Klotterplank Mar 07

/ Permalink / 69
  • 77073-192 
    Forum för diverse - Byhistorier - Debatt - Skvaller - Beröm
    Tips: Tryck på länken "trackback" - så hamnar du längst ner på sidan!
#1 - - Tanja Goralsky Söderlöf:

Tjolahopp tjolahej!

Det är kanske ingen nyhet längre, met det känns ändå väldigt angeläget att få ut detta på bloggen, kanske under rubriken "allmänt byskvaller"! Moa har äntligen blivit storasyster och Tony och jag har blivit föräldrar till en underbar liten tjej som ska heta My. Hon anlände den 22/2 i raketfart och vid födseln vagde hon 3310 g och var 48 cm lång. Vi är sååååå lyckliga och vi ser fram emot alla andra bebisar som snart är på gång!

Tjohej

Tanja

#2 - - Anita:

Grattis Tony,Tanja och Moa

#3 - - madde:

Instämmer med föregående talare: Ett jättestort grattis till Löas första bäbis 2007!! Jättekul! Hälsningar från Fredda, Madde, Maja, Agnes & Alva.

#4 - - Astrid o Christian:

Christian & Astrid
Spelar i Ljungbergs kafé
Lördagen den 10 mars Kl 19.00

Vi bjuder på musik och soppa
Egen dryck medtages
Inträde 50 kr

Anmäl er till oss
senast onsdag 7 mars,
så vi vet hur mycket soppa vi ska göra.
070-2516520 [email protected]
076-8004810 [email protected]
Berätta för såna som inte har tillgång till bloggen.

Välkomna Christian & Astrid

#5 - - lasse åby:

Vi skulle gärna komma på musik kvällen men Erling och Lina vill till Gysinge där de vet "allt" om hur man tar hand om gamla hus.
Annars skulle vi gäran vara med Astrid och Christian.
Sorry men good luck
hälsar
Lasse Å

#6 - - Lisa:

Stora grattiskramar till föräldrarna till My Söderlöf och Märta Målefors, hälsar rörd Fåröbo.

#7 - - lasse åby:

Hej familjen Målefors!
Ursäkta att jag glömde.
Jag ber att få säja Grattis till Märta.
Ta med dig mamma och pappa till Löa.
Varma hälsningar från Löa och Åby-Lasse

#8 - - Emma:

Ahh! God soppa, bra musik, trevliga vanner! Kan det blir battre an sa? Tror knappast det!
Hade jag bara vart hemma hade jag vart dar alla ganger, finns det natt battre an att samlas sadar och bara ha skoj ihop?
Sa KOM IGEN alla loabor och ga pa Astrids och Christians tokbra konsert i Cafet!
Jag ser framemot att fa lyssna till lite bra musik och ata sopplunch med vanner nar jag kommer hem.. sa forbered er tills den 28maj, ok?

Grattis till tosabiten med Tony och Tanja! Skoj med bebisar! Fler av dom vill vi se!

#9 - - Lillemor:

Lördagstips!
Svåger Micke Lie kör sin Alfonsföreställning idag kl 14 i Storå Folkets Hus! För barn som gillar Alfons Åberg, sagor och musik i en härlig röra...

#10 - - Alf Bergman:

NU har det hänt igen. Löa har berikatsmed ett nytt
BARN Magnus och Anna Bergman fick ett gossebarn och Mattias har blivit storebror.En månad för tidigt.Söndag morgon 2007-03-04 Grattis Önskar Alf och Ann-Marie

#11 - - madde:

Instämmer med föregående talare igen! Grattis Anna & Magnus! & vad ska den lilla heta...? /fam. Söderlöf/Elénius

#12 - - Boben:

På Tisdag berikas Löa med ännu en 70.åring.Grattis önskar Ulla & Olle.

#13 - - Tanja:

STORT GRATTIS till Anna och Magnus som fick en liten kille!

Hälsningar från

Tony, Tanja, Moa och My :-)

#14 - - ulla ardesjö hesslow:

Grattis till ALLA bebisar & nya Löabor!
Hur är det med meddelåldern i Löa..den verkar sjunka. Annars vill jag bara önska Lasse, Lina & Erling välkomna upp till mina "nya" hemtrakter dvs...Centrum för byggnadsvård i Gysinge. Där kan man strosa länge, titta, lära och bara njuta av allt vackert och välgjort. Lycka till med er husrenovering.
Vi var föresten i Sälen förra veckan och lyssnade på Per Skareng i den lilla fjällkyrkan. (Han kunde dyka upp i Löa förr, med Micke Lie)- mycket skicklig gitarrist...hälsar Ulla

#15 - - Anna Holfve:

Grattis Anna, Magnus och Mattias till lilla Hampus.
Många kramar från Eriksberg

#16 - - Anita Bergström:

Grattis Magnus och Anna till sonen jag visste inte ens att ni skulle ha barn igen det syns att man börja bli gammal och bor lite vid sidan om men bloggen är bra då får även jag veta lite

Hälsningar Anita

#17 - - Iris:

Grattis Magnus & Anna & Mattias

En liten bror så gullig och go
nu är Mattias glad kan vi tro.

/Iris & Bengt

#18 - - Lillemor:

På 1970-talet, när vi var en sisådär 12-14 år, hängde några av oss ALLTID vid Britt på biblioteket i Löa. Vi läste inte värst mycket, utan babblade väl mest! (Undrar om hon blev störd i arbetet?) Men iallafall vad jag minns så förde hon statistik över alla bybor, födslar, avlidna, inflyttade och utflyttade. Kanske på uppdrag av någon. Min undran är... Hur gick det sen Britt? Har du fortsatt?

#19 - - Britt:

Hej Lillemor
Lite koll på hur många och hur gamla vi är har jag. Stina och jag gjorde en liten snabb överblick för något år sen och om jag inte minns fel så hade medelåldern sjunkit. Nu får vi vänta tills storken har besökt oss några ggr till så ska jag återkomma med lite statistik det lovar jag.
Britt

#20 - - Ingela Stark:

Grattis alla pappor och mammor!
Vad roooooligt med alla barn! Det året Kalle föddes, d v s 1975, blev det fjorton barn i byn. När får vi uppleva det igen?

#21 - - Ingela Stark:

Grattis alla nyblivna pappor och mammor!
Vad roooooligt med alla små nya löianer.

#22 - - Ingela Stark:

Hej igen!
Det blev nog ngt fel! Jag trodde inte den s k kommentaren kom iväg. Det är inte lätt att vara teknisk idiot!

#23 - - Löa Bygdegårdsförening:

KOM I HÅG!!
På torsdaglväll kl. 18.30 visar och berättar Lasse Åby om sina filmer "Barn i by". Ett sätt att minnas barnen och byn Löa från 1964. Totto, Lillemor, Bengt, Ulla-Karin, Agneta, Per, Göte, Christer och många fler som var små när filmerna spelades in!!
Kaffe och smörgås serveras och ingår i entrèn.

#24 - - Anna:

Jag är född 1985 och fick ju hoppa upp ett år och gå tillsammans med Bryan som är född 1984. Vi var bara två st i vår klass tom. åk3 när vi slutade 6:an var hade antalet växt till 5

#25 - - Britt:

Hej Ulla
De vete sjutton om vi inte slår det,medelåldern alltså. jag måste sätta mig endera dagen och räkna

#26 - - Sofia Elvenäs:

En gång var jag dum och köpte ett par tok för små Levisjeans, modell 529 med midjemått 27 och längd 34, och nu är jag trött på att de ligger i garderoben till ingen nytta. Jag har tvättat dem max 4-5 ggr, så de är som nya. Färgen är ljusblå. Jag säljer dem för 250 kr, är du intresserad så kontakta mig på 073- 847 20 99
MVH Sofia Elvenäs.

#27 - - Loisan:

Hjalle (Hunden) hittade ett headset uppe vid korsningen ovanför Jeff vid mossen finns hos Loisan Elvenäs

Är det någon som saknar det hör av er!

Tel:30149

#28 - - Anonym:

Hej alla i Löabygden!
Va kul det var att visa delar av filmerna igen. Man undrar om "Totto" skulle ha blivit skådespelare istället för bonde!? Svårt att säja men han är bättre än de flesta "Stå upp" komiker. Och tack för alla som kom - någon bräda blev det väl till Dansbanan.
Lycka till Astrid o Christian nu på lördag - kanske kan Astrids gitarr få ett nytt liv.
hälsar
lasse

#29 - - Anna Bergman:

Hej alla! Tack så mycket för alla grattis! Hampus (som han ska heta) föddes 4 veckor för tidigt den 4:e mars, vägde 3 695g och var 49cm lång. Grattis till Tony och Tanjas My!

Ha de gott!

Anna

#30 - - Maud Råstock:

Till alla Löa-pensionärer. Lördagen den 31 mars kl. 15.00 bjuder vi in till kaffe, hembakat bröd och underhålling. Plats: "LOKALEN". Vi kommer att, per telefon, kontakta alla som är födda 1942 eller tidigare med vår inbjudan. Givetvis är även du välkommen som ej hunnit bli pensionär. Känner du några pensionärer som flyttat ifrån Löa, var snäll och berätta om vår träff. Vi efterlyser personer som vill komma och förgylla vår eftermiddag med sång och musik. Kanske det finns några barn som tycker om att glädja oss med sina talanger. Ring till någon av oss.(se nedan) För att bullarna skall räcka, ber vi er att meddela oss om ni kommer, senast månd. den 26 mars. Ring om du önskar bli hämtad. Vi som håller i trådarna är: Anna-Greta J. tel. 30094, Birgiita C. tel. 30084, Ejan S. 30194, Maud R. tel.30228 och Ulla B. tel-30308. Välkomna

#31 - - Astrid o Christian:

Ville bara tacka alla för en trevlig kväll och säga att vi tyckte det var jätteroligt att spela och sjunga för er. Vi är jätteglada att ni kom och hoppas att ni hade lika trevligt som vi. Tack till Kenta och Anna som lät oss vara i kafét. Tack också till Eva som lånar ut sin gitarr medans ibanezen blir lagad. / A & C

#32 - - Christopher Söderlund:

HEJ HEJ!!!
Nu är det vår i luften...och med den lite jobb i trädgårdar mm. Jag tänkte te å röja sly och annat runt tomten och tänkte kolla om man kan slänga riset till majbrasan? vart är den i år? Jag har inte tänkt på det när jag åkt förbi men det kanske redan finns en rishög kvar från sist det begav sig :-)

#33 - - Annelie Andersson:

Hej!
På önskemål av Peter Elisson så vill vi i Kopparberg Aerobic Club tala om att vi finns,Titta gärna in på vår hemsida så får ni se vad vi gör på kvällarna, PUH!!
www.kopparbegaerobic.se Tanken med vår träning är att den ska passa alla oavsett start-kondition. Spinning tex. där kan ingen annan än du själv veta hur hårt eller lätt du kör. Det finns ingen gradering på vredet. Alltså styr man sin egen träning och våra duktiga instruktörer peppar er till max.
För samåkning, ta kontakt med Peter som tränar med oss flera dagar i veckan. Det enda krav vi har är ett par ordentliga träningsskort och ett gott humör!
Välkomna!
Annelie Andersson
KOPPARBERG AEROBIC CLUB

#34 - - Annelie Andersson:

Ber om ursäkt för min dåliga svenska, vad är träningsskort, träningsskor ska det ju vara :-)
Annelie Andersson igen.

#35 - - Lillemor:

...undrar om det möjligen är någon som råkar ha vägarna förbi Arlanda, lite plats över, och på väg till Löa på kvällen, tisdagen den 20nde mars - för i så fall finns det en plan...!?
Hör av dig, 0580-30076

#36 - - Anonym:

jag säljer medlemskort för löa sportklubb. jag kommer att finnas på en del av sportklubbens aktiviteter. familj:100kr singel:50 \\viktor

#37 - - Lisa:

Grattis Anna Lager på 18-årsdagen, önskar faster.
Tyvärr kom aldrig någon hälsning från mig till Sara på hennes 20-årsdag, så ett (sent) grattis till henne också.
Jag fick just tidningen "LivstidsMagasin" i min brevlåda. Vad kul att (stolt) kunna visa upp sin forna hembygd för folket här på Gotland. Bra jobbat syrran.

#38 - - lasse åby:

Grattis Anna, Magnus och Mattias till lilla Hampus.
Ursäkta mig. Saker och ting händer så fort i Löa att jag inte hinner med.
Men jag är stolt över alla som hjälper till att minska medelåldern - tyvärr kan inte jag tillföra något.
Men ett varmt GRATTIS till Er alla tre.
från
Lasse Å

#39 - - Anonym:

Hej! onsdagen den 21/3 är fotbollen i ljusnarshallen inställd men är igen den 28/3.Sen vill jag tala om att de nu är innerbandy i ljusnarshallen för oss på fredagar me start imorgon kl 20.00. frågor? ring 073 0306166. Daniel

#40 - - Elvenäs:

Är det bara familjen Elvenäs och Björkman som inte har fått nya nummret av Löabladet än? Verkar som om resten av byn har fått men inte vi.. Vi vill så gärna läsa allt nytt som står!

#41 - - Sofia:

Levisbyxorna är fortfarande till salu om någon är intresserad! Hör av er! 073-8472099

#42 - - Irene Lindh:

I dag gör jag visst bara fel.

Till kära Ferida Besic.
Jag är så glad och förvånad. Här får du min E-postadress
[email protected]
Jag är inte så ofta här på bloggen så därför har jag inte hört av mig tidigare.
Hör av dig.
Kramar till tusen från
Irene

#43 - - Johan Persson:

Lasse Åby, har du någon form av uthyrning av dina naturfilmer?
Vår "extrason" Bennjamin vill gärna få se några kvalitativa naturfilmer från den arktiska världen.

#44 - - Anonym:

Hon skrattade och hon log, samtidigt som allt inom henne bedrog. Sina känslor dolde hon väl bakom falska leenden och skratt. Men när flickan var ensam om natten ersattes hennes skratt med bitter tår. Tårarna rann ur henne, likaså lusten att leva. Ingen förstod varför hon dog, flickan som alltid skrattde och log...

#45 - - lasse åby:

Hej Johan,
Nej jag har ingen uthyrning av mina filmer men obegränsade fria lån. Något beroende på om det gäller DVD eller VHS. Jag jobbar för att få allt över till DVD - endast ekonomien gör begränsningen. Men välkommen att fråga vidare.
hälsar lasse å

#46 - - Peter Elisson:

Hej
jag åker till spinningen 2ggr/v sön ons, på söndagar endast manliga deltagare, på onsdagar är det mixat. Det finns ca 2-3 cyklar över varje söndag, på onsdagar finns det 8-10 cyklar lediga ring mej om du vill med. Fånighetsfaktorn är ganska hög, i början känns det lite konstigt att sitta nästan axelbrett i ett rum men det gick fort över. lokalen är väl ventilerad, bra musik o tempo bestämmer man själv. Verkar det bra Ring mig sen Ju förr dessto bättre. Jag kan hjälpa till att boka upp en cykel. Det kostar 40 kr/gång - ej medlem, annars 20 kr.
0580-30182, 070-5180085
Peter.

#47 - - kusin:

Hej hå på lördag smäller det Linda Kanto blir tant! Syns då och GRATTIS!!!!hi hi

#48 - - Anonym:

Halloi!

Ville bara tacka Totto, Daniel och Per som kom och räddade mig och skolbussen i Måndags morse uppe vid Laggarbo.Det var sååå halt.... Vad hade jag gjort utan er??
Kram: Päivi

#49 - - Kenth Söderlöf:

HEJ LÖABOR...
JAG HAR EN UNDRAN FINNS DE NÅGON
I LÖA SOM HAR FILMEN "JORGUBBARNA I LÖA ÄR RÖDA"
HÖR DÅ AV ER TILL MIG TEL 30162 SKULLE VARA KUL ATT
SE DEN IGEN MVH KENTH

#50 - - Lillemor:

Kent!
...ja, den har jag faktiskt - på VHS. Den fick jag tillsänt mig från SVT:s arkiv när de städade där... (Ibland är det bra att ha ett ovanligt namn) ...så det är mig veterligt det enda exemplaret och du får jättegärna låna det!

..läste förresten i Löabladet att det kanske skulle bli kungligt besök när skolutbyggnaden invigs - är det kankse Moa o LarsÖivind som ställer upp igen...?

#51 - - Margareta Rydholm:

Hej! Tack Christian och Astrid för en oförglömlig musikkväll i caféet! :) När spelar ni nästa gång? Det vore väldigt kul att få en lista på låtarna ni spelade! Kram till er!

#52 - - Travolta:

Få se nu???? Var det på lördag det var danstillställning i lokalen??
Tänkte bara om det var dax att vaxa upp pjucken.

#53 - - Olivia...:

Ja, å jag kommer att vara där!

#54 - - Lord of the dance:

Är det sant det alla pratar om i byn??
Att Lie ska dominera dansgolvet i morgon?

#55 - - he he:

Idag blir bruttan 30 bast, gammal som en rutten kvast!!!!
Grattis fröken Kanto! Eller blir det fru snart???

#56 - - Emma:

Var hemma ser jag, harligt!
Lite tidigt kanske, eller?

#57 - - Sofia Elvenäs:

Missade ju puben igår, jag som var så fruktansvärt danssugen! Ordna en till snart, då kan ni räkna med mig !!!

#58 - - Malin:

Ett jätte tack till Löa Hembygdsförening för det fina stipendiet som jag fick! Jag blev verkligen glad. :)

MVH//Malin

#59 - - Josefine S:

Tack till alla er som fixade festen igår!!
det var jättekul!!
Tack även till Daniel och Linda för en
ägg-semplarisk födelsedagsfest.

#60 - - Lotta fr Stråssa:

Hörni.... jätte roligt disco nu i lördags,toppen. Mkt folk å bra musik.Fortsätt så Löa...=)

#61 - - Viktor:

Jag vill också tacka hembygdsföreningen för stipendiet, jag blev väldigt glad för detta!

#62 - - En som var där hela kvällen:

Tack för den roligaste festen på jätte länge !!!!!!
Allt var super !!
Långtar redan till nästa liknande fest !
Kram på er Lillemor,Lasse,Anders,Anna & Jenny !!

#63 - - En som var där hela kvällen:

Tack för den roligaste festen på jätte länge !!!!!!
Allt var super !!
Långtar redan till nästa liknande fest !
Kram till er Lillemor,Lasse,Anders,Anna & Jenny !!

#64 - - Anonym:

Oj det vart med två gånger , och sen ska det stå längtar så klart !!

#65 - - Anonym:

oj då ! två gånger.
Sen ska det stå längtar så klart !

#66 - - ulla ardesjö hesslow:

...det är så roligt att läsa bloggen med alla åsikter och alla dubbletter, och vem var den sorgliga flickan som log o dog..hoppas det bara var en ordlek "utsänd i etern"..annars hoppas jag det ljusnar för dig...nu när det våras...och så vill jag också tacka för en lattjo afton...(i lördags) både arrangörer o deltagare...det är kul att dansa o träffa "de nya unga damerna" som de unga männen i löa hämtat hem...det bådar gott för framtiden ... går efter dervisen - en främling är en vän du ej lärt känna än...tack för mej, ulla

#67 - - Löa Sportklubb:

Glöm ej att anmäla er till Löa Sportklubbs årsfest
på långfredagen.
Sista anmälningsdag 2 april.
Lars Arvidsson tel. 30254
Anders Ericsson tel. 30096

#68 - - Stina Gottliebsson:

Javisst är det mysigt med vårkänslor, blogg, härliga löaungdomar värda stipendier och alla aktiviteter i denna by. Filmen om jordgubbar låter spännande. Något för ett kommande hembygdsmöte?
Vill också meddela att man inte behöver sitta inne i dånande discodunk för att trampa cykel. Det går utmärkt på vårliga byvägar också. Ser ni något, lätt vinglande, chamagnefärgat och rödkorkat komma farande längs långgatan, så bli inte rädda. Det är bara jag som är ute och testar min nya hoj.
Stina G

#69 - - Anonym:

LÄGG INTE IN FLER UPPGIFTER HÄR - LETA ISTÄLLET UPP NYTT INLÄGG FÖR APRIL
Blogredaktionen

Till top