Klotterplank maj 06

/ Permalink / 70
  • Forum för diverse - Byhistorier - Debatt - Skvaller - Beröm

    Tips: Tryck på länken "trackback" - så hamnar du längst ner på sidan!



#1 - - Ingrid:

Hej alla!
Måste ju testa att klottra lite och se om det funkar!
Klotter, klotter :)

#2 - - ulla ardesjö hesslow:

Hej! Rolig idé med en Löablogg..även för oss som bor längre bort - det kan ju vara intressant att följa med i vad som händer...och så kan man berätta lite själv - jag bor i Sandviken numera o har får o häst, Bleika fick föresten ett svart stoföl igår, nordsvensk bruks, söt som snus.
Ha det gott alla löabor - nu när våren är som allra vackrast.
Ulla Ardesjö- Hesslow

#3 - - Elisabet Elvenäs:

Hej Ulla o Ingrid och alla andra. Kul ide....fast nybörjarbloggare som man är så tog det lite tid att fatta?! Ett enkelt sätt att prata med människor man inte träffar så ofta. En ros till Lillemor för din ide`rikedom/Elisabet

#4 - - Lasse Åby:

Hej Lillemor!
Jättefint att du startar en "Löa-blogg" för oss alla.
Jag är osäker på hur man lägger in saker på klotterplanket. Få se om detta kommer in?
hälsar
Lasse Å

#5 - - Lasse Åby:

Hej igen,
Hurra det funkade!

#6 - - Lasse Åby:

Lillemor!
Blir det någon konst i Kvarnen i år
undrar jag Maria GH

#7 - - Anonym:

Angående konst i kvarn - intresserad själv men vill inte vara drivande - vill du? Säkert är flera andra som var med positiva! Är det någon som vill vara med?
/Lillemor

#8 - - Erik Norwald:

Vilket initiativ!
Detta är väl något som karaktäriserar en löabo. En löabo vill ha kontakt med andra löabor och är inte rädd för att ta initiativ för att få det! En sådan här elektronisk mötesplats tror jag kan vara ett utmärkt forum för att hålla den goda kontakt och annonsera om de trevliga evenemang som Löa står för!

Heja Heja!!!

#9 - - Ingrid W:

Hej igen!
Nu ligger en länk till bloggen på Löas hemsida.
Och jag håller med: toppeninitiativ Lillemor!
/Ingrid

#10 - - Lasse Åby:

Nu är det spännande!
I förrgår kom Maria inrusande och talade om att det var en igelkott i trädgården. Jag kunde inte tro det. Men så var det. Det är den första igelkott som jag sett i Löa sedan någon gång på 1960-talet. Jag har letat efter igelkottar att återinplantera men hann inte i fjol.
Nu händer det saker - en igelkott har synts hos Jeff vid Åtorp och Susanne Forsberg har matat en hos Anders Söderlöf.
Var kommer de från?
Har någon annan sett igelkottar?
Jag vill veta.
Vi måste bygga upp en ny stam här i Löa.
När ni åker på småvägar (även stora) tänk på att det kan komma en igelkott.
Ställ upp för att återupprätta igelkotts-kolonien i Löa.
hälsar lasse

#11 - - Kentha Olofsson:

Hade 39 grader feber inatt, kändes som 42 grader!
Tycker synd om mej själv.åh,aj,aj
Tänkte titta på hockey-vm (Sverige-Vitryssland) ikväll, men vad gör man om man har 4 tjejer och alla vill se "så ska det låta". Det är bara att gå och lägga sej. GOD NATT

Ett test: DE 3 första som kommer till Ljungbergs Kafé imorgon lördag och säger "tuppen ja" bjuder jag
på en valfri glass!!!!TJOHOO

#12 - - Ingrid W:

Jo, jag tänkte passa på att flagga för byns hemsida här på klotterplanket: www.bergslagen.com
(finns som länk härifrån: Löa by). Där kan bl.a. alla företagare i byn få en länk till sina egna företag.Idag är sidan relativt statisk, men kom gärna med idéer och förslag om förändringar. Kanske kan den här bloggen bli ett jättebra komplement och ge möjlighet till många fler att bidra med sitt så här "offentligt". På Löas hemsida finns nu också en direktlänk hit till bloggen. Så nu är det bara att blogga på!
Go´natt
/Ingrid W

#13 - - Julia Ardesjö:

Tja Tja Alla Folk!!
Värsta Balla ni ä å Ba Ha Sånt Hära.. XD
Fast Alla i löa Vet Ju Att Löa ÄGER.. =D
Mohaha..
Sånt Hära Finns Ju På Lunar Mä..
"Mamma.. Har Du Vart Ute På Lunar Nu IGEN"
HeHe..
Nemen.. Kanske Ska Ta å Sova Nue.. ;)
Klockan ä Ju Jätte mke Jue.. Opps.. :P
HeHe..
Men Harre Absolut BÄST Alla Som ä Balla..

Löa

#14 - - Julia Ardesjö:

LÖA FESTEN Ä ETT MÅSTE JUE!!!!!!!!!!!!!!!!! ='C

#15 - - Skåne Yvonne o Lasse:

Hejsan alla
Vilken rolig ide. Nu kan vi få veta lite mer
om vad som händer i byn. Lövskogen är som allra
vackrast i SKÅNE nu. Vildsvins jakt inatt vid ett
tiden,gräver upp vårt potatisland.Saknar fortfarande
vårt trappräcke, som en känd Löasnickare lovat oss.
Bamse kramar från oss i SKÅNE. Till er alla LÖABOR.
Yvonne o Lasse

#16 - - Lasse Åby:

Hur går det med igelkottarna???????

#17 - - Christian Dam:

Hej Lasse! Jag har också sett en igelkott, den satt och tryckte i en buske hemma hos Jeff.
Dom kanske är här för att stanna!

#18 - - Stor_bonden:

En bonde i Löa kom till kvarnen med traktor och släpvagn för att tippa av och mala sin skördade säd. Men när han gick bakom släpvagnen för att fälla ner baklemmen och lossa säden råkade den ramla ner och träffade honom rakt på stortån. Det gjorde så jäkla ont att han fick åka till lasarettet i Lindesberg där dom konstaterade att stortån var krossad.
Efter operationen, då han låg där i sjuksängen tyckte han det var så konstigt att alla sköterskor fnittrade då dom såg på honom.. En del försökte t.o.m titta under täcket ibland, och det blev bråk mellan dem om vem som skulle tvätta honom.
Det fick sin förklaring den dagen han råkade läsa sin egen journal. Det stod:
"Vid sädestömning råkade lemmen falla ner och krossade stortån"...

#19 - - Elisabet E:

Lasse!!Flytta Svalbardresan!!Ta med dina 24 gäster och kom till Bygdegården istället. Det blir ju både sillmacka & kall nubbe, stora grillar, lokal musik och ett fantastiskt väder...Midsommar i Björkhagen missar man inte...det blir ju värsta Löafesten.. Julia, jag lovar.

#20 - - Vincent K:

Hej på er i Löa! Det här var inte alls tokigt de här.

#21 - - Lars Öivind:

Detta är kjempebra! Vill härmed uppmana alla som käner någon eller själv har något kul att berätta, sjunga eller på annat sätt framföra under kvällen på mittsommar - att ställa upp. Ring mig! (0706282742). Sladre gärna om ni har idé om någon annan som vill! Jag har tagit ansvaret för att koordinera detta.

Med hänsyn till Igelkottar är jag om möjlig lika entusiastisk som Lasse. Vi vill ha fler Igelkottar i Löa. Lillemor menade jag var en! Vad menade hon med det?

#22 - - Astrid:

Vilken god idea Lillemor. Kul att lasa om Loa i och vad som vantar. Jag sag en echidna (myrpiggsvin)igar Lasse, raknas det? Jag ser fram emot en kopp kaffe pa kafet, och fotbollsvm. Hur gar det for Sverige i hockeyn? Vi ses snart allihop. Kram Astrid

#23 - - Loisan Elvenäs:

Kul och en kanon bra ide´ eftersom man inte träffar så mycket folk här uppe i skogen. Angående löafesten på midsommar så är jag ansvarig för att det blir bakat bullar och långpannor så snälla ni som känner att ni har tid och vilj hjälpa till hör av er till mig. Hälsningar Loisan

#24 - - Ljungbergs Kafé:

Nu säljer vi aftonbladet och expressen igen, finns i kaféet. Våra öppettider är 11-17 mån-sön . Ni vet väl att vi serverar sopplunch varje dag.
Hälsningar Kentha o Anna

#25 - - Ljungbergs Kafé:

Ett stort tack till Totto, Göran Larsson, Peter Elison, Lars Arvidsson och Alf Bergman för den fina boulebanan ni har byggt här vid kaféet. Jag vet tyvärr inte när premiären är. Det ryktas att Totto väntar på en viss trappsnickare här i byn ska våga ställa upp på en match.

hälsningar Kentha

#26 - - Lisa Lager:

Hej alla!
Jag har just hängt min första utställning i Barcelona. Jag körde bil frán ett snöigt Löa, passerade Yvonne och Lasse i Skáne, Majvor Eldebrandt i Luxemburg, Emil i Paris.. och sen hände det nágot otrevligt i den soliga idyllen Banyuls vid Medelhavet.. Om ni vill läsa om mina framsteg och missöden sá kan ni kika in pá http://www.lisa-lager.blogspot.com
ps ett tips; Löabloggen skulle ju vara perfekt för att berätta vilka filmer man har hemma som man kan lána ut och kanske även spel och böcker...

#27 - - Lasse Åby:

Kära Emelie
Tack gulliga du för att du kom ihåg min födelsedag!
Lycka till med studenten jag tänker på dig! Maria GH

#28 - - Totto, Göran,Peter ,Lars och Alf:

Tack för uppskattningen Kentha....men 14 gånger??

#29 - - Anna Bergman:

Hej alla festsugna vänner och släktingar! Det blir 30-årsfest i Lokalen den 27/5 kl.19.00. Anmäl er senast 22/5! Tel.0580-302 31 eller 070-207 63 06.

#30 - - Lillemor A:

Tack för kanonrespons från Er alla - klotterplanket blev helt otippat en hit - bloggen har hittills haft ca 25 besökare per dag (från olika ip adresser/datorer)- alla skriver ju inte kommentarer utan kollar bara - funderar just som bäst på vilken arkiveringshastighet som är bäst(sköts med automatik) - 1 ggr/månad eller 1 ggr/år - tänk er mängden klotter på ett år. Lutar åt 1 ggr/månad vilket isåfall innebär att inlägg som behöver visas en längre period - tex damgympa, cykelannons behöver läggas in igen varje månadsskifte....Hmm! Vad är enklast/bäst???? Maila gärna synpunkter.
L-Ö hade "taggarna ut" sa han... (som en igelkott tänkte jag eftersom det är ett aktuellt ämne i byn)
Kanonfin Boulebana förresten! ...och trappsnickar´n kommer nog både till Skåne och Bouleplan - före jul iaf! Må Gott

#31 - - Susanne:

Hej Lasse! Jag har inte sett till igelkotten något mer...tittar den fram igen så hör jag av mig!!

#32 - - Astrid:

Hej. Undrar om Kenta ska ha storbildstv i kafet under fotbolls vm? Det kommer folk utifran som garna vill heja pa england.

#33 - - Maj Ardesjö:

Hejsan alla Löabor!!
Jag instämmer med de andra 42 talarna.....en jättebra ide´nu i dessa datoriserade dagar....
Sitter mest hela dagarna vid en dator och varför inte följa med i vad som händer i ens gamla hembygd?
Måste hälsa Lasse att jag medverkat till en liten igelkottunges överlevnad och återförening med sin familj.....otroligt rörande när mamma och barn återsåg varandra kuttrande oc pipande som små "fågelungar"....
De bor i ett bostadsområde i utkanten av Falun, där jag också f.nv. bor.
Har sett igelkottarna där två år i rad och är så glad för att de finns och överlever!
Annars så arbetar jag mest med tama djur nuförtiden på miljökontoret i Borlänge men bor och trivs mycket bra i Falun. Min dotter Ditte fyller 10 i år, hunden 9 och jag själv......??? Min man tycker jag är ung iaf!!! Om det nu spelar någon roll, men lite åldersnoja måsta man väl tillåta sig?
Stora Kramar från Mig //Maj

#34 - - Anna Bergman:

Hej igen! Lite mer information om festen den 27/5 kl.19.00. Mat kommer att serveras, kallskuret med tillbehör, och efter maten kan man svänga sina lurviga till en DJ. Så alla som är fest-och danssugna är välkomna.
OBS!!! Inga presenter, men lägg gärna ett bidrag till maten.

#35 - - Kentha:

Hej Astrid!
Ja, vi kommer att ha storbildstv under fotbolls-VM, så de är "välkomna" fast de håller på England.
Sverige spelar semifinal i hockey-VM på lördag mot Kanada. Anna "lånade" lite rabarber vi ditt torp.
Himmelsk god rabarberpaj man fick med vaniljglass.
Välkommen till Sverige igen Astrid!!
Hälsningar Kentha

#36 - - Anonym:

Ett stort Grattis till Roger W som fyller 40 år och har öppet hus imorrn...

#37 - - Anne-Marie Lie:

Vad kul att läsa vad som händer i Löa.Undrar om inte Torbjörn är boven i dramat när det gäller igel-kotten han såg en på våran tomt här i Trosa och nu är den borta. Man kan aldrig lita på nån.
AMLIE

#38 - - Ida Ardesjö:

Men titta, världens bästa barndomsby nu i digital form. Jag är ju tvungen att ge min sötaste moster en stor eloge för detta tilltag!
I sommar måste jag nog banne mig hälsa på, det är på tiden.
Kram på alla å envar som jag minns och som minns mig :)

#39 - - Maria L:

Ni som var med på min födelsedagsfest och hörde kompisen Elvira sjunga en något "syrlig" sång tillägnad mig - har ni glömt allt annat så har ni nog i alla fall inte glömt henne eller låten... Här hittar ni information om hennes böcker (hon är en mycket uppskattad ungdomsförfattare - för oss som är "forever young"):

http://web.comhem.se/~u24308091/elvira_b_holm/

Flera har frågat om henne, så med Löabloggens hjälp ville jag sprida detta. Kul initiativ, Lillemor! Och kul att läsa inlägg inte minst från Ida, Ulla, Maj, SkåneYvonne och alla andra som lämnat byn! Förresten är jag ett stort fan av igelkottar efter att ha sovit i ett igelkottebo i Wales, så jag är gärna med och spanar ;-) Ha det gott, igelkott!

#40 - - Lina Aronsson:

hejsan!
JA jag håller HELt med julia ardesjö det måste ju bli en löa fest för det har det ju jämt vart ... ! =P
Men ni får ha det så braa Kramar från LinA! ;D

#41 - - ulla ardesjö hesslow:

Hej gamla (vänner) o nya löabor!
Bloggen är ett trevligt sätt att hålla koll - och appropå "Midsommar festen i Björkhagen" om ni bybor gör som Lillemor gjort med oss - Alltså INVITERA ALLA f.d bybor o vänner, total återsamling...då kan den kombinerade Midsommar & Löa-festen bli det evenemang där alla dyker upp, gamla som nya...ett tillfälle ingen vill missa.
Eller vad säjer ni; Yvonne i Skåne..Astrid och Elisabeth (please..)i Australien..m. fl
- SÅ KOM OCH GÖR "FESTEN"
önskar Ulla
(ps. med sorg i hjärtat läser jag fösäljningsannonsen för "Ljungbergs", jag hoppas det löser sig så ni stannar i byn, och driver företaget vidare, Kent o Anna - om Erik A. och Agda är änglar så vakar de över er och hoppas.... ds)

#42 - - Elisabeth (Lisa) Lager:

Hej! Ja det vore roligt med en sádan átersamling. Jag kommer att vara nágonstans i Löanejden dá. Jag ska ha utställning pá Kingsgárden i Lindesberg frán efter midsommarhelgen och tvá veckor framöver, sen áker jag igen. Sä jag skulle verkligen uppskatta en samling med tjo och glam.
Lisa (Elisabeth, Carmen frán Erikshjälpen) ps Tarvgerd kommer dock inte med. ds

#43 - - Johan Persson:

Aha, en digital skvallerbänk.
På tal om djur, jag såg en Fiskgjuse för ett par veckor sen. Har vi haft det i byn på senare tid?

#44 - - Christian Dam:

Hej Johan! Jag har sett fiskgjuse över sörsjön men det var för några år sedan. Häftiga birdisar

#45 - - Anna Bergman:

Tjenare alla festsugna löabor! Maten har blivit ändrad till tacos den 27/5. Om ni inte vill vara med och äta kl.19.00 så kan ni ta med era vänner och bekanta och festa, dansa och ha en kul kväll efter maten. Sitt inte hemma i soffan och slöa, kom och festa och ha kul i stället! Välkomna!

#46 - - Cassandra Elvenäs:

Vi var på kolmården. Och såg massor med djur men inte en igelkott bedrövligt!

#47 - - Lillemor A:

Totto!
När börjar Bouleskolan? Det är många som vill lära sig knepen...

#48 - - Emma Elvenäs:

Jahopp alla vänner!
Verkar som igelkott/fågel-temat svalnat av här på bloggen..
Vad ska vi nu prata om?

#49 - - Totto:

Lillemor!! Den kommer med värmen..Håll ut.

#50 - - Christian Dam:

Hör upp alla Löa bor!
Jag och Brian åker snart till det stora landet i väst, tänkte då säga till er att när vi är borta så får inget spännade eller kul hända i byn!
INGA upptåg får förekomma, fester med musik och sånt trams, utan Brian och mig! Annars önskar jag er alla en trevlig sommar.

#51 - - Johan Persson:

Det är dåligt med klagomål här så jag förbättrar den statistiken:
Det är många båtförare(speciellt yngre) som har svårt att hålla hastigheten nere i ån. Skyltarna är uppsatta av en anledning och inte på skoj!
Det handlar inte bara om säkerheten i ån utan även om den stranderosion som blir av svallvågorna från båtarna.
Så skärpning!!! (Annars får vi be kommunen göra vägbulor i ån, sånt kan dom ju.)

#52 - - Stina Gottliebsson:

Korsiallsinvärlden, som morfar sa, vad di hitter på!
Jag trodde inte blogg var för gamla tanter, men jag får nog tänka om. Det här var ju riktigt roligt. Tänker också med viss lättnad att den moderna tekniken kanske kan ta över Löa-Bladet. Håller just nu på och försöker få ihop ett nummer inför sommaren. Alla som har något att bidra med är välkomna att höra av sig till mig eller Maria Lindstedt.
Hälsningar
Stina

#53 - - Anonym:

Ja du Emma visst har det svalnat av så även jag i den här kylan.Jisses det ska ju vara varmt nu!!Vi kanske kunde starta en Löa solförening och kanske köpa in en egen sol till byn?

#54 - - Lasse Åby:

Nya igelkottar? Tyvärr! Däremot fåglar. Vid forsen nedanför sågen har det varit två Forsärlor. I trädgården på Åby var det idag två Rosenfinkar.
hälsar lasse

#55 - - Anna O:

På söndag den 4 juni kommer blom-Åke att sälja blommor utanför Ljungbergs Kafé.Välkomna att handla och njuta av alla vackra blomster denna dag.

#56 - - Anna O:

På söndag den 4 juni kommer blom-Åke att sälja blommor utanför Ljungbergs Kafé.Välkomna att handla och njuta av alla vackra blomster denna dag.

#57 - - Anna O:

Jamen ska det vara så svårt för fam.Olofsson att inte upprepa sig,jag bara frågar.Kom och skriv mig det på näsan den som vågar!!!
Avrundar kvällen med lite visdomsord:
Vi är vad vi tänker.
Allt vi är börjar i våra tankar.
Med våra tankar skapar vi vår värld. Buddha.

#58 - - Anne-Marie Lie:

Hej alla Löabor det är "Tobbelies" mamma som tycker att det är kul att titta in på er sida. Skulle bara vilja rekommmendera er som vill göra en underbar resa till Provence att gå in på www.peergynt.se den

#59 - - Lillemor:

Letar någon efter en hund - typ golden - gulfärgad med vitt på bröstet - finns hos Micke & Åsa Carlsson?

#60 - - Camilla Söderlöf:

Hej!Vet alla barn o föräldrar om crossbanans öppettider o VAR crossbanan ligger?Varför jag undrar är för att jag såg två ungdomar åka på nåt slags motorfordon mitt inne i byn,o jag tror att dom är till för att åka på bana med.
Öppettider o annan information står på en lapp på den lilla gröna baracken vid crossbanan(vid sandtaget).
mvh.Camilla

#61 - - Eva Österberg:

Hallå!
Finns det intresse för att ha loppis försäljning framme vid Kafe't i sommar.I såfall hör av dej till mig. 0580-30112 så försöker vi samordna något kanske vid ett tillfälle eller om vi har mycket prylar vid upprepade tillfällen.

#62 - - Susanne Forsberg:

Ang.crossåkningen.
Både jag och Mattias har trott att det var tillåtet att köra på den lilla banan även när det inte var "allmän" åkning.Korkat kanske men tyvärr visste vi inte bättre.Men efter att ha pratat med Lasse N så vet vi bättre.Det är tillåtet att åka på banan Måndag och onsdag kl.17-21 samt Söndag kl.14-20.Om man är minderårig kostar det 20:-/gång .Man ska även ha målsam med sig om man är minderårig när man kör på banan eftersom crossbanan är godkänd som träningsbana och de har då ett försäkringsansvar(om jag förstod rätt annars rätta mig...)
Allt detta var vi helt ovetande om ,och vi ber så mycket om ursäkt om vi genom detta skapat problem eller vållat någon bekymmer.Angående crossåkningen i byn så jo de är definitivt inte gjorda för att köra på allmän väg med,men Mattias åkte från Östanby till Niklas för de fick inte åka på lilla vägen,om det kan vara det du menar.Gjort är gjort ,vi kan bara se till att det inte upprepas

#63 - - Johan Persson:

Verkar som om det är dags för fotboll!!!
Såg att Ulf Lager efterlyser korpfotbollsspelare och då antar jag att han vill skapa en korpserie i Löa igen.
Daniel G har föreslagit torsdagar som träningsdag. Vet ej om det finns något annat bud på dag, och för den delen tid!?
Så, puttsa skorna, banta 15 kilo och smörj in dig med liniment så kanske vi ses på torsdag...

#64 - - Kentha O:

Tyvärr har jag fått spelförbud, det var visst nå´n
hälsena som gick sönder förra året? Kanske kan vara saftblandare?
Hälsningar Kentha guldfot

#65 - - Totto:

Vad har hänt med eva österberg hon bloggar som aldrig förr.
jag blir alldeles rålös

#66 - - Emil Lager:

Tjo i bergsmansgàrdar och baracker! Blir det nàgon uyl-cup eller? Om det blir vill jag fràga tomtelie om han har nàt lag nu när kontraktet är brutet.
Kentha guldfot är välkommen i mitt lag. Givetvis. Vi kommer att ge unga, hungriga spelare chansen. Men Kenthas rutin kan vara väl användbar. Om inte annat kan du (Mr Kenth) ta med en back apotekarens cola.

So long
allihopa i Löa. Kanske ses innan ni hinner nere under. grattis pà födelsedagen william!

Med varma lasseberhagenhälsningar ut till byns alla hörn...

Karl Bertil Emil Lager

#67 - - Emil Lager:

Tjo i bergsmansgàrdar och baracker! Blir det nàgon uyl-cup eller? Om det blir vill jag fràga tomtelie om han har nàt lag nu när kontraktet är brutet.
Kentha guldfot är välkommen i mitt lag. Givetvis. Vi kommer att ge unga, hungriga spelare chansen. Men Kenthas rutin kan vara väl användbar. Om inte annat kan du (Mr Kenth) ta med en back apotekarens cola.

So long
allihopa i Löa. Kanske ses innan ni hinner nere under. grattis pà födelsedagen william!

Med varma lasseberhagenhälsningar ut till byns alla hörn...

Karl Bertil Emil Lager

#68 - - Klas Gustafsson:

Snälla ni!
Eldstaden som finns längst ut på udden där ån rinner ut i Sörsjön FÅR INTE FLYTTAS!!
Ni som eldade på badstranden och skräpade ner, tänk på att där ligger folk och solar på dagarna och vill ha rent och snyggt. Dessutom tänk på BRANDFARAN. Det är extremt torrt på udden nu.
Så gå tillbaka och städa efter er och återställ eldstaden på udden.
Tack på förhand

#69 - - Klas Gustafsson:

Vi har för många pianon! Är det någon som vill ha ett?
Ring 30120 i så fall.

#70 - - jenny:

Försvunnen!!
Har någon sett våran katt som försvann onsdagen den 30/8 från västra löa ( vid stina och tor) hon är helt svart med några enstaka vita hårstrån på ena sidan och under hakan! Hon heter smirra!
Skulle vara jätteglad om det är någon som sett eller hört något kunde höra av sig till oss!

Mvh jenny & mattias
0702161563
0702185923
10526

Till top