Klotter Sept 06

/ Permalink / 54
  • sept klotterplank Forum för diverse - Byhistorier - Debatt - Skvaller - Beröm

    Tips: Tryck på länken "trackback" - så hamnar du längst ner på sidan - Syns inte "trackback" så tryck på "kommentarer" så dyker det upp!
#1 - - Ulf Lager:

Ännu en bytardag.
Världspremiär i Löa såklart.
Fast nu bara på jakt och fiskeprylar.
Lördagen den 16/9 10.00 - 16.00 kommer det att vara en sälj,byt
och köpdag i bygdegården i Löa

Passa på att rensa alla bra och ha fiske och jaktgrejer.Kläder,stövlar,skor,fiskedrag,knivar,
spön m.m.m(obs försäljning av licensvapen får ni bara annonsera om på plats.)

Om du vill ha plats på ett bord så kostar det 50:-
det finns plats för minst 25 bord(bordstorlek 2x1 m)
Ingen provision eller dyl.Bordshyran går till
annonsering i tidning och hyra av bygdegården.
För att det ska bli en bytar dag krävs 20 bord bokade a´50:-
Anmälan senast onsdag den 13/9
Frågor bokningar?
Ring
Ulf Lager 0580-30124
Ulf Larsson 0580-30052

#2 - - Lisa Lager:

Hej alla!
Nu är jag installerad på Gotland. I morgon är det första skoldagen. Jag ska gå en utbildning i ull och tovning. Jag har redan strövat runt på Fårösund en hel del och fotograferat. Jag kommer att försöka beskriva miljön med foto och text. I kursen ingår även Gotlands historia. Den och min egen kommer jag att berätta om på min blogg. Så ni som vill får titta in. Goatlaänska haälsninger Lisa

#3 - - Åsa Carlsson:

Hejsan
Väntar med spänning på er brittiska vecka, eller var det Britt-vecka. Vore kul att kunna bidra med lite inside news.

Hälsningar
Åsa Carlsson, Resta, Stora Mellösa

#4 - - Anonyma bloggfluktares avlägsna lokalavdelning:

Just som det började hetta till i skvallerbloggandet så byttes det månad. Var bäbisen dyker upp visar sig nog i sinom tid (även om vi tror oss ha inside information).

Hur, undrade någon...!?

#5 - - Totto&Elisabet:

Vi har mycket äpplen på Hyttnäs, vill någon plocka så är det bara att komma...annars får Bengtssons kossor äta upp dom.

#6 - - Emma Elvenäs:

Ja! Kom och plocka äpplen! För Idag har jag plockat minst 1 miljon stycken och slängt till kossorna. Har blåsor i hela händerna, trött på det här nu.

#7 - - Lillemor:

Ett tips till människor i äppelsvängen kan vara att behandla frukten som golfbollar. Skjuta iväg dem - långt över fältet, hook eller slice spelar ingen roll, bara damma på och låta äppelsaften stänka över himlen - vips blev gräsmattan tom från äpplen, svingen perfekt och rådjuret fick närmare till mellanmålet!

...snart Löa open - vi ses!

#8 - - Elisabet:

Bra ide Lillemor..kom hem till oss och svinga, fria äpplen på vår ranch!

#9 - - Susanne:

Tipset att använda äpplen som golfbollar har redan somliga anamat på vår gård.Dock med resultatet att vårt växthustak ser ut att ha blivit drabbat av ett metoritnedfall....

#10 - - Anonym:

Ho-Ho!

#11 - - Anonym:

kollikookk

#12 - - Ulf Lager:

Postat av: Ulf Lager

En påminnelse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ännu en bytardag.
Världspremiär i Löa såklart.
Fast nu bara på jakt och fiskeprylar.
Lördagen den 16/9 10.00 - 16.00 kommer det att vara en sälj,byt
och köpdag i bygdegården i Löa

Passa på att rensa alla bra och ha fiske och jaktgrejer.Kläder,stövlar,skor,fiskedrag,knivar,
spön m.m.m(obs försäljning av licensvapen får ni bara annonsera om på plats.)

Om du vill ha plats på ett bord så kostar det 50:-
det finns plats för minst 25 bord(bordstorlek 2x1 m)
Ingen provision eller dyl.Bordshyran går till
annonsering i tidning och hyra av bygdegården.
För att det ska bli en bytar dag krävs 20 bord bokade a´50:-
Anmälan senast onsdag den 13/9
Frågor bokningar?
Ring
Ulf Lager 0580-30124
Ulf Larsson 0580-30052

#13 - - Ett par som är ute och går.:

Är det någon som lagt märke till att vägrenen är slagen i Östra Löa,bättre sent än aldrig.

#14 - - lina:

japp här är det en som har kollat på det.. såg det i da..! =P när jag hade vart ute o ridit cycklade jag för bi..

#15 - - Maria L:

Hej!

Vi vill köpa halm till tjejernas kaniner. Säljer någon i byn halm?
Tfn. 30909 eller [email protected]

#16 - - Anonym:

...nu har de rullat klart uppe i västra tyvärr - men det är kanske inte är slutskördat överallt eller...? I i värsta fall får du väl ge dig ut med lie (låna min)!
/Lillemor

#17 - - Anonym:

Lillemor, din lie är inte nog skärpt för sånt?!
han är alldeles för slö, men det är klart-han kan ju ha huggit i sten, eller vad tror du??

#18 - - Anonym:

Ja han slö-sar ju inte med något så gärna - inte ens med vassa kommentarer - kanske ämnet inte är något vidare... Nä nu ska vi alla fall ner å slå (dank?) vid missionet!
Häpp/Lillemor

#19 - - Anonym:

Jag vet 2 st som ska ha barn!

#20 - - Anonym:

undrar om det är moder-aterna och vänsterpappartiet som ska få smått.. !

#21 - - lasse åby:

Jag tycker att det är något irriterande att inte avsändaren/skrivaren ger ut sin identitet. Det räcker inte med Postat av: sedan är det tomt.
Så hemliga behöver vi väl inte vara. Skärpning

#22 - - Maria L:

Vad heter fårens barn?
Bääääh-bisar.

#23 - - Johan Persson:

Jaha, då måste kornas barn Muu-bisar!

#24 - - Ulf Lager:

Tyvärr får vi ställa in jakt och fiske,byt köp sälj
dagen lördag den 16/9 kl.10.00-16.00.
Orsak: För få bokade bord.

#25 - - Jonna:

Jag måste ju också få ha nånting att säga i den här Yngve-debatten. Han sover inte hos mig...jämt.

#26 - - Sofia:

Nehepp, nu tycker jag att bloggen har stannat lite. Vi måste komma på nåt roligt ämne att diskutera, inte bara Yngve och bebisar. Hm

#27 - - ulla ardesjö hesslow:

Hej allihopa!
Ska till Löa och "byta bagge" på måndag, om allt går efter planerna - Är det någon som behöver ett eller flera "tacklamm". Jag har ett par stycken över. Det är Gotlandsfår f.april -06. Lämpliga för vidare avel eller slakt. För initierade har de M3 status och är för övrigt i gott hull. Slå en pling snarast i så fall 026- 21 60 02. Annars är det bra här "norröver" men jag saknar många av er titt som tätt. hälsar Ulla

#28 - - Lisa Lager:

Hej Ulla och alla! Är baggen nyklippt? Här går det åt ull! Eventuellt far jag till Löa en sväng på höstlovet och hämtar hit mer material.
Ulliganen Lisa

#29 - - Anonym:

Kära bloggvänner - ni skulle bara veta hur många gånger undertecknad har dragit fingrarna lite snabbt över tangentbordet, omformat en tanke till text, läst igenom resultatet och sen raderat inlägget med det snaraste... kombinerad blygsamhet och eftertanke har förhindrat flera inlägg... Ni är säkert många som gjort likadant... eller?
/Lillemor
(Är f.n fältstudent på Granhult)

#30 - - G. P.:

Kära medborgare, jag är en stor person, med en schyst attityd och jag känner mig verkligen som en far för er alla. Rösta på mitt parti så lovar jag att sälja ut mig åt både höger och vänster. Dessutom lovar jag att ge mer bidrag och höja skatterna så att vi kan öka den offentliga sektorn med fler pappersvändare, så att vi slipper skapa riktiga jobb.
Så låt mig ta hand om er så att ni slipper tänka själva, ni slipper känna er kreativa och framför allt ni slipper se Fredrik, Göran, Maud och Lennart i en possition som jag inte tror är riktigt bra för dom.
Nej, låt mig sitta här på Rosenbad och pusta och sucka. Jaja, jag gör bort mig ibland, eller inte jag, utan mina medarbertare. Men då kan jag avskeda dom så att dom får ut sina fallskärmar och förtidspensioner, eller varför inte bara byta deras tittel och låta dom fortsätta att utföra samma jobb. Ja, jag har bra lösningar på det mesta om jag får säga det själv och det får jag, man är ju ändå chef i det här landet...

Ha det nu riktigt schyst så höres vi senare!

#31 - - Emma:

jahapp.. klockan är då 03.25. Akuten står stilla.. "dött" kan man säga om man vill vitsa till det här fram på morgonkvisten.
ojj, nu ramlar det visst på. Sårskada, måste knalla.
Sov gott.

#32 - - Löa Bostäder AB (LÖBO):

Postat av: Totto
Linda & Micke skall flytta till ett eget hus därför finns en lägenhet 3 rum och kök ca: 70 m2 att hyra from 1/11-2006.
Lägenheten är brevid dagis och skolan här i Löa.

Hyra 3812 kr/mån + hushållsel.

Vid intresse kontakta Löa bostäder AB Torbjörn Elvenäs tele:070/558 62 72

2006-sep-19 @ 17:47:52

#33 - - Cabinovafolket:

Lillemor, när får vi se Iris på bloggen?
Det är ett evigt tjatande här på jobbet om att du tog kort på valdagen.

Ha det gott !!!

#34 - - Lillemor:

...den som väntar på en Iris väntar aldrig för länge! ...som Bosse Jardler skulle ha sagt, om han hade kommit på det...!!
Må väl!

(om alltså han-med-skivor-till-kaffet heter så)

#35 - - Löa bygdegårdsförening:

SKROTINSAMLING!!

Vi tänker genomföra en skrot insamling behållningen ämnar att bli en hjälp till tak över dansbanan.
Plats för skrot finns vid Göran Larsson Bankensgård Löa.

FÖLJANDE MOTTAGES TACKSAMT!

JÄRNSKROT, BILBATTERIER, ELKABLAR, ROSTFRITT OCH KOPPARSKROT ÄVEN JORDBRUKS MASKINER.
Insamlingen kommer att ske fram till den 31/10-06.

För frågor kontakta Lars Elvenäs 30149/070-5227858

#36 - - Anonym:

Borde man inte vara stolt över att man ska ha barn? Och varför skriva jag är gravid om man inte vill få igång snacket här i löa, det är en liten by så dem flesta har nog redan fått reda på vem/ vilka som ska ha barn ändå! Man ska inte säga ett ord om man vill vara hemlighetsfull, bara så ni vet alla gravida mammor! Ps. Daniel gunnarsson är också gravid, med killingar som kommer bli så lika pappa med get skägg! hahahaha
Hade bra!!!!

#37 - - Anonym:

Det kanske var just snacket som någon ville få i gång....

#38 - - Totto&Elisabet Elvenäs:

TIll Salu:
1 st röd Renault Clio årsmodell -94.
Har gått ca:6100 mil. Sommar och vinterdäck.
Pris: 20.000 kr.

#39 - - Löa Ungdomshus:

En STOR bloggros till Johhny Nielsen i Torpa!
Han har skänkt två lådor fulla med fräscht godis till vår verksamhet
TACK SÅ MYCKET!

Nystart nästa fredag - Välkomna!

#40 - - Totto&Elisabet Elvenäs:

Ja just ja!! telefonnummret är 070-558 62 72 (om man är intresserad av bilen alltså)

#41 - - Lisa Lager:

Hej alla bybor. Jag flyttar snart till en gård på Fårö. Det finns tillgång på får förstås, men jag inser att om jag ska få ullen bruklig att tova, så räcker inte handkardorna till. Har någon möjligen någon kardmaskin i sina gömmor. Två trummor med piggar som man vevar runt. Om du kan tänka dig att sälja den så hör av dig till mig på 070-1515999.
Lisa

#42 - - Lillemor:

Jag har tänkt på en sak - varför inte ta och flytta ett av de tre dassen vid hyttparkeringen ut till rastplatsen/minigolfen! Det verkar för mig vara tämligen ofta bilister som stannar och fikar vid golfbanan/gamla rastplatsen och det är fullt möjligt att DET HAR HÄNT att de gör övriga behov i skogsdungen intill bron...
Ett annat argument som talar för förslaget är att det är bra att ha ett dass nära badbryggan, kafét är ju inte öppet dygnet runt... samtidigt blir det en hytt för omklädning till badet..
Fast inte vet jag vem som ska sköta om allt - varsågod iaf, ta ideen eller förkasta den! Något till hyttstämman kanske...
Trevlig Helg

#43 - - Maria,Fredrik ,Skönvik:

JÄGAREXAMEN....

Om intresse finns så försöker vi ordna en kurs i lokalen till våren (mars-07).
Anmäl ert intresse SNARAST till Maria,Fredrik Skönvik..

[email protected]
0580-30068,070-585 66 31.

#44 - - Gun Norling:

Hej! Jag har just gått igenom Jonis garderob och insett att det mesta är för litet,kom och titta och gör en bra affär stl 122-140.ex flieströjor,adidas tröjor,byxor,långärmat,kortärmat,pyjamas,hockeytröja,kortbyxor,badbyxor m.m tfn 0580-30292
mvh Gun

#45 - - Ulla & Olle vid Solgläntan:

Vi befinner oss i härliga Skellefteå Ullas hemstad,Hösten är längre kommen här men ingen snö än.Vi Hälsar Alla i Löa.

#46 - - Camilla Söderlöf:

Hej!Tänkte bara fråga varför fritidsgården nu ska vara på ojämna veckor även denna termin?Hörde att det skulle varieras för alla barn som kanske bor borta varannan helg o ej kan gå på fritidsgården.

#47 - - Löa Ungdomshus:

Bra fråga Camilla och alla andra (?) vars barn som kommer i kläm och kanske inte kan gå på ungdomshuset (UH) på grund av tokiga veckoval!
De senaste två åren har UH varit på jämna veckor på hösten och ojämna veckor på våren. Så variationen har funnits där... Men det är inte säkert att det räcker eller är bra. Det kanske finns bättre lösningar? Finns det fler som upplever detta som ett problem?
Jag och Björn L startar upp huset på fredag. Kom in och diskutera detta. Vad tycker du? Det kanske inte finns behov alls av att ha UH på till exempel ojämna veckor, eller vi kanske kan rulla runt vaktlistan lite annorlunda och växla mellan "veckotyperna" lite oftare... Det är svårt att vara allseende och hoppas att du nöjer dig med svaret så länge! Jag tar absolut till mig av din synpunkt - tro inget annat!
Mvh
Lillemor

#48 - - Camilla Söderlöf:

Kan tyvärr inte komma på fredag,så jag tar det här.Eftersom det var ojämna veckor på vårterminen så hade jag hoppats det skulle vara jämna veckor nu på höstterminen.Det hade funkat bäst för OSS,men det är ju många att ta hänsyn till o huvudsaken är ju att det blir en Fritidsgård.

#49 - - Kenth Söderlöf:

Hej Löabloggare.
Jag vill grattulera Lina Aronsson till de fina prestationerna nere på Råssvallen,grattis även till de andra Löabarnen som oxå gjorde bra resultat.
En stolt morfar,som ni kanske förstår.

Ha det bra alla Löabor och alla andra i det fina höstvädret.

#50 - - Christian Dam:

Hej på er Löa bor!
Tänkte bara berätta att om det är någon som är sugen på att lära sig spela gitarr eller fördjupa sitt gitarrspel så ställer jag gärna upp!
Elgura eller akustisk gitarr. Skicka ett mail eller ring mig på nr 076 800 48 10
[email protected]

#51 - - Elisabet Elvenäs:

Jag säger bara...SkidREA i Skinnskatteberg, är man inte rädd för att trängas, stå i kö eller bli svettig så säger jag bara..åk dit..massor av skidkunnig personal som mäter,letar storlekar, kollar så spannet blir det rätta(man vill ju inte ha bakhalt),monterar binningar och allt annat man behöver hjälp med. Kokt korv med bröd i halvtid för att hinna gå ut i bilen och lasta av grejor och sedan ge sej in igen för att fortätta detta härliga letande efter skidutrusning.
Hoppas det börjar att snöa snart!!

#52 - - Anne-Marie Lie:

Hej alla Löabor när jag ser de vackra höstbilderna som Lisa tagit och läser Lillemors syn när hon går på sin motionsrunda känner jag en viss längtan tillbaks till Löa. Men det är vackert här i Trosa också vi har inte kommit lika långt med hösten vi hade sommarväder igår men idag verkar hösten kommit för här är grått och regnigt.
Kram till er alla Tobbe Lies mamma

#53 - - Anonym:

Är det sant att Ulf Lager blivit politiker? Han har visst också nyligen blivit intervjuad i dansk teve för sina framgångar med sin andelstravhäst! Sådant borde man kunna läsa mer om på skvallerbloggen..

#54 - - Anonym:

LÄGG INTE IN FLER UPPGIFTER HÄR - LETA ISTÄLLET UPP NYTT HUVUDINLÄGG FÖR OKTOBER
Blogredaktionen

Till top