Klotterplank Januari 08

/ Permalink / 111
Forum för  Byhistorier - Debatt - Skvaller - Beröm
                              Tips: Tryck på länken "trackback" - så hamnar du längst ner på sidan!
#1 - - Åse:

Snö! Vilken början på skottåret!
I denna tid av löften önskar jag att vi kunde ge varandra mer TID;tid att umgås,tid att lyssna,tid för eftertanke,tid att vara vän,mamma,fru,man...
GOTT NYTT!

#2 - - Johan:

Fotboll ikväll kl 20.30 i Ljusnarshallen för dom som känner sig sugna.

#3 - - Ingela Stark:

Hej igen, Christina!
Då vet jag vem du är. Jag och Sofie brukar rida förbi er. Jag på en stor, svart vinterturbonordsvensk. Vi ses!

#4 - - Anonym:

Härligt att snön har kommit!

#5 - - Kalle och Maria:

Gott nytt år på er alla!
Nyårslöften från oss som ni kan försöka slå:
Kalle - Ska inte bli full på hela året!
Maria - Ska inte bli gravid på hela året!Det blir en utmaning för alla er i vår umgängeskrets som börjar bli lite till åren ;)

#6 - - Messerschmidt unt Überfhyrmanstropp:

Annars så kan vi ha en tyst minut för Kalle, eftersom han själv inte kan vara tyst en minut.
Maria inte gravid... åter en utmaning för Kalle! ;)

#7 - - Christina B:

Hej Ingela är jag ute så stanna gärna och tala om vem du är, jag känner nästan ingen här i Löa. Förutom Ulla och Olle förstås som jag vill önska god fortsättning på nya året. Mamma kommmer och hälsar på idag, så vi hör nog av oss till er.
God fortsättning alla andra i Löa oxå.
Christina B

#8 - - Anonym:

Hej! Jag undrar om LUM kommer att anordna någon
julgransplundring i lokalen i år och i såfall när?

#9 - - Lasse Åby:

Hej alla Löabygdens viktiga innevånare.
Jag vill bara Önska ett Gott Nytt År och en bra fortsättning! (snygg hyttbild)
Samtidigt har jag en undran. Varför blev det ingen stor gran vid Ljungbergs - vi har ju belysning mm.??
Lasse Å

#10 - - Lars C:

GOTT NYTT ÅR
Idag har vi avnjutit en gourmetmiddag på vinstuvad lake med rom och lever.
Stort TACK till Daniel som kom ihåg ett urgammalt löfte att han inte skulle lägga ut nån lake till rävåtel.
Lars o Ami

#11 - - LUM:

Lum kommer att anordna julgransplundring den 13 januari i lokalen. Mellan kl 13.30-15.30 kan man komma och dansa, fika, ta lotter och umgås. Inträde 20 kr för vuxna och 10 kr för barn och då ingår fika och tomten kommer och lämnar paket till alla barnen. Barn under 2år går in gratis.
Hjärtligt välkomna önskar LUM

#12 - - löa sk:

HEJ.ALLA NI SOM STYRKETRÄNAR.NU ÄR DET DAGS ATT BETALA ÅRSAVGIFTEN FÖR 2008.
BETALAS TILL LARS ARVIDSSON ELLER TORBJÖRN ELVENÄS ELLER BG NR :5406-8861
AVGIFTEN ÄR 100KR FÖR VUXNA OCH 50KR FÖR BARN

#13 - - undrare:

Lasse Å
Har vi oviktiga personer i Löa
i så fall Gott Nytt År till dem oxå

#14 - - Löa kultursällskap:

Ny filmlista för jauari finns nu på evenemangssidan. Kolla in den och kom och käka popcorn med oss. Välkomna!

#15 - - Löa kultursällskap:

Sorry! evenemang fanns visst inte. Januari listan finns under aktiviteter.

#16 - - Anonym:

oj vad vi saknar gummibena på fredagarna

#17 - - Camilla:

Ett stort tack till Mattias och Jenny som ordnat och fixat en sådan rolig och helmysig nyårsfest. God mat, bubbel i glaset och lite fyrverkeri samt gott sällskap är receptet för en lyckad kväll. Kul att träffa nya och "gamla" ansikten från byn. Roligast hade nog lilltösen Tara som "ägde" singstarandet. Måste tilläga att vi är så illa tvugna att köpa eget playstation och singstar för det är allt Tara pratar om.

God fortsättning på er alla löabor/ Camilla, John & Tara

#18 - - Bygdegårdsföreningen & Ljungbergs Kafè:

SATURDAY NIGHT FEVER!! Välkommna till 2000-talets häftigaste 70-80 tals fest.
Lördagen den 26/1 kl. 18.00.
Tjejerna träffas vid Ljungbergs Kafè för att äta något gott, dricka något gott och umgås.
Ca: kl 22,00 går vi tillsammans upp till bygdegården där killarna väntar på oss efter det att dom ätit en bit mat, druckit någon pilsner och ägnat sig åt div. aktiviteter och är vid det här laget OOOOtroligt danssugna!! Dj: Pentti laddar cdspelaren med garanterat Travolta och annan tidsenlig musik.
Plocka fram axelvaddarna, permanentvätskan, pilotbrillorna, pumpsen, platådojjorna och kom!!
Alltså!!! Kläder:70-80 tal.
Pris: 150 kr/person (Absolut bindande anmälan)
Anmälan SENAST Lördag den 19/1.
Till Kentha tel 30032 eller Loisan tel 301 49.
Kul om ni kommer!

#19 - - Fam Lie Ardesjo:

Skickar en halsning fran SOLIGA Egypten. Bland kameler, okensafaris och pooler forsoker vi fordriva tiden tills vi kommer hem till var kara by igen... Motte forresten plotsligt och overraskande min kusin bakom en sanddyn, men nagon loabo har vi inte sett till an...!!!
Gott Nytt Ar salange
Tobbe Fanny Julia Sixten o Lillemor

#20 - - Johan Persson:

Jaha, så var skotersäsongen igång igen...
Trodde debatten ifjol skulle räcka, men tydligen så verkar vissa ha jävligt svårt att fatta. Och nu börjar detta bli tjatigt, och jag börjar bli jävligt lack.

10cm snö gör inte att man kan framföra motorfordon vart fan man vill! Jag har fått nog nu och jag hoppas att ni skoterförare kan respektera detta, gör ni det inte kommer jag inte heller respektera er.
Hoppas verkligen att det inte ska behöva gå så långt.

#21 - - skrattar högt:

hmmm... är det den vanliga svenska avundsjukan?

#22 - - trött:

Trodde tonen skulle vara trevlig här ??????

#23 - - Johan:

men vad ¤#%!

Jag var så trevlig jag kunde, ibland blir det inte bättre.

Jo, jag är ju den typen som är avundsjuk på finniga tonåringar med skoter från typ -63 och som gillar att böööörna i 10cm puder, ja eller som i dag...blötsnö.

Skulle det inte skapas någon diskusions grupp för att försöka få upp lite riktlinjer för detta? Det funkar ju så bra med crossåkandet, varför ska det inte funka med skoter?

#24 - - Anonym:

TÄNK VA HON MED GUMMIBENAS TONER VAR HJÄRTLIGA MOT DETTA

#25 - - LÖA SPORTKLUBB:

MÅNADSMÖTE
TORSDAGEN DEN 17 JANUARI KL 19
I KLUBBLOKALEN
KOM OCH TYCK TILL OM VERKSAMHETEN
VÄLKOMNA

#26 - - skoteråkare:

johan våran skoter är en 84 inte en 63

#27 - - Eva Österberg:

Skoter gruppen har legat lite lågt eftersom det dels fungerade det väldigt bra efter mötet i fjol och det har inte varit så mycket snö i år.Det bästa är att tala med personen ifråga på en gång när någonting händer och med dennes föräldrar om man tror sig veta vem det är.Dom allra flesta sköter sig utmärkt tycker iallefall jag.Direkt kontakt med de berörda är det allra bästa,så slipper dom som sköter sig bli utsatta vänliga hälsningar Eva.

#28 - - Lasse Åby:

Jag ber om ursäkt för ett rent syftningsfel i vad jag skrev, och hoppas att alla förstår vad jag menar.
Om ni tycker att vi skall ha en gran till nästa jul så kontakta Örjan och mig.

#29 - - Anonym:

En ryss, en amerikan och en svensk satt på en bar. Det fick syn på en man som liknade Jesus och gick över och frågade honom:
-Är Du verkligen Jesus.
Ja svarade Jesus.
-Oh snälla! sa ryssen - hjälp mig att bli kvitt min ryggvärk. Jesus lade handen över rygggen och strök honom över det onda och ryssen pustade ut, inget ryggont längre!
-Oh snälla sa amerikanen, jag har ständig huvudvärk - hjälp mig snälla Jesus.
-Ja då sa Jesus och smekte honom över pannan - vips var huvudvärken borta.
Därefter vände sig Jesus till svensken och undrade vad han kunde hjälpa honom med varpå svensken svarade:
-För helvete - rör mig inte - jag är sjukskriven!!

#30 - - Hon med gummibena.:

Slemproppen

Ett par kommer in till BB för att föda sitt efterlängtade barn. Kvinnan visas in på ett förlossningsrum och ombeds ta plats i sjukhussängen. Läkaren kommer in för en första kontroll av läget och frågar henne;
- Har slemproppen gått?
- Ja, men han skulle bara parkera bilen...

#31 - - LÖA SPORTKLUBB:

ÅK INTE SKOTER PÅ FOTBOLLSPLANEN
GRÄSÅTERVÄXTEN KAN BLI FÖRSTPÖRD
VÄNLIGEN RESPEKTERA DETTA.

#32 - - Maria L:

Piano bortskänkes. Ring kvällstid 0580-30909

#33 - - Anonym:

ÄNTLIGEN HON MED GUMMIBENA,ÄR HUMORN ÅTERSTÄLLD PÅ BLOGGEN?

#34 - - Lillemor A:

Till Lasse Å
Adventsgranen uteblev därför att "julgransfoten" på olika sätt gått förlorad under arbetet med boulebanan... Det bästa är att placera dit ett nytt järnrör i någon bra dimension (eller varför inte plantera en gran som sen kan stå kvar) Detta kommer förhoppningsvis att lösas i sommar av några engagerade Torbjörnar - för det är allt bra vackert med en bygran!!!
Tjo Flöjt

#35 - - Ljungbergs Kafé:

Vi kommer att öppna den 17 januari igen. Tors-Sön kl
11-17. Väl mött.

Mvh Anna o Kentha

#36 - - Bloggredaktionen:

Till alla bloggare!

Först ett klargörande, detta är ingen kritik riktat mot någon som skrivit på bloggen utan mer ett klargörande om hur det fungerar och lite om hur vi vill att den skall användas. Bloggen har funnits ett bra tag, är mycket populär (i snitt 70 unika besökare med i snitt 3 besök per dag) och mycket bra för byn. Vi vill med detta inlägg mer förekomma problem som kan komma att uppstå.

Först lite om hur det fungerar, bloggen är öppen för alla (kan spärras via ett inloggningsförfarande) och så vill vi ha det. Vi har dessutom valt att INTE ha ett moderatorförfarande (alla inlägg måste då godkännas av bloggansvarig innan dom visas). För att inte vad som helst skall kunna skrivas på bloggen finns ett ordfilter som automatiskt spärrar vissa typer av inlägg, inlägget kan visas om bloggansvarig godkänner det ändå. Bloggansvarig kan påverka vilka ord som ingår i ordfiltret.

Vi som ansvarar för bloggen vill med det bestämdaste informerar er om att det är alla ni som skriver på bloggen som har ansvar för vad som skrivs. Ordfilter eller inte så är det ni som skriver som måste tänka på hur det uppfattas, speciellt om ni skriver anonymt och det riktar sig till en person. Tänk också på att det är läsare i alla åldrar, män och kvinnor, bybor och icke bybor mm. Naturligtvis vill vi inte införa någon form av censur utan snarare tvärtom, vi vill ha debatt och kommentarer om saker och ting, gärna högt i tak. Men det måste ske under ordnade former. Dom formerna vill vi att vi alla skall ta ansvar för.

Bara för information, alla inlägg sparas med IP-adress och en IP-adress kan spärras för inlägg.

För övrigt vill vi hänvisa till länken Bakgrund & Bloggregler som finns på förstasidan.

Lillemor, Susanne och Micke

#37 - - hemligt:

men vaddå du fattar väll att dom måste få ha kul johan alla ärinte som du sitter inne och töntar sig...

#38 - - Mattias:

Johan, gör som jag gjorde över vägen i Bångbro.
Gör en vall framför diket och fyll med lössnö i diket.

Det lär ha tatt stöpp rätt bra map hur avtrycket i diket såg ut.

/// Scoter-minator

#39 - - camilla:

Jag har inget med denna skoterdebatt att göra men kan inte låta bli att säga nåt ord ändå.Ni ungdomar som åker skoter ska visa hänsyn o respekt där ni far fram med dessa maskiner som faktiskt inte är några leksaker.De flesta har inte ens åldern inne för att köra skoter överhuvudtaget men era föräldrar har tillåtit er att köra antagligen för att de litar på att ni sköter er.Jag tror att de flesta sköter sig alldeles utmärkt men uppenbarligen är det nån som inte gör det eftersom debatten är uppe igen.Se till att köra med försiktighet o respektera om folk säger ifrån om det är nåns mark man ej får åka på så kommer det nog att funka.Tänk på att skoteråkandet för minderåriga o dessutom att ni ej åker på skoterled är olagligt....Då borde man kunna sköta sig snyggt.

#40 - - LUM:

Vill bara påminna alla om att det är JULGRANSPLUNDRING nu på söndag den 13 januari klockan 13.30-15.30.
Kom och köp lotter med många vinster. Dansa runt granen. Vi bjuder på fika och alla barnen får träffa tomten som kommer med godsaker.

Inträde 20 kr för vuxen och 10 kr barn. Barn under 2 år går in gratis.
Välkomna önskar Lum

#41 - - Åse:

Synd att inte fler såg filmen på cafeét i kväll....
Känns som rätt onödigt tjafs med/om skoteråkning. Snart har vi ju ingen SNÖ attt åka på i alla fall...

#42 - - Johan:

Bra formulerat Camilla, ser att du inte var lika irriterad som jag var när jag skrev...

Med tanke på filmen du hänvisar till, Åse, så känns det som ytterligare en anledning att fortsätta skotertjafset, tycker jag.

Det känns trist och tråkigt att behöva ta upp detta år efter år. Och det är klart att grabbarna ska ha roligt, men övriga byn ska också kunna ha det.
Jag tror inte föräldrarna till dessa förare skulle uppskatta om vem som hellst skulle använda deras trägård och åker som nöjespark/crossbana.
Gör nåt seriöst, gör en bana, en led, bestäm med markägarna vart det är ok att åka, men att nöjesåka precis som det faller en in, det är inte hållbart!!(Ur miljösynpunkt så är inget av detta hållbart)
Det är inte att det åks som är problemet, utan HUR.

Eva, jag vet att det inte är alla skoterförare som som håller på och kör idiotiskt, men det är tillräckligt många för att det ska vara ett problem.

Skönt att se att även "skoteråkare" har humor, tog i lite för mycket med årsmodellen där;)
"hemlig" å andra sidan, verkar sakna en hel del...

#43 - - Åse:

Naturligtvis tycker jag att man ska diskutera ämnet och försöka komma fram till en lösning som passar alla.Och ur miljösynpunkt finns det hur många aspekter som helst att ta hänsyn till när det gäller all nöjesåkning.Det var med en gnutta ironi jag skrev inlägget, ber om ursäkt om det misstolkades.

#44 - - Anonym:

Scooter is not my problem, my problem is my clothes.
They are smaller than I expect. What happens? I´ve to buy some new stuff for the saturday night fever.
No problems with my "polisongs" they are grewing and
my steps sitting there.

see you jan 26 Travolta

#45 - - Anonym:

Vad har alla skoterförare gjort för fel? vi har ej åkt på din gård johan.

#46 - - Hmmm:

...å ja vill också debattera.. men jag tycker inte att skoteråkning är mer att bry sig om än en vinterförkylning, den går ju liksom över... å andra sidan KAN den ju leda till lunginflammation... Hmmm

#47 - - maylen:

gratis coffe på 16 års dagen önskar
mamma å johan, wilma

#48 - - maylen:

menade grattis

#49 - - Emma Elvenäs:

Hejsan alla Löabor, och icke Löabor med för den delen!
Jag har en undran.
Är det möjligtvis någon som har en cykel till salu för en billig penning?
Behöver en då jag ska ta mig till och ifrån skolan. Ska ju nämligen flytta ifrån byn till falukorvens hemstad Falun!
Ring mig på: 073- 8222393
Eller till mor och far: 30172.

#50 - - skoter åkning!!!!:

heej! jag har sett dina inlägg johan! för det första så har vi knappt någon vinter kvar här, så det blir inte mycket åka av under ett år så då kan alla som har skotrar få åka det lilla som går! dom som åker skoter har inte åkt på din gård! åkern kan ju inte räknas som din gård eftersom det inte är din trädgård. Det lilla dom åker där skadar inte alls din mark. så jag tycker att du sak sluta klaga på alla skoter åkare bara dom inte förstör något. vilket dom inte har!

#51 - - Rällssmedjan Uthyres:

Vackert litet nyrustat hus, 50 m till sjön.
3 rum och kök, helkällare, 2 st badrum, skafferi, vedspis och Bergslagskamin.
Golvvärme i hela huset. värmepump.

Peter Elisson. 0580-30182
070-5180085
[email protected]

#52 - - Johan:

Intressanta kommentarer...
skoter åkning!!!!
Skulle vara intressant att veta vad du anser är skador? Tidigare år har man kunnat se spåren efter skotrar till första grässkörden, gräset växer ofta mindre där man kört. Dessutom blir åkern ojämn (tjälhävning) för bonden, vilket kan göra att skador uppkommer på maskiner och på bonden.
I år hade vi ett antal spår som gick igenom kotunneln bredvid vår nedfart, i den ligger kablar för el och telefon. Dessa är inte helt täckta och har dom blivit skadade så får jag väl skicka fakturan till någon anonym skoterägare. Så det är inte helt lätt att se dom skador man orsakar.
Men detta hade jag eller min far kunnat tala om för vederbörande om den hade ring och frågat. Då hade vi dessutom kunnat ge instruktioner för hur vi vill att skotrarna framförs på Juthemmanets åkrar.
Det är denna nonchalans som gör mig mest förbannad, att man inte ens kan lyfta telefonen och ställa frågan, utan bara köra precis som man behagar.
Av någon anledning verkar det vara väldigt svårt att köra i ett gammalt spår, utan man måste hela tiden köra upp ett nytt och gärna mitt på åkrarna. Det ser rent ut sagt bedrövligt ut, inte bara här utan i hela byn.

Jag har inte talat om något förbud för skoterkörning, det jag bett om är att skoterförarna ska visa respekt för andras mark och markägarnas vilja.

Tidigare år har vi haft spår rakt över vår gräsmatta, och jag är inte ensam om det här i byn. Så hade snön fått ligga kvar så hade det antagligen bara varit en tidsfråga innan någon kört igenom en trädgård. Och eftersom jag inte sett någon större ändring i hur skortarna framförs på denna sida av ån(har inte tittat så noga på andra sidan) så tog jag även upp det.


Så för att få slut på detta tjafs och tjat, var vänliga och ring mig nästa gång innan ni åker ut här på åkrarna, så kan vi komma överens om hur ni kan åka. Då slipper jag bli sur på er och ni kan åka med gott samvete, svårare än så behöver det inte vara. Och till nästa vinter kanske till och med kotunneln är färdig att användas.

#53 - - Carl Gösta Ardesjö:

Håller fullständigt med Johan (12/1 22:12)
att scooteråkarna skall frågar markägaren.
Det måste vara minst 20-30 cm snö för att undvika skador på underliggande vegetation. Vissa grödor skadas mer än andra.
Även jag förväntar mig en telefonpåringning vid nästa snöfall, eftersom jag har ett ansvar gentemot den arrendator som brukar mina åkrar. Allemansrätten i all ära men den bör inte överskridas!

Var finns föräldrarna i det här? Såvitt jag vet får man inte köra om man inte har åldern inne. Det är en sak om ungdomarna åker på egen mark (även om inte ens det är tillåtet om man inte har ålderna inne), men att förstöra för tredje part är absolut inte försvarbart.

Att, som någon har kommenterat här, negligera problemet, just för att det för närvarande inte finns någon snö anser jag vara infantilt. Det handlar inte om förekomsten av snö, det handlar om ansvar gentemot de markägare som antingen själva brukar sin mark eller arrenderar ut marken. När snön är här kommer ju problemet automatiskt tillbaka. Var vänliga respektera markägarens vilja och ring om ni vill veta när och var vi anser att ni får åka på våra marker. Vi är inte ogina, det är inte det saken handlar om, men okynnesåkning kan ställa till problem för odlaren!

#54 - - Lina:

Jag har ingen scoter och
inte några polisonger men ett par finskor ska jag nog leta fram till nästa festtillfälle i byn. Platå eller pastellfärgade pumps återstår att se. Bäst att smörja upp höftpatiet litet extra för det lär behövas.
A a a a staying alive (tror jag) , staying alive (vill jag)...

#55 - - Anonym:

Jag såg vid 7-tiden i morse att några av de "äldre" skolbarnen inte bär reflex ??? Livsfarligt vid denna mörka årstid.

Bilist som upptäckte er denna gång.

#56 - - Maria L:

Å så ska de där stackars finskorna dras fram igen... Kyllä kyllä mittä?

#57 - - Anonym:

..samma här - höll nästan på att köra över Emil uppe vid Korsbacken i morse... fast han kanske hade reflex.. men jag kom ju liksom från sidan! Kliv in till kanten och skydda Er om inte annat - ni syns INTE i mörker!!
Lillemor

#58 - - Anna:

Jag vill säga att jag blev så glad när jag läste tidningen i söndags och såg Håkans välbekanta ansikte på fronten och ännu mera glad över att Bengtssons kör ekologiskt. Just go for it!!!!

Och till alla tjejer i denna by;jag minns mitt 80-tal med takanooverall, sprayad lugg och röda plastiga uggleglasögon. Det var då Kentha blev kär i mig tror jag.Det vore kul att se hur ni såg ut! träffas vi på Ljungbergs före eller? Forever young Iwanna be forever young...

#59 - - Lillemor Larsson:

Lillemor Larsson Björknäs här! Vill bara säga detta: Synd att det ältas "scooteråkning" i bloggen hela tiden. Är det inte självklart att man visar hänsyn mot markägare mot naturen mot varandra? Allemansrätten säger just att man skall värna och visa hänsyn mot att man får vistas nästan överallt. Personligen vill jag inte ens korsa en åker till fots utan jag tar vägen istället. Ungdomar ska ha kul -
Helt klart
men ha en kommunikation med markägare längs vägen -inte alls fel. Löabloggen blir gulligare då eller hur. En sak undrar jag också : Johan och Carl-Gösta skriver ut sitt namn och står för sina åsikter de som svarar heter
Hmmmmm, Scooteråkare mm. Jag skriver ut mitt namn för jag vill inte att stackars Lillemor Ardesjö skall lastas för mina åsikter. För övrigt är Löa fantastiskt och jag vill önska Er alla ett riktigt bra 2008! Kentha och Anna ska vi vara särskilt rädda om. Tack för ordet

#60 - - Ingela Stark:

Vad roligt att det är sådan fart på LUM! Jag kommer ihåg när vi på våran tid spelade fotboll mot gubbarna på Rällsägården med Orvar Bergmark som domare. Vi vann, naturligtvis. Gubbarna var ursura. Det var ju de som vann egentligen men Orvar dömde till våran fördel. Det kallar jag en bra domare.

#61 - - Löa Ungdomshus:

Ungdomshus nu på Fredag!
3-4:an 18-20
5-6:an o uppåt 18-22

Välkomna!

Hösten 2008!
Är det någon som vill ta över org. bakom Ungdomsgården? From nästa höst kommer i alla fall jag att ta "pension" från denna speciella uppgift med att starta upp och driva ungdomsgården, men om någon vill ta över så hjälper jag väldigt gärna dig/er igång! Eller några kanske vill göra något helt annat!!! Tänk på saken!
Lillemor

..som skulle tycka att en förväxling med Lillemor Larsson vore väldigt spännande!!!

#62 - - skoteråkare 2:

ja men det är väl inte johans mark eller????
jag vill hellre veta vad carl-erik tycker och tänker om skoteråkning på hans mark om det nu är carl-eriks mark!!

#63 - - skoteråkare 47 ....:

....eller var det nr 3...Jomen...låt höra...

mvh Nr:3

#64 - - Skoteråkare nr 4863:

Om du skoteråkare nr.2 vill veta vad Karl-Erik tycker om att du åker på hans mark vore det väl lämpligt att du kanske tog kontakt med honom.Normalt brukar sådant kunna göras via telefon..Jag tror även han kan informera dig om vems mark det är...

#65 - - Anonym:

Jag gillar inte heller när man åker scoter överallt, är ingen markägare eller scoterägare osv. men...
Äntligen kom det inlägg på ren svenska och en vettig förklaring på varför man inte åker scoter hur som helst och var som helst,utan skällsord mot våra tonåringar som ju faktiskt inte är några "monster".
Alla gör misstag, det är det man lär sig av men om någon "flyger" på dom och behandlar hur som helst så blir även resultatet hur som helst! De törs definitivt inte fråga dig om något om du beter dig som en "surgubbe"

Och helt klart: Tala med markägarna om var man får åka och kör inte över hela åkrarna + tänk på olycksrisken,en åldersgräns är inte satt för ingenting!!!!?

#66 - - Ingela Stark:

Får man föreslå att ni pratar vattenscoter istället. Det är enklare: högertrafik, inga skador i spåren (förutom erosion av stranden) och ingen som äger vattnet.
Skämt å sido; pratades det inte om en scoterled förra året? Vem var det som åtog sig att göra den?
Inför nästa vinter tycker jag att det ska ordnas ett möte, där det görs upp hur och var man får åka. Carl-Gösta har rätt i det han säger.
Till sist vill jag tacka alla scoteråkande ungdomar för att ni visar hänsyn till oss ryttare, stannar och stänger av motorn. Gäller även crossåkarna.

#67 - - Ljungbergs Kafè:

Hej! Vi öppnar inte idag tordag 17/1 som det tidigare stod här på bloggen utan vi väntar på våren för vårt dagliga öppethållande så håll ut kära kafègäster en stund till.

Vi deltar i vinterspår( ett kulturevenemang för trakten)den 9-10 februari. På kafeèt kommer det att bjudas på musik,konst,modevisning mm. Vi har då öppet 11-16 den lördagen och söndagen.Naturligtvis har vi också förtäring de dagarna. Återkommer med mer info.

För beställningar ring oss gärna på tel 300 32.

#68 - - Johan Persson:

Det var väl otroligt kul att ni skoteråkare har ett sådant engagemang för arbetsfördelningen i vår familj. Om ni tror att min far har en helt annan åsikt i frågan, får ni väl ringa honom och se vad svaret blir...

Jag vill även tillägga att över 50 % av skotrarna som framförs i byn brukas av personer som har familjer eller nära släktingar med egen mark eller jordbruk. Att det om markpåverkan och så vidare, skulle vara nyheter för dessa är väl knappast troligt. Ifjol behandlades några härliga meningar från Terrängkörningslagen, som någon så skickligt plockat ur sitt sammanhang och försökte på så sätt att få någon form av stöd i lagen för sin åkning. Men vad spelar det för roll när man bryter andra lagar som, med eller utan "vettig förklaring", är något man bör veta om. Men det lagliga har, för min del, inte så stor betydelse även om det medför ett antal mycket bra argument i saken.

Förra året när jag försökte belysa problemet på det vänliga sättet fick jag till en början bara spydiga svar, sedan kom Eva och engagerade sig i frågan, då trodde jag verkligen på en bättring och en förändring.
Jag och min far framförde redan då att vi ville få telefonsamtal från skoteråkarna, det var endast 1 rakryggad ung man som ringde och frågade, "glory to you mr Rapidmountain JR".
Tacka fan för att man blir förbannad, när det nästa säsong börjar precis likadant som tidigare!!

Fortfarande för dom som tycker att jag gnällt och varit en surgubbe, vill jag bara påpeka att jag har inte talat om ett förbud mot skoteråkning, har inte ens sagt nej till skoteråkning på åkrarna, enbart uppmnanat er att visa hänsyn mot era grannar och medmänniskor, och respektera vår vilja. Tycker man att det är för mycket begärt borde man kunna skriva ut sitt namn och stå för den åsikten, eller vad säger ni?

Det är lätt att bli provokativ när man blir provocerad!
Säg vad ni vill, men jag får fart på debatten i alla fall, och kanske, ja, kanske var det så att det var min mening. Mycket går att älta i oändlighet, men ska man få fart på nåt så får man gå ut hårt... visst några blir sura och arga, men åsikterna kommer i alla fall fram. Och efter lite argumentation och diskussion brukar det komma fram ett resultat, och kanske, ja, kanske är det så att det är resultat jag vill ha i det här fallet.

Peace, love and understanding from "Das Sauerkraut"

#69 - - Sussie:

Ett litet förslag bara...
Jag förstår inte den här scoterdebatten. För mig är det bara en massa energi och kraft som läggs ner för att bråka. Varför sammlas ni inte allihopa och bygger en scoterled så att åkarna far fram på ställen så att kablar telfontrådar och skör mark ej skadas. För vad jag kan förstå av den här debatten är det ingen som vill förbjuda scoteråkning. Man vill bara att åkningen sker på ett ställe som ej åsamkar mark eller omgivning skada.
Prata med varandra och lägg ner all denna kraft och energi på att tillsammans utforma och bygga en farbar scoterled.

#70 - - Britt:

Ska vi i vår lilla trevliga by behöva sitta och läsa på bloggen dag ut och dag in om detta scoteråkande. Hade du Johan från början gjort som du uppmanar ungdomarna att göra tagit telefonluren och ring till dem som åkte förbi ditt hus. Eftersom du kunde uppge årsmodell på scotrarna så tror jag bestämt att du också vet vem de var. Svordomar på var och varannan rad passar inte här och att ungdomar har finnar, det är nog så att det hör till den åldern när man börjar bli vuxen inget att tala om allra minst i så nedlåtande ordalag. Har du aldrig haft en finne själv Johan? Trösta dig med att det kommer när tiden är inne.
Jag är själv farmor till tonåringar och vet att det går mycket bra att prata med dem, att man får upprepa förmaningarna både en, två och fler gånger det hör till.
Med det här menar jag inte att jag tycker att ungdomarna ska åka scoter på olämpliga ställen som åkrar och trädgårdar. Ordna ett nytt möte och kom överens om hur alla vill ha det och efter det hoppas jag att grannsämjan är återställd i byn.
Hoppfull farmor

#71 - - Kentha:

Om det är någon ni ska ringa så är det mej(Kentha) eller Loisan och boka saturday night fever den 26 januari kl 18. senast lörd den 19 jan. Glädjande nog så är det väldigt många som gjort det redan. För att tjejerna inte ska springa runt överallt i byn och störa så får de hålla till i kaféet. Det kommer även att finnas en markerad sträcka så att tjejerna hittar upp till bygdegården utan att komma in på någons tomt. VIKTIGT!!! DANSEN FÅR BARA FÖREKOMMA INOM BYGDEGÅRDENS VÄGGAR. Killarna har också lovat att lägga all energi på dansen denna kväll. Ja, efter kl 22 alltså, vi måste ju ladda först.

Let´s dance / Kentha

#72 - - Johan:

Du ser Britt, du kan också bli arg och vara nedlåtande.

Jag får väl be om ursäkt om jag trampat för hårt på någon, men min avsikt vad gäller finnar var att skämta, jag tror att i alla fall att "skoteråkare" förstod det.

Visst kunde jag ha ringt, men eftersom jag kanske ville få en allmän debatt så såg jag bloggen som ett bättre medium.

Jag tycker inte illa om ungdomarna, men anser däremot att några har gått över gränsen i detta fallet.

Jag har nu framfört min åsikt, kanske inte så vänligt, men i alla fall bestämt.

Förövrigt har jag redan ring Loisan, ah ,ah ,ah ,ah staying alive, staying alive!!!!

#73 - - Sussie:

GODMORGON ALLA LÖABOR!!!
VILL BARA UTFÄRDA EN VARNING FÖR DEN ENORMA HALKA SOM RÅDER PÅ VÄGARNA.
Jag och hundarna fick korta av morgonpromenaden avsevärt. Det är verkligen isbana på vissa håll. Kör med försiktighet till arbete och skolor.
Sköt om er och ha en bra dag!!!!

#74 - - Anonym:

NU TROR JAG ATT VI BEHÖVER HJÄLP, AV HON MED
GUMMIBENA, ATT FÅ LITE GLÄDJE PÅ BLOGGEN IGEN.

#75 - - Lillemor Larsson:

Lillemor Larsson Björknäs; Om några år är tack och lov den här scooterdebatten ett minne blott och vi kan lägga den på hyllan och ta fram den och alla andra minnen och skratta åt dem. Det är ju detta som blir byhistoria. Jag minns några och några som jag hört berättas: Man tjuvvittjade varandras kräftburar t.ex. En liten superteknisk gosse kopplade ihop telefontrådar så till slut visste ingen vem man talade med. På 80-talet framfördes scooter så snön rök till alla lärares (utom mag Söderlund)förfäran på åkrarna runt skolan. En glad farfar hade körlektioner uppe i skogen med sin 8-10 årige sonson som nu är ett ess på att köra bil. Löabarnen vet mer om familjens traktor och hur den framförs än sin egen napp. Jag minns även en vild förare i en Golf för några år sedan.Franzen och Råstock = racerförare. Jag säger inget för jag är själv tung på gasfoten. Göran som ibland går av bussen här i byn har döpt mig till "racerdamen". Förr spelades det revy i Lokalen och har man märkt ut sig eller skämt ut sig så fick man sig ett nummer där. Missförstå mig rätt.Det är detta som är tjusningen i Löa . Alla morrar och bråkar som familjemedlemmar men ingen anger någon . Man skapar nya byhistorier som man senare får skratta åt och tänk vilka duktiga yrkesmän ungarna blir när det får börjas i tid.......

#76 - - Britt:

Ja, du Johan jag är en alldeles vanlig människa med både fel och förtjänster.
Jag framförde bara min åsikt, inte vänligt, men bestämt.

Dagens ros till dig Kentha som markerar vägen till lokalen, det kan ju bli något felsteg och även något spår på någons gräsmatta. Så ska en slipsten dras......
Britt

#77 - - Hon med gummibena.:

Bibelforskningens nya rön
Enligt den nya forskningen kommer följande:

Först skapade Gud åsnan.

Gud sa till åsnan:
- "Du är en åsna. Du skall slita och släpa dagen lång och bli kallad dum i
huvudet. Du kommer att leva i 20 år."

Åsnan svarade:
- "Usch då, det låter inte som något bra liv. Kan vi inte säga att jag bara
skall bli 5 år gammal?"

Gud accepterade åsnans förslag.

------------------------------ ---------
Sen skapade Gud hunden.

Gud sa:
- "Du skall kallas hund, leva ett liv i underkastelse, äta rester från
middagsbordet och vakta huset. Du skall leva i 35 år."

Hunden sa:
- "Ojdå, det blir kanske inte så roligt. Kan jag inte få bli bara 15 år
istället?"

Gud accepterade hundens förslag.

------------------------------ ---------
Därefter skapade Gud papegojan.

Gud sa:
- "Du kallas papegoja. Du kommer att sitta i ett hörn och upprepa allt som
sägs, till stor irritation för alla. Du blir 75 år gammal."

Papegojan undrade:
- "Det låter väldigt enformigt... Kan vi inte säga bara 50 år?"

Gud accepterade papegojans förslag.

------------------------------ ---------
Till slut skapade Gud mannen.

Gud sa:
- "Du är en människa, en man! Du skall ha ett bra liv. Du är klok och
intelligent, så du kommer att bestämma här i världen. Du skall bli 20 år."

Mannen svarade:
- "Det låter som ett riktigt bra liv, men kan det inte vara lite längre?"
(Nu visar mannen för första gången ett prov på sin intelligens...)
- "Kan jag inte få de där 15 åren som åsnan inte ville ha, de 20 som hunden
tackade nej till, samt de 25 som blev över från papegojan också?"

Gud accepterade mannens förslag.

------------------------------ ---------
Därför lever mannen ett härligt liv tills han blir 20 år. Sen gifter han
sig, för att slita och släpa i 15 år och bli kallad dum i huvudet.
Sedan får han helt underkasta sig den övriga familjens behov, leva på
rester från bordet och vakta huset i 20 år. De sista 25 åren av sitt liv
sitter han i ett hörn och upprepar allt som folk säger, till stor
irritation för alla i sin omgivning...

#78 - - anonyma scoteråkares stödorganissation:

just det Britt, på honom bara den knorrhanen
han försöker ju förstöra för oss helt oskyldiga scoterförare som bara försöker att ha roligt på andras bekostnad
han har verkligen förolämpat ditt barnbarn genom att påstå att hans scoter är från -63 för jag tror verkligen att han menade den på allvar
du kanske kan boka en lokal och fixa fikat till mötet?

#79 - - Britt:

Till stödorganisationen
Ni kanske har missuppfattat mig, det var inte Niklas som åkte runt Johans hus. Hans scoter var trasig den veckan,så han har rent mjöl i påsen den gången. Men ungdomar är ungdomar och pojkar är pojkar, och det vet väl alla som har pojkar att det händer en hel del saker i unga år, men det brukar inte vara värre än att man kan ordna upp det.
Farmor Britt

#80 - - Ingela Stark:

Heja "hon med gummibena"! Det var en bra historia. Finns det ingen liknande om kvinnan?

#81 - - Travolta:

Now, I´m here again. It´s fantastic I heard from
Michael Strong that hundred people already have booked saturday night fever. I hope it´s a lot a women. I´m ready. Are you???

see you next saturday / John

#82 - - Anonym:

Visst minns man sin ungdom... och det är väl så att alla kan bo i Löa, men alla blir inte Löa-bor för det. Vi som inte fötts upp på Sauerkraut kan skratta åt hur löjligt detta gnäll är.
Njut av att det finns snö istället och att ungdomarna är aktiva. Om femtio år vet kanske ingen längre vad snö är.

#83 - - Anonym:

Kom ihåg rävjakten på Stenhaga imorgon lördag kl 08.00.Har Ni funderingar ring 0580/320 94.
Ta med det glada humöret!
Välkomna!

#84 - - Ingela Stark:

Jag kan hålla med om att det är bra att få vara anonym ibland men i det här fallet tror jag inte att vi kommerer fram till någon lösning, om inte debatten förs öppet, d v s med namn. Det ska vara bra för både scoteråkare och miljön, vilket inte borde vara något problem. Kan någon ordna ett möte med markägare och scoteråkare?

#85 - - Lina:

Vaddå inte dansa före 22!!! Kentha, vi är ju tjejer så du får inte bli besviken om vi värmt upp våra slitna medelålderskroppar i din enkla boning. Vi måste se till att matcha 70-80-talsenergin. Vi kan nog skada oss annars. Jag har hört att man kan få hoppa på kryckor efter för vidlyftiga aktivteter vid vår ålder.
Utstakad väg låter bra. Men kära mark och tomtägare på väg till lokalen - ha överseende med dansspår i snön eller leran. Vi är bara oskyldiga tjejer som ska på fest och menar inte att göra någon skada. Tvärtom, tvärtom.
14 år tror jag visst att jag var, en liten flicka så munter och så glad.
Lina

#86 - - Johan:

Det är ingen som har en gammal (-70/-80 tal) skoteroverall att låna ut? Skulle behöva en till kvällen den 26 jan...

#87 - - Micke:

En kväll förra veckan gick min flickvän och jag till sängs. Passionen började glöda i sovrummet, när hon till sist sa, "jag känner inte för det, jag vill att du bara ska hålla om mig". Jag sa "VA??!! Vad var det där?!". Så säger hon de ord alla pojkvänner fasar för att höra... "Du är inte tillräckligt i kontakt med mina emotionella behov som kvinna för att jag ska kunna tillfredsställa dina fysiska behov som man". Hon besvarade mitt frågande med att säga, "Kan du inte bara älska mig för den jag är och inte vad jag gör för dig i sovrummet?". När jag förstod att inget skulle hända den natten så somnade jag. Nästa dag tog jag ledigt från jobbet för att vara med henne. Vi gick ut och åt en fin lunch och gick och shoppade i ett stort, stort onämnt shoppingcenter. Jag gick med henne i affärerna när hon provade flera olika verkligt dyra klädesplagg. Hon kunde inte bestämma sig för vilken hon skulle ta så jag sa åt henne att vi tar alla. Hon ville ha skor som komplement till hennes nya kläder. Så jag sa att vi får köpa ett par till varje ensemble. Vi gick sedan till juvelavdelningen där hon valde ut ett par diamantörhängen. Tillåt mig säga..... Hon var så upphetsad. Hon måste ha trott att jag var ett steg från mentalsjukhuset. Jag började tro att hon testade mig när hon frågade om hon kunde få ett tennisarmband, när hon inte ens kan spela tennis. Jag tror att hon trodde jag var knäpp när jag sa, "Det går bra älskling". Hon var nära sexuell tillfredställelse av allt shoppande. Med ett jättestort leende sade hon till sist, "Jag tror att det är allt älskling, vi går och betalar". Jag kunde knappt hålla mig när jag till sist sa, "Nej älskling, jag känner inte för det". Hennes ansikte blev helt vitt och hennes haka föll till marken med ett förvånat "VA?". Sedan sa jag "Älskling, jag vill bara att du håller sakerna en stund. Du har inte tillräcklig kontakt med mina finansiella behov som man för att jag ska kunna tillfredställa dig som kvinna". När hon såg ut som om hon skulle döda mig, fortsatte jag, "Varför kan du inte älska mig för den jag är istället för de saker jag köper åt dig?". Tydligen kommer jag inte att ha sex ikväll heller....

#88 - - Ingrid:

Ny företagslista ute på www.bergslagen.com.
Tänkt som en "bra-att-ha-lista" och följer inga strikta geografiska eller andra gränser.
Men kolla gärna så att det som ligger där är rätt. Länk till mailadress finns längst ner på sidan om du vill skicka över ändring eller tillägg.
Hälsar Ingrid

PS. Helt underbar bild på Lillemor!! Harikrischna!

#89 - - Lillemor:

Basta bloggredaktion och alla andra som kanner sig intresserade - jag sitter FAKTISKT har i en fin indiska klanning... tyvarr ar den GRON...men annars ar jag lika smal o brun som pa bild!!! Jag har ingen sari, for det har bara gifta kvinnor (TOBBE - ahum!!!) Det ar jattevarm och STOKIGT i Pune, som ligger ca 20 mil vaster om Mumbai (Bombay, och det ar dar jag bor sedan nagra dagar tillbaka, och kommer att gora till slutet av april. Delar en lagenhet med 7 andra studenter fran Orebro (vi ar 16 st totalt). Vi ska studera socialt arbete och multikulturellt samhallsarbete, alltsa dyka ner i allskons elende inom flera omraden. Det blir en massa hart arbete, manga upplevelser pa gott och ont, som jag tar med mig hem bland annat for att kanske applicera pa nagra svenskar i framtiden - och naturligtvis pa Er kara Loabloggare...!!! (Good save the pepole reading loabloggen in the future he-he)
Till Susanne Forsberg o Micke Stark
Tack for att ni finns dar sa att jag kunde aka med lugnt hjarta...
See You all later...

#90 - - Anonym:

hellre en finnig tonåring än en fet gubbe... Ta det inte så hårt johan det är ett "skämt" som du brukar säga...

#91 - - Bloggredaktionen:

Kan vi inte ta det lite lungt med anonyma inlägg. Namnger ni någon eller det enkelt kan förstås vem det gäller, så skriv ut erat namn.

Det är inte så svårt för mig att ta reda på vilka som skriver anonymt. T ex vet jag vem som ligger bakom anonyma scoteråkares stödorganisation, hellre en finnig..., han som gillar historier från gummibena.

Micke S.

#92 - - Power Yoga dags...:

Power yoga på Ljungbergs Kafé..
Gamla och Nya Yogisar är välkomna!
Måndagar kl. 18.00
Start den 28/1.
Anmälan & info, Ring Gina, 070-2946 946.
Sista dag för anmälan. Söndag 27/1.

#93 - - Löa Bygdegårdsförening:

Hej vill bara meddela att det nu är 120 st matgäster till lördagens 70-80-tals fest. Så vi måste tyvärr sätta ett stop där. Men vill ni komma senare och svinga era lurviga så finns det ännu några platser kvar ring och boka om ni vill vara med på 0580-30149 Loisan

#94 - - Sofia Elvenäs:

Hej! Jag har precis anmält mig till yoga-kursenute i kaféet, och Gina rekomenderade mig att skaffa en yogamatta. Det har jag tyvärr ingen egen, och undrar därför om det finns någon vänlig själ som har en att låna ut, eller så? Ni kan väl höra av er, det vore snällt. / Sofia. 073-847 20 99

#95 - - Kentha Travolta:

Långnäsa till alla killar som ska upp till bygdegården på lördag. Tror ni verkligen att jag låter alla tjejerna gå upp till er på kvällen, när jag kan vara ensam med 60 st tjejer i kaféet?

Ha, ha ,ha...de så bra / Kentha

#96 - - Christian Boogie:

Förstå vad glada dom kommer att vara då dom träffar oss andra då vid tiotiden!

#97 - - Kentha Jagger:

Travolta kunde tyvärr inte komma, hoppas det går lika bra med Jagger istället. Och du boogie voogie
verkar inte ha förstått att tjejerna stannar hos mej hela kvällen. Sorry.

Let the stones rolling / Kentha Jagger

#98 - - Daniel Gunnarsson:

Tack Lars Åby för korten när vi byter tak på skolan, kul att ha. Du önska lake! Jag lovar nästa till dig, dock lite taskig is att fiska på nu. Är de nån annan som vill ha nån gädda, lake, abborre, så hör av er bara. Blir nån ibland när vi anglar.

#99 - - Christian Boogie:

Alla tjejerna med jagger! Typiskt...

#100 - - Kajsa:

Det kommer ett riktigt bra AC/DC coverband till bångbrofolkan ikväll. Tänkte på er som inte redan är upptagna med axelvaddar och hairspray :-)

#101 - - Anonym:

Sanden och stenen Det är en historia om två vänner som vandrar i öknen. Vid ett tillfällebörjar dom gräla och den ena ger den andra en örfil. Den senare, som fåront, men inget säger, skriver i sanden: 'Idag fick jag en örfil av min bästevän'. De fortsätter att promenera och kommer till en oas, där de bestämmer sig föratt bada.Den som fått en örfil tidigare, håller på att drunkna men hans vän räddarhonom. När han kommit till sans igen, skriver han på en sten 'I dag räddade minbästa vän mitt liv'. Den som givit örfilen och sedan räddat sinvän frågar: 'När jag skadade dig skrev du i sanden och nu när jag räddat dig skriver dupå en sten, varför? Den andra svarar:
'När någon skadar oss skall vi skriva det i sand därförlåtelsens vindar lätt kan sudda ut det. När någon gör något bra, bör vi gravera in det på en sten där ingen vindnågonsin kan sudda ut det. Lär dig att skriva dina skador i sand och dina glädjeämnen på sten'.

#102 - - Christopher & Josefine:

Hej!

Vi vill bara säga stort tack till er som fixade festen igår! Roligt med temafest.
Glatt och trevligt precis som vanligt i denna lilla by.

#103 - - Maria L:

TACK för en helt underbar fest i lokalen! Vilket drag! Vilken träningsvärk! Och så hoppas jag att inte 80-talets mode kommer tillbaka...på länge...

#104 - - Lina:

Men Maria då! Det är ju inte klädstilen du fått träningsvärk av.
Tack för dansen förresten.

Hälsningar Lina Ericsson
(som är släkt med Astrd men fått namnet av min man som inte är släkt med Astrid annat än genom mig som ju ÄR släkt med Astrid. Fast jag hette Gerdtsson förut som min mamma gör som gift. Tidigare hette hon Persson efter sin far som gifte sig med min mormor Greta Ericsson som var faster till Astrid)
Vet du vilken Lina jag är nu Astrid?

#105 - - Lasse Åby:

Hej alla arrangörer!
Stort Tack för en härlig kväll med mat och dans i Lokalen. Ni kan verkligen få till allt som behövs för en glad och lyckad fest.
Vi kunde ha varit 100 pers. till.
Keep up the spirit.......!
hälsar Lasse Å

#106 - - Bloggredaktionen:

Hej Mattias

Har du bilder som vi evetuellt kan lägga upp på bloggen så skicka bilderna till Susanne Forsberg.
Mailadress är förnamn.efternamn och snabel-a och telia punkt com (vill inte lägga ut adr i klartext pga mailadr robotar.

Det här gäller även alla ni som har en intressant bild. Något som hänt, ni upplevt, något för årstiden, ja vad som helst. Susanne avgör enväldigt om bilden blir upplagd.

Micke S.

#107 - - Susanne:

Jag har redan fått bilderna via Johan!!

#108 - - Moa Gunnarsson:

Hej alla barn!
Ungdomsgården blir inställd denna vecka. 5-6an ordnar skoldisco för klass 0-6 på fredag istället .

#109 - - Mattias:

Hej Susanne,

Jag skickade 3st mejl med bilder till Johan.
De sista 2 studsade, men jag har skickat om dem på
Johans jobbadress så du lär väl få dom också om du
inte redan fått dom.

/ mvh / Mattias

#110 - - Löa skola 5-6:an:

DISCO!

Det är disco i skolan imorgon den 1/2
0-3:an 18:00-20:00
4-6:an 18:00-22:30

Inträde:20kr

Godis/chips/popcorn/dricka finns att köpa.
Danstävlingar/Pris

Välkomna!
arr: Löa 5-6:an

#111 - - Lasse Elvenäs:

Det finns fortfarande hockeybiljetter kvar för den som önskar följa med på LG hockeygames i Globen Lördagen 9/2 07.30 Ljungbergs cafe.Bussresa och entre till 2 matcher ingår. Finland-Ryssland kl.12.00
Sverige-Tjeckien kl.15.30 Därefter hemresa
åter Löa c.a
22.00
pris 695 kr
ring om info 30149 - 070-5227858
Lasse

Till top