#1 - - Ungdomsgården:

I kväll är det ungdomsgård glöm ej bort detta!!

Hoppas många kommer !!!!

#2 - - Fiskeligan:

Fiskeligan 2009 är avslutad. Prisutdelning sker vid Löa bygdegård lördagen den 10 oktober kl 13. Vi kontaktar alla som lämnat in fisk. En hel resultat lista kommer under vecka 41 att finnas på Löabloggen. Alla är varmt välkommna 10 okt kl 13.

#3 - - Torbjörn & Elisabet Elvenäs:

Övernattningsrum uthyres!

Nyrenoverat rum m. 2-4 bäddar, liten köksdel m. diskmaskin o kylskåp. Wc o dusch.

Ring eller kom o titta.

Tel: 0580-301 72, 070-5586272, 073-0330763



#4 - - Björn Ekblom:

Hej Löa!

Jag undrar om det finns något hus eller torp som är ledigt att hyra?

Om det är något som behöver göras så hjälper jag gärna till att renovera.

Hör av er!

Mvh Björn Ekblom

Tel. 070-259 67 41

#5 - - Loisan:



VÄLKOMMNA TILL BYTARDAGEN LÖRDAGEN DEN 10/10

KL: 10.00 - 13.00



PASSA PÅ ATT FYNDA EN MASSA SAKER



OBS! Det är fullt inne men vill någon stå ute så är det okej bord finns.

#6 - - Äntligen:

Pass upp snart börjar älgjakten :-)! Klart slut!

#7 - - Peter Gunnarsson:

Hallå är det någon i byn som har någon gammal hundgård som inte används så är jag intresserad av att köpa den. Den bör vara byggd i sektioner, så att den är lätt att plocka ner och upp, men även annat kan vara av intresse.



Peter 0702850333

#8 - - Moster Maria:

Är det någon som vill se Emil Lager i polsk teve? Se honom in action i dokusåpan(?) cirka fem minuter in i handlingen på http://www.youtube.com/watch?v=bcAQqEDBvVY&feature=related

#9 - - Löa Bostäder AB (LÖBO):

Postat av: Löa Bostäder AB (LÖBO)

Lägenhet i Parhuset brevid dagis i Löa 3 rum & Kök + Förråd 88 + 9 m2

Ledig from 20091101.

Hyra 4777 kr/ mån + El ( ca 1000-1200 kr/mån).

Tele 070/558 62 72 Torbjörn Elvenäs.



#10 - - Bastukommitén:

Hej alla bastubadare.



Vi provar med ändrade bastutider under hösten. Kom gärna med synpunkter bra/dåliga till Micke el. Göran.



Nya tider är:



Damer kl 15.00 - 16.30

Herrar kl 16.30 - 18.00

Damer kl 18.00 - 19.30

Damer & herrar 19.30 - 21.00



Nytt är alltså, start 30 min tidigare, ett nytt dampass kl 18.00 och mixed senarelagd.



Kom ihåg, nu när höstrusket är här, att bastun kan hyras när som helst.

#11 - - Anonym:

Hej MosterMaria

Jag vill se Emil - men vilken vad heter filmen...???



/Lllmr

#12 - - Anonym:

Jag är så jävla cool!!

#13 - - Anonym:

Ja det är du :-)!!

#14 - - Loisan:

GLÖM INTE BYTARDAGEN IMORGON 10 - 13



Det är fullt inne och flera försäljare kommer att stå ute vill du vara med kan ni stå ute det är bara att komma bord finns. Jag är där från 8.00 då ni kan packa upp så allt är klart kl 10.00



SERVERING FINNS VÄLKOMMNA

Obs! Tänk på att det är kontant betalning

#15 - - Anonym:

Grattis Peter G till pinntjuren o Emil P som skjutit en elvataggare...!!!



Älgfrossarn

#16 - - tina:

Hej,,undrar bara om det blir någon bal nästa år,,det var såååå länge sen å skulle vara riktigt skoj om det blev av,,kan tänka mig å hjälpa till om det behövs,,,

#17 - - Törnrosa:

Bal - Bra idé - ska kolla med de andra!!!

#18 - - Anonym:

Vad bra att ni på Västra sparar kapitaltjurar, precis som vi sa på älgmötet i söndags...

#19 - - Askungen:

Balen...åååååå vad roligt!!!! har verkligen saknat den!!

hoppas, hoppas :-)

#20 - - Anonym:

Postat av: Löa Bostäder AB (LÖBO)

Postat av: Löa Bostäder AB (LÖBO)

Lägenhet i Parhuset brevid dagis i Löa 3 rum & Kök + Förråd 88 + 9 m2

Ledig from 20091101.

Hyra 4777 kr/ mån + El ( ca 1000-1200 kr/mån).

Tele 070/558 62 72 Torbjörn Elvenäs.



#21 - - Anonym:

Idag decimerades älgstamen i västra med ytterligare en älg (ko) - Grattis till Arne L som var skytt!



Älgfrossarn

#22 - - Anonym:

..Även i östra byn sjunker älgstammen sakta men säkert..

Yvonne A,Robin E & Coffe W fällde i går totalt 3 älgar.Samma antal älgar som i dag fick sätta livet till då Sune fällde en tjur och Karlskoga Tobbe fällde 2 kalvar!

#23 - - Kalle:

Vill bara gratulera dom i jaktlag tre som verkar skjuta älg som om det vore snöskator:) Skit att man inte har hunnit vara med. Så är det jämt, blir jag med i slutet av veckan skjuts det klart på minuter. Är jag med i början av veckan så ser man inte en älg..undrar vad det beror på.



Även grattis till krapparna Emil och Peter!

#24 - - Kalle:

Bara en fundering..Vet inte vad ni bloggare säger men själv tycker jag inte att man ska kritisera något om man inte kan stå för det, med ett namn...bara vad jag själv tycker

#25 - - ÄLGTJUR 10 taggar:

Tack Sune Torstensson för att du inte sköt mig.

DET VAR STRONGT GJORT !!!!!!!

#26 - - Älgfrossarn:

Grattis Åke G som sköt en kalv på västra idag!!

#27 - - Anonym:

Grattis Åke,och grattis Robin E på östra sidan som också har skjutit en älg idag!!

#28 - - Lina:

Och grattis alla älgar som inte blr skjutna...

#29 - - Kalle:

Grattis Robin! vilken jägare du är...men det visste jag ju redan. Det handlar mycket om att sitta still och med tank på hur snabb du är på fotbollen när man ska springa så måste älgjakten gå som en dans:)

#30 - - Kalle:

Igen:) Svårt när man inte har tid att vara med i skogen..man saknar stämningen med jakten.



Tänkte bara höra om det är någon själ som kan sammanställa hur älgjakten har gått, för alla lagen...Jag vet nu att jaktlag 3 (en mycket rutinerat jaktlag om jag får säga det:) ) har fällt en drös med älgar och att det har flytit på för västra...hur går det för ettan och tvåan??

#31 - - Björnkoll i älgskogen:

Allt som blivit skjutet är rapporterat här på bloggen,så vitt jag vet...

1:an har inte skjutit nått än så länge,i 2:an har Coffe skjutit en kviga..resten står 3:an för..än så länge...Återkommer med en rapport i kväll

Over and out

#32 - - Maria L:

Å grattis Lina till årets roligaste inlägg!

#33 - - LÖA SPORTKLUBB:

MÅNADSMÖTE

ONSDAGEN DEN 21 OKTOBER KL 19

I KLUBBSTUGAN

VÄLKOMNA



#34 - - Anders Persson:

Idag har vi här på västra släppt förbi både fina tjurar och hondjur...... så det ska nog finnas "nån" älg här även nästa älgjakt. Vill också passa på att tacka våra tre duktiga hundförare Karl-Gunnar,Peter o Magnus......

#35 - - Anonym:

Hej!

Vi i förskoleklassen har några akvariefiskar i en skål inne i paviljongen. Nu har vi fått ett akvarium i stället, men tyvärr har vi ingen pump eller doppvärmare. Finns det någon som har dessa saker liggande? Då kanske ni vill sälja eller skänka detta till oss. Hör av er till Annette Alexandre 0580-30115

Då skulle vi bli så glada!

#36 - - camilla:

Hallå alla jägare!!Tänkte bara fråga om ni jagar i morgon(lördag) också och i så fall vart?Vill ut o gå i skogen:)

#37 - - Björnkoll i älgskogen:

I går hände det inte värst mycket,men idag sköt Coffe i jaktlag 2 en kalv,det var allt

Over and out

#38 - - Ulla å Olle Björkman:

Vi har en frysbox som vi vill bli utav med rymd ca:250-260.L.Om det är någon som vill ha den så finns den hos Ulla å Olle Björkman.

#39 - - Mathias Krantz:

Läckra bilder. Vilken kraftig Älgtjur;)

#40 - - Maud:

Hej alla Löa-bor. Var till Greksåsars Bygdegård på kakbuffe i söndags. Det var så trevligt. 26 sorters kakor (jag smakade på de flesta) och trevlig underhållning med sång o. musik. Det jag undrar över, finns det fler än jag som tycker det vore roligt att ordna en kakbuffe här i Löa. Ex. kan alla besökare rösta fram den kakan som är godast och sedan bli en Löa-kaka. Inträde prisex. 50:-/pers. Hör av dej till mej. Tel. 30228.

#41 - - Teodor:

Nu har jag tittat på Löabloggen.Jag heter Teodor och jag går i skolan! Jag är nio år.

#42 - - Anonym:

Hej. Var in o kollade runt pa Loa bys hemsida. Vill bara halsa den som gor andringar och sant dar att under foreningar sa star Kulturforeningen med. Vi ar ingen forening, vi ar ett sallskap! Ingen styrelse, inga stadgar etc. Vi ar Loa kultursallskap och ingenting annat. Ha det gott. Halsningar fran Astrid, Down under.

#43 - - Mattias & Jenny:

Vi vill tacka alla som var med och gjorde lördagen till en oförglömlig dag. Vi är verkligen jätte nöjda och kommer att njuta av de minnen vi nu fått en lång tid framöver. Tack till er alla! Familjen Roth.

#44 - - Mattias & Jenny:

Måste tillägga att utan Maria Söderlund hade lördagen inte varit lika fantastisk. Du har gjort ett jätte jobb med alla planering och engagemang. Du är bäst, många kramar från oss.

#45 - - LÖA SPORTKLUBB:

VINTERN NÄRMAR SIG

DAX ATT TA NER TENNISNÄTEN OCH

SÄTTA UPP ISHOCKEYSARGEN

KOM OCH HJÄLP TILL

LÖRDAGEN DEN 31 OKTOBER KL 10



#46 - - Michael Jackson | Minnesblogg:

Ha en bra dag! :D

#47 - - Nyfiken:

Kan man få en närmare beskrivning av Damgympan? Vad är det för träningspass?

#48 - - Anonym:

Är det någon som vet varför belysningen inte fungerar vid busshållsplatsen utanför cafee`t

Väldigt många går och står där som saknar reflexer.

#49 - - Ungdomsgården fredagen den 30:e!!:

Alltså nu på fredag är det:

Halloweendisco!! med pris för "bästa" utklädnad!

Från årskurs 3+4+5+6 är alla välkomna redan

klockan 18.00 till 22.00! Kom så spökar vi.....

#50 - - Anonym:

Astrid,



Om du är down under och råkar ha vägarna förbi Sydney (söder om bron) är du hjärtligt välkommen på en kopp kaffe, eller kanske ännu hellre en Coopers eller två.



Mvh Annie

#51 - - Maria Söderlund:

Jenny & Mattias



Jag vet, visst är jag ;)



Tack själva för en underbar och en för alltid minnasvärd dag! Det var ett underbart bröllop och en fantastisk kväll! God mat, bra underhållning, skratt och tårar, jag bara måste få se filmen sen...det måste vara som vilken actionkomedi som helst!



Kram på er!



//Maria



#52 - - Emma E:

Hejsan Löabor, och ni som inte bor I Löa Hej på er med!



Undrar om någon har ett par ridbyxor som tror passar mig, och som är till salu? Eller om någon vet någon som skall sälja ett par..



HÖR AV ER, 073- 8222 393.

#53 - - Innefotboll:

Hej. Ni som väntar på fotbollen i kbg, håll ut jag jobbar på de. Inte helt enkelt att få nån tid iår men på fredag nästa vecka ska jag få besked. Daniel

#54 - - Lite fotboll skulle inte sitta fel:

Härligt Daniel!!

Jag väntar in beskedet med starka förhoppningar om ett possitivt utslag.

Har du inte använt mutor och smisk, så gör det i förebyggande syfte.



Ska luktsanera skorna så att jag är redo, det svider i ögonen om man kommer för nära... och jag har tränat hårt på dubbeltåloopsfinten under oktober månad.



/Johan

#55 - - Maud Råstock:

Är det någon som vill ha en SCARP - fax. (äldre modell). Kom och hämta.

Till top