#1 - - Sture:

Hej! Ville bara meddela att jag återvände hem sent igår kväll efter en ganska trivsam "turné" på en dryg vecka.

#2 - - LÖA SPORTKLUBB:

LÖIADEN MED EFTERFÖLJANDE FEST I BJÖRKHAGEN

LÖRDAGEN DEN 30 AUGUSTI

#3 - - Anonym:

Vad synd att Löa Open och Löiaden är samma dag, en som hade tänkt att ta en grandslam. Tobbe Lie

#4 - - Fiskeligan:

Så var då tabellen uppdaterad igen. Ny ledare i en av klasserna, gå och kolla på:



http://www.bergslagen.com/loafvo/



Ligaledningen

#5 - - AnnMarie Pöchhacker Karlsson:

Efter lång sjukskrivning är jag nu redo att börja att arbeta igen.

Välkommen önskar jag gamla och nya kunder!

AnnMaries Massage

#6 - - LÖA SPORTKLUBB:

MÅNADSMÖTE

TORSDAGEN DEN 14 AUGUSTI KL 18.30

I KLUBBSTUGAN

KOM OCH TYCK TILL OM MOTIONSUTBUDET

VÄLKOMNA

#7 - - Filip W:

Hej! Nu flyttar jag till Västerås ett par år och skulle behöva en säng. Finns det någon i byn som har en säng över som är 120 cm bred så får ni gärna ringa 0580-32130 eller maila.

Filip

#8 - - Anonym:

Glömde min epost som är:

wieselgren[email protected]



Hälsn Filip

#9 - - madde:

Ett stort GRATTIS till Löas nyaste brudpar! Johan och Fia Persson. Tack för i lördax! Ett fint bröllop, massor av trevliga och glada människor, Supergod mat och en riktigt lång och kul fest! Vi syns! Madde och Fredda

#10 - - Fia:

Tack själv Madde. Nu börjar jag återhämta mig från festen i lördags. Vi ses och hörs. Fia

#11 - - Maria L:

Grattis brudparet önskar vi på Fredensberg!

#12 - - Kerstin Ivarsson, Löaborn:

Är det någon i trakten som får för stor äppelskörd så köper jag gärna överskottet till äpplemos.

tel 0580-32135 el. 0708-336850

#13 - - Ramsbergs Hembygdsförening:

Söndag 17/8 kl 15-17 är det hembygdsdag vid församlingsgården i Ramsberg.

Loppis och knallar med lokal anknytning.

Servering av kolbullar och kaffe.

Varmt välkomna!

#14 - - Simon Åhrlin.:

Hej, är det någon som har sett min cykel ? Stod vid cafét. Försvann 14/8 Den är blå och svart.. Märke : Peak. Hör av er om ni sett den !



0580-10449.

#15 - - Totto&Elisabet Elvenäs:

Vad tråkigt att en cykel till försvunnit. Vi har inte hittat/fått tillbaks vår svarta och beiga Cresent Vinga som försvann vid båtorienteringen. Är det "riktiga" cykeltjuvar som är i farten eller är det bara trötta omkringboende som vill fort hem och "lånar" en lättillgänglig cykel?

#16 - - Anonym:

Hallå undrar om festen den 23/8 är bara för Löa eller om Kopparbergare oxå får komma, är det dansmusik, för alla åldrar. Bea

#17 - - Anonym:

Alla är välkommna den 23/8, det går ju till och med gratisbuss från Kopparberg.

#18 - - Bea:

Hallå buss från kopparberg, går det gratisbuss hemmåt oxå eller bara ner ???

#19 - - LöaDansen 23 augusti. 21.00-01.00:

Gratisbussen går från Tingshuset i Kopparberg 20.30 och Tages i Bångbro 20.40 samt åter efter dansen 01.15. Bussar går också från Vedevåg, Lindesberg och Guldsmedshyttan.

#20 - - Christian:

Thank you Kenta baby, you were great igår!

#21 - - emil:

Tack till hela Stripa gänget för att ni orkar arrangera så fint, spela så bra och fortfarande vara så trevliga hela tiden. Har ni sett!

Sara hälsar och grattar.



Alla gillar tonarten Giss! Och hur blir det med Johans tal? Kan han lägga ut på youtuben eller myspace eller nåt?

#22 - - Löa Sk:

Nu är det dags för bastu igen, skolan börjar och då även vi. Nu på fredag 22 augusti.



KLUBBSTUGAN

Fredagar Bastu

Damer kl 15.30-17

Herrar 17-18.30

Damer o Herrar 18.30-20

Avgift 20 kr

Övriga dagar kan Bastun hyras för 150 kr / gång

För info kontakta Mikael Stark eller Göran Johansson

#23 - - Kalle:

Hej på er! Vet inte om jag har något speciellt ansvar i frågan men jag anser att alla är det. Är faktiskt, tro det eller ej, nere och styrketränar då och då. Det som har slagit mig de senaste veckorna är att omklädningsrummet vid planstugan ser för j.... ut. Nu har jag inte mitt förslag förankrat hos sportklubbens styrelse men mitt förslag är att alla kläder som ligger mer än två veckor samlas in och skickas till myrorna. Idag kommer man in och ser högar av gamla kläder, eller skitiga kläder, som ligger där vecka ut och vecka in. Även ca 3 par skridskor har varit där hela sommaren. Ni som vet att ni har kläder där, åk ner och ta dom annars rensar styrketräningssektion bort dom! Vill inte vara grinig även om jag börja bli med åren men det är ingen garderob vi har där nere. Vet faktiskt inte hur ni som städer ställer er till det hela eller hur ni orkar ta rätt efter alla andra. Ha det gott!

#24 - - Klas Gustafsson:

Dags för lite semester igen, så ryggmottagningen är stängd från 22/8 till 8/9.

Hälsningar



Klas Gustafsson

#25 - - Anonym:

Hej Kalle! Visst träter man ibland över kläder som ligger kvar och man plockar och lägger undan för man tycker att någon borde sakna känna igen sina kläder. Vet inte hur många gånger jag har tänkt som du man borde skicka iväg kläderna som är hela och kasta det som är dåligt, men så tror man varje gång att någon ska ta rätt på sitt. Men håller helt och hållet med dig skicka iväg det som ingen saknar. Snart börjar ju även vintersäsongen och då finns det många som lämnar kvar sina saker, vi förstår att det är jobbigt att släpa på skridskor ect men samtidigt så är det inte så lätt att städa när det ligger hur mycket saker som helst. Så snälla ta hem era saker så blir det trevligare för de som vistas där och lättare för oss som städar. Tack Kalle för att du tar upp det här för man känner ju sig gnällig fast en del av oss ej har kommit upp i åren. Mvh fam Elvenäs

#26 - - Micke Evensson:

Jag börjar också komma upp mig lite i åren så jag tänkte också bli lite gnällig om en annan sak :-)Jag skulle vilja be alla löa bor som åker förbi oss att visa lite respekt för våra barn och köra mycket saktare förbi oss. För just nu verkar det som det inte hjälper med skyltar (4 st).

#27 - - Anonym:

Angående fortkörning..

..det svider att erkänna att man inte alltid tänker sig för - men det är bra att bli påmind!!



/Lillemor

#28 - - loisan:

Har nu varit nere och lagt i kläder, skor, skridskor,handduka,väskor, ryggsäckar i stora säckar snälla ta er en titt och se om ni hittar något ni har saknat säckarna står kvar till löiaden sen skickar vi det. hälsningar Loisan

#29 - - LÖA SPORTKLUBB:

LÖIADEN

Löa Sportklubb inbjuder till femkamp

Lördagen den 30 augusti kl 13.00

anmälan från 12.30.



Åldersklassindelning från 0-100 år



Grenar: 60 m

Längdhopp

Fotboll (straffar)

Innebandy

Kula



Mjukgrenar för 40 +are eller annat handikapp.

Pilkastning

Golfputtar

Fotboll (straffar)

Hästskokastning

Sportspegeln (bollkastning)



Björkhagen kl 19.00

Knytis, medtag mat och dryck, grillar finns.

Prisutdelning

Disco



VÄLKOMNA

#30 - - Några mammor:

Bytardag i Löa skola söndag 14/9 kl 10-13



Kom och fynda kläder och saker.

Fikaförsäljning.



Inlämning: lördag 13/9 kl 10-12 av hela rena och märkta kläder och saker.Utlämning av icke sålda saker sker kl 15 på söndag.15% av priset går till dagis, Trollebo.

Välkomna !

#31 - - Sofia Elvenäs:

Det börjar dra i "flytta-hemifrån-tarmen", och jag planerar att söka mig in till Örebro. Det är ganska meningslöst att försöka få en lägenhet via fastighetsbolag, allt är upptaget och bostadsköerna är flera år långa! Är det någon som har kontakter gällande lägenheter i Örebro, så hör gärna av er till mig! Det jag söker är 2 Rok eller en lite större 1a, ca 40-60 kvm och en hyra på max 5000. Klura på det och hör av er! 073-847 20 99 eller sofia[email protected] // Sofia Elvenäs.

#32 - - Sofia Elvenäs:

Oj oj fel email!! sofia[email protected] ska det ju vara förstås!

#33 - - Anonym:

Tack Håkan Einarsson för en välregisserad dansafton !! Vi hoppas och ser fram emot att du arrangerar några danskvällar nästa sommar.



Två av få löingar.

#34 - - UllaKarin Johansson:

Köket i Löa skola saknar en långpanna, är det möjligtvis någon som har lånat den? Eller vet någon var den finns.Hör av er till köket isåfall.

#35 - - Vill du träna Power Yoga?!:

Gamla och nya Yogautövare... PowerYogan börjar!

Tid: Mån 18,00.

Med start den 1 september.

Platsen beror på hur många som vill vara med.

Frågor och anmälan: 0580-30182,070-2946946.

eller mejla:[email protected]

Anmälan tom fredag 29/8.

// Gina



#36 - - Sofia Elvenäs:

Läse något om en bytardag i skolan den 14/9, och jag ville bara göra byns tonårstjejer uppmärksamma på att jag bl.a har ett gäng jeans jag tänker lämna in. De är av märket Lee, Miss Sixty, Levis och Crocker. De är nästan aldrig använda, och jag kommer sälja dem för mycket bra priser! Tänker även lämna in lite skjortor, någon jacka och sådant jag inte kan ha längre.. Så tjejer, passa på att gå till Löaskolan den 14/9 så kanske ni fyndar något snyggt!

#37 - - Anonym:

ÅÅååå vilket fint bröllopsreportage!!

#38 - - Lasse Åby:

Upphittad vid parkeringen, minigolfbanan.

Nyckel, nyckelring, liten lampa och flasköppnare.

Finns hos Lasse 070-5714081

#39 - - familjerna Pettersson vid Stenhaga, Löa Born och i Morgongåva.:

TACK ALLA NI SOM VAR MED OCH ARRANGERADE LÖAIADEN!!

Vi tre familjer tyckte det var mycket roligt och mycket spännande på tävlingarna.Underhållningen och medaljregnet på kvällen sporrar säker alla barnen att komma igen med friska takter till nästa år.

#40 - - Eva Österberg:

Har någon sett min bruna gamla damcykel? Försvann i helgen framme vid cafet.

#41 - - Löas Ungdomshus:

Öppnar för säsongen i Löa bygdegård.

Fredagen den 3 oktober kl 18.00

(Ungdomshuset har sedan öppet varannan fredag).

Öppningskvällen bjuds alla på GB glace.

Dricka och godis försäljning.

OBS ålders och tidsgränser.



18.00-20.00 Tredje till fjärde klass

18.00-22.00 Från femte klass och uppåt



Välkommen



För info ring 0580 30391 Johnny o Dina.

Till top