Klotterplank Mars 08

/ Permalink / 40
Forum för  Byhistorier - Debatt - Skvaller - Beröm
                           Tips: Tryck på länken "trackback" - så hamnar du längst ner på sidan
#1 - - LÖA SPORTKLUBB:

Årsfest
Löa Sportklubb
Långfredagen
21 MARS kl 19.00
i
Bygdegården

Påskbuffe´
DISCO
ROLAND HANSSON

Entre´ 120 kr
anmälan till Lars Arvidsson
30254
Anders Ericsson 30096
senast 16 MARS
VÄlkomna

#2 - - LÖA SPORTKLUBB:

LÖA SPORTKLUBB
ÅRSMÖTE
TORSD. DEN
13 MARS
KL 19.00
LJUNGBERGS KAFE´
SMÖRGÅSTÅRTA
VÄLKOMNA
STYRELSEN

#3 - - Hon med gummibena.:

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och
bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de
tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare. Mannen hade längre ledighet
och åkte ner en dag I förväg.
När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade dator och han
beslutade sig för att skicka ett mail till hustrun. Han missade en bokstav
I namnet.
Mejlet hamnade hos en prästänka I Houston som just kommit hem från makens
begravning och skulle kolla om det hade kommit e-post med kondoleanser
från släkt och vänner.
Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen: Till min
älskade hustru. Jag har kommit fram. Jag vet att du är förvånad över att
höra ifrån mig. DE har datorer här numera och man tillåts skicka mail till
sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din
ankomst I morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas att din resa
blir lika problemfri som min. P.S Det är verkligen hett här nere.

#4 - - Karl Olof Pettersson:

Jaktkamrater!
Jag vill berätta att vår Cajsa har fått vårkänslor och ska snart besöka sin Borderkille Stig Wig i Göteborg. Med anledning av detta måste vi tyvärr ställa in den planerade rävjakten som skulle ha gått av stapeln vid Stenhaga nästa lördag den 8 mars. Sprid detta vidare till den som ev. inte har tillgång till Internet. Vi ses och hörs till hösten!
Med vänlig hälsning Karl-Olof, Christina o Cajsa.
PS. Tack för den trevliga historien, helt lagom DS.

#5 - - Lisa Lager:

Till bekanta och bekantas bekanta
Är ni sugna på att uppleva Fårö på en gård med havsutsikt? Fr.o.m april - hela sommaren hyr jag ut
4 r.o.k ( minst 6 bäddar) med alla faciliteter.
pris 5000:-/vecka, 3000:-/helg
(normalpris per person på Fårö 600:-/person/dygn)

Jag har redan efterfrågan(v.28 bokad), så hör gärna av er redan snart. Själv är jag numer oftast hos min vän i Fårösund..
[email protected]
0498-224064, 070-1515999

#6 - - Ljungbergs Kafé:

På söndag 9/3. kör vi "vårbrunch" mellan kl 12-15. Förbeställ på 30032 el. 070-684 64 44.

I vårbrunchen ingår:

Bacon, prinskorv, äggröra, grillade tomathalvor, ägg, yoghurt, musli, muffins, vårt hembakta bröd, rostbröd, våfflor m grädde o sylt, div pålägg,
fruktsallad m vaniljyoghurt, apelsinjuice, olika grönsaker, kaffe och the mm.

Pris 100kr vuxen, 50kr barn

Ifall det skulle bli vårvarmt så tar vi ut utemöblerna för den som önskar :}

Mvh Anna o Kentha

#7 - - Moa Gunnarsson:

Nu har vi chansen att få lufta oss ordentligt och åka tll Lindesberg på filmfestival i helgen.
Passa på! Det börjar med Roy Anderssons senaste på fredagkväll.

#8 - - Hon med gummibena.:

En gammal man bor ensam på en gård. Han skriver till sin enda son, Petter, som avtjänar ett fängelsestraff.
"Min käre son Petter!
Jag mår inte så bra nu för tiden.
Jag orkar nog inte sätta potatis i år.
Jag börjar bli för gammal för att vända potatislandet med spade, även om det inte är så stort.
Jag önskar att du var här.
Du skulle ha ordnat det där på ett kick.
Hälsningar Pappa"

En dryg vecka senare får bonden detta svar:
"Kära pappa!
Du får på inga villkor gräva i potatislandet, för det var där jag grävde ner liken.
Hälsningar Petter"
Nästa morgon väller det in poliser och kriminalare m m på gården.
De gräver upp hela landet men finner inte några lik eller benrester!
De ber bonden om ursäkt och drar iväg.
Några dagar senare mottar bonden ett nytt brev från sin son:
"Kära pappa,"
Nu kan du sätta potatisen i jorden.
Det var det bästa jag kunde åstadkomma här inifrån.
Hälsningar Petter"

#9 - - Hon med gummibena.:

En till.

Olle är och hälsar på sin faster och frågar:
- Kan jag få en bild på dig?
- Varför då? Undrar fastern.
- Jo, våran lärare sa att vi skulle ta med oss en bild på en naturkatastrof.

#10 - - Ljungbergs Kafé:

Ifall man är sugen på brunch på söndag så är sista bokningen kl 11 på lördag förmiddag.

Mvh Kentha o Anna

#11 - - Jessica Aronsson:

GRATTIS!! VÄRLDENS BÄSTA PAPPA,MORFAR,UPPFINNARJOCKE OCH NU VAD ALLT DU ÄR PÅ 50-ÅRS DAGEN HOPPAS DET BLIR EN ROLIG DAG SOM DU MINNS LÄNGE OM NU MINNET INTE SVIKER NÄR DU NU PASSERAT 50 HAHA!! MÅMGA PUSSAR OCH KRAMAR VI ÄLSKAR DIG. HÄLSNINGAR: JESSICA MED FAMILJ!!

#12 - - Oliver Welamsson:

GRATTIS!! MORFAR PÅ 50 ÅRS-DAGEN SEN KOMMER JAG MED PACKET HOPPAS JAG FÅR TÅRTA DÅ PUSS OCH KRAM JAG ÄLSKAR DIG JÄTTE MYCKET MORFAR HÄLSNINGAR: OLIVER

HIPP HIPP HURA HURA!!

#13 - - Löa Kultursällskap:

Filmkvällar i Ljungbergs kafé

To 13/3
kl 19.00
Vision man
En film av William Long.
(Åby Long production)
Speltid 50 min
från 1997
Utuniarsuak Avike är en
87 år gammal jägare på nordvästra Grönland.
Han är nu pensionär och bor i en liten lägenhet med sin sista kvarvarande slädhund och sniderier av sina byten.
Historien om hans liv som isbjörn och valross jägare är berättad genom poetiska visualisationer och återuppföranden, som uppväcker en värld av traditioner och ritualer som snabbt bleknar i dagens moderna samhälle.

To 27/3 kl 19.00
N u n n a n
Speltid 57 min
fran 2004

Regi Maud Nycander
Marta har gjort ett oerhört radikalt livsval. 19 år gammal går hon med i Karmelitorden, den strängaste av alla klosterordnar. Hon lever i tystnad och lämnar aldrig klostret. Sin familj kan hon bara träffa sju gånger om året i ett speciellt besöksrum med galler. Filmaren Maud Nycander har följt Marta och familjen under tio år.

Välkomna önskar Löa kultursällskap.

#14 - - Loisan:

Grattis Bosse i efterskott fran ett varmt thailand hoppas du blev firad med dunder och brak kramar fran lasse loisan robin simon cassandra

#15 - - maylen &johan:

Grattis Rasmus på 13års-dagen
ojoj vad tiden går nu har du fyllt tonåring
ha en jätte bra dag med många pressentet å tårta
många kramar från mamma,johan ,coffe,wilma,emil

#16 - - LÖA SPORTKLUBB:

KOM IHÅG ATT ANMÅLA ER TILL LÖA SK:S ÅRSFEST
SENAST DEN 16 MARS
LARS TEL
30254
ANDERS TEL 30096

#17 - - Rutger Örtlund:

Vill bara skicka en enkel hälsning och ett tack till Moa Gunnarsson som var min läkare när jag låg på Linde lassarett.

#18 - - Cassandra:

Grattis Rasmus! Hoppas du hade en bra dag!:P

#19 - - gunilla ahrlin:

ich bin eine Berlinare.
// auf wienersnitzel
gunilla unt leif
20080315 Berlin.

#20 - - Maria L:

Eftersom bloggen blivit grattisplanket nr. 1 vill jag och vi här passa på att gratta den 50-årige "schnitzige snitzeln". Hoppas Berlin värmde!

#21 - - Maria L:

Sista chansen - få ett piano! Vi har ett som är på väg ut genom dörren! Ring 30909 om ni vill ha det. Det är fint men behöver en stämning.

#22 - - Moa Gunnarsson:

Hej Rutger och tack för hälsningen!
Det var roligt att du tittade in på Löa bloggen .
Nu vet du lite hur vi har det i den här delen av länet. Välkommen tillbaka. Varma hälsningar Moa Gunnarsson

#23 - - Emma. E:

Visas det film på skärtorsdagen i Kafet tro?

Glad påsk snart allesammans!

#24 - - Susanne:

Hallå Emma! tror inte det är någon filmvisning förrän torsdagen därpå...Du får hänga på till Blåkulla istället om du kommer hem till din hembygd!

#25 - - Anna & Sofia:

Vi håller ju som bekant på med ett projketarbete i skolan om Löa. Vi skulle behöva ha reda på sedan vilket år det har funnits lanthandel i byn samt ägare osv! Vore vänligt om någon kunnig kunde hjälpa oss med detta! Hör av er till oss via e-mail:

[email protected]
[email protected]

MVH Anna & Sofia

#26 - - Emma. E:

Tack för inbjudan Susanne! Jag har blivit medbjuden till Blåkulla av Astrid redan, skoj om du med hänger på!
Det värsta är att jag inte äger nån kvast...
Någon om har en till övers?
Ses på hyttpipa klockan 17.35 på torsdag då?

#27 - - Åse:

Tänkte mig ta värsta kvasten och få lite specialbrygd i Bångbro så där på torsdagskvällen, är det möjligen fler som tänker sig samma tur så kan vi kanske kvasta ihop?
Och Emma...har en av äldre modell du kan låna..

#28 - - Susanne:

Klart ja ska med!Har du ingen egen kvast kan du väl få henka med mig!Är dock lite osäker på tiden,har bestämt för mig att vi träffades på hyttpipa klockan 17.32 förra året??
Men säger du 17.35 så är det säkert 17.35..

#29 - - LÖA SPORTKLUBB:

ÅRSFESTEN INSTÄLLD PGA FÖR FÅ ANMÄLNINGAR
GLAD PÅSK

#30 - - Leif B:

Guten abent, Tack för den varma hälsningen! Och Glad Påsk!! Hälsningar // "Snitzige Szchnitseln" ;

#31 - - ulla ardesjö hesslow:

Hej alla löaiter!
Vill på detta enkla viset önska alla gamla vänner och bekanta en trevlig fortsättning på våren och förståss GLAD PÅSK. I Sandviken är det just nu
kallt och ca 5-10 cm. snö ...efter en lång period av värme...alltså ÄKTA vår....varma hälsningar Ulla

#32 - - Lisa Lager:

Glad påsk fastlänningar!
Här på Fårö har vi lagom till påsk fått ett tunt lager snö över pingstliljorna i rabatten. Emil kommer hit på söndag. Han ska leda teaterworkshop på ett Hasselakollektiv på norra Gotland om en vecka. Grågässen betar på fältet här utanför och solen värmer. Ibland kan man, helt enkelt, bara känna sig lycklig! Puss i påsk på er allihop!

#33 - - Stina Gottliebsson:

Jodå, Anna och Sofia!
Jag kan nog plocka fram det mesta om affärer i Löa. Ulf Johansson har gjort en skrift om Affärn vid bron, en del har jag skrivit själv och annat finns i arkivet. Just nu sitter jag tidsmässigt lite illa till, men senast måndag annandag ska jag nog hinna ta fram vad som finns.
Hälsningar
Stina G

#34 - - Teatersektionen/Maria Lindstedt:

Det blir ingen teater på Trollstigen i Löa sommaren 2008. Manusförfattaren tillika regissören Helena Brusell väntar smått, och har avböjt medverkan detta år. Löabygdens hembygdsförenings teatersektion äger inga rättigheter till spelet, och vid ett styrelsemöte den 18 mars 2008 beslutades att lägga ned planerna på en alternativ teaterpjäs.

Vi planerar att istället ägna sommaren åt workshop för barn och ungdomar för att underhålla teater- och dansintresset. Vi kommer också att bygga en ny bro som ska leda in publiken till nästa års Trollstigen.

Den 4 april inbjuder vi alla deltagare, unga som äldre, till en träff i Löaskolans matsal. Vi bjuder på fika och ser på filmen från fjolårets föreställning. Föranmälan måste göras till Eva Persson tfn. 0580-30 000.

#35 - - Moa Gunnarsson:

Kom till kaffeet ikväll och se film.
Nunnan , se beskrivning i feburari bloggen.

#36 - - Anonym:

Är det fritidsgård nu på fredag(28/3)?

#37 - - Anonym:

Ja, imorgon(fredag)är det ungdomsgård.

#38 - - Anonym:

Ja idag (fredag)är det ungdomsgård

#39 - - Löabygdens Hembygdsförening:

Hej!
Ni glömmer väl inte hembygdsföreningens årsmöte på söndag 30 mars kl 18. Glöm inte heller att sommartiden börjar den dagen!
Förutom årsmötesförhandlingarna blir det fika med frallor. Astrid och Christian spelar och sjunger för oss och måhända får vi även se lite streetdance.
Välkomna

#40 - - Vem där?:

Ska Astrid och christian spela något som alla kan då, tro?

Till top