#1 - - Mattias Roth:

Jag är på jakt efter ett växthus!

Finns det någon som har ett eller vet någon som vill sälja?? Jag kan komma och plocka ner det själv. Hör av er till mig eller Jenny i så fall.

#2 - - Maria:

Tänkte höra om det är någon som är intresserad av att köpa en bastutunna. Den är endast ett år och är i mycket bra skick. Måtten är ca. 4,5m- 2,4m. Belysning av solceller. Hör av dig om du är intresserad till Maria Bilger 073-981535.

#3 - - Christina Pettersson:

VÄLKOMNA till den årligen återkommande Blomskotts- och växtsauktionen till förmån för låg- och mellanstadieskolan i Ouffre´i Burkina Faso.

Vi träffas tisdagen den 11 maj kl 18.00 vid Stenhaga hos Christina Pettersson.

Ta gärna med något skott eller någon växt från trädgården. Allt går att sälja.

Redovisning av översända medel till skolan finns att ta del av. Elof Eriksson är auktionist.

Servering med hembakt bröd.

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA

#4 - - LÖA SPORTKLUBB:

MÅNADSMÖTE (OBS ÄNDRAT DATUM)

TISDAGEN DEN 11 MAJ KL 19

I KLUBBLOKALEN

VÄLKOMNA



#5 - - Pelle Söderlund:

Grundkurs foto 8/5



För dig som vill lära dig behärska din sysstemkamera och att utnyttja den mer kreativt.



Målet är att du ska få teoretisk och praktisk förståelse för kamerans grundläggande funktioner så att du kan börja skapa de bilder du önskar.

Du tar med egen kamera. Kursen hålls hemma hos mig. Det finns även en kamera att låna om du inte har en egen. Annan utrustning finns också tillgänglig under dagen om det är något du vill prova.



Förkunskaper: Inga fotografiska kunskaper behövs. För att få ut det mesta av kursen bör du ha med dig en digital systemkamera.



Ur innehållet

Vad är bländare, slutare och ISO-tal?

Vad är exponering och hur väljer jag exponeringsmetod?

Vilken metod för autofokus ska jag använda?

Vad menas med vitbalans och hur ser jag till att den är rätt inställd?

Vad ska jag tänka på vid fotografering inomhus/utomhus och vid action/sportfoto?

Vad ska jag tänka på vid fotografering i motljus?

Vilken utrustning behöver jag?

Praktiska övningar

Genom gång av bilder från praktiska övningar



Tid: Lör 8 maj Klockan 13:00 till ca 17:00.

Plats: Hema hos mig i Löa.

Ta med: Systemkamera, blixt och annan utruustning du tror du kan behöva eller som du vill lära dig mer om.

Anmälan: Via telefon eller e-post

Antal deltagare: 4-5 st så vi hinner med frågor.

Pris: 400:-/deltagare



Pelle Söderlund

LoaFoto

[email protected]

076-3485643



Ytterligare 3 utbildningar kommer inom kort: "Grundkurs i studiofotografering", "Studiofotografering och retuschering" samt "Digital efterbehandling".

#6 - - Löa Kultursällskap:

Löa Kultursällskaps evenemang sommaren 2010.

Stämjärnet 2-4 juli i Björkhagen

Irländsk pub 24 juli i Annas kafé.

Båtorientering 31 juli.

Årets tema är Sagor och Sägner.

Häxor, prinsessor, alver, vättar. Bland tomtar och troll, jättar och andra sagoväsen. Sägner och berättelser från trakten. Lassemaja, SolLisa mm.

Astrid Lindgren, Harry Potter, Frodo, Gandalf, ja en stor sagoskatt att gräva i. Damma av era sagoböcker och planera er utstyrsel och kom och var med på vårt sagoäventyr på den vackra ån. Om det finns intresse att vara med och ha en egen station längs ån så är det bara att höra av sig till oss. Välkomna!

#7 - - Maja Braun:

Maja Braun kan väl nästan räknas som Löabo. Hon har bott och målat här i trettio år.

Nu ställer hon ut på Cafet. Den 22 maj är det vernissage mellan kl.12- kl.17

Hon har gjort utsmyckningen på Martina Barnsjukhus i Stockholm och nu senast en utsmyckning

till Skolan Lär som ligger på Linnegatan i Stockholm. Liton från detta kommer att visas plus akvareller med lite annat tema.

Hon kommer givetvis själv att vara där den dagen. Så varmt välkommna.

Armand hennes son som är musiker kommer att dj:a och spela några egena stycken.

Fullt ös alltså!!!

#8 - - Löa sportklubb:

Lördagen den 15 maj öppnar vi minigolfbanan.

Golfkiosken är öppen tillsvidare Lördag o Söndag kl 14.00-18.00

#9 - - Astrid Ericsson:

På lördag den 15 maj spelar Stripa i Stripa(skolan).

Det kostar 50kr i inträde och det finns bärs och toast i baren. Anmäl till [email protected]

Dra ihop ett gäng och kom och dansa. Välkomna!

/Astrid

#10 - - LÖAFESTEN:

Löafesten lördagen den 29 maj



På scen:

19:30-20:30 Trubadur Janne Kralsson, känd från kryssningar!

20:30-22:00 DJ Pentti

22:00-00:00 Knockout, coverband från Nora. Blandar rock och pop!

00:00-01:00 DJ Pentti



Sprillans ny bar där vi serverar öl, vin, cider, hamburgare och korv!



Entré

0-15 år - 50 kr

16-100 år - 100 kr

Över hundra år - gratis



Bussar kommer att gå till ocg från Löabron.

Kopparbergs tingshus - Löa 21:30

Länsbuss från Lindebserg - Löa 22.00

Löa - Guldsmedshyttan 00:30

Löa - Kopperberg 01:15



Enkel resa kostar endast 20 kr!!

För länbuss gäller deras ordinarie priser.



Varmt välkommna till en rolig och minnesvärd kväll!

#11 - - Pelle Söderlund:

Grundkurs foto (igen)



För dig som vill lära dig behärska din sysstemkamera och att utnyttja den mer kreativt.



Målet är att du ska få teoretisk och praktisk förståelse för kamerans grundläggande funktioner så att du kan börja skapa de bilder du önskar.

Du tar med egen kamera. Kursen hålls hemma hos mig. Det finns även en kamera att låna om du inte har en egen. Annan utrustning finns också tillgänglig under dagen om det är något du vill prova.



Förkunskaper: Inga fotografiska kunskaper behövs. För att få ut det mesta av kursen bör du ha med dig en digital systemkamera.



Ur innehållet

Vad är bländare, slutare och ISO-tal?

Vad är exponering och hur väljer jag exponeringsmetod?

Vilken metod för autofokus ska jag använda?

Vad menas med vitbalans och hur ser jag till att den är rätt inställd?

Vad ska jag tänka på vid fotografering inomhus/utomhus och vid action/sportfoto?

Vad ska jag tänka på vid fotografering i motljus?

Vilken utrustning behöver jag?

Praktiska övningar

Genom gång av bilder från praktiska övningar



Tid: Sön 23 maj Klockan 13:00 till ca 17:00.

Plats: Hema hos mig i Löa.

Ta med: Systemkamera, blixt och annan utruustning du tror du kan behöva eller som du vill lära dig mer om.

Anmälan: Via telefon eller e-post

Antal deltagare: 4-5 st så vi hinner med frågor.

Pris: 400:-/deltagare



Pelle Söderlund

LoaFoto

[email protected]

076-3485643



Ytterligare 3 utbildningar kommer: "Grundkurs i studiofotografering", "Studiofotografering och retuschering" samt "Digital efterbehandling".

#12 - - Lena Iggberg:

Så var det dags igen, Trollteater med tillhörande marknad. I år kommer marknaden/loppis att var vid hyttan, dvs publiken hamnar vid marknaden efter att dom sett teatern. Vi kör som vanligt, ingen bordshyra men det är bra om du/ni kan ta kontakt med mig så vi kan beräkna ytor mm. Har du konsthantverk eller kanske bara vill städa ut loppisprylar, vilket som, du är välkommen. Datum för teatern är som bekant 1-4 juli.

Ring mig eller maila.

Lena Iggberg tel 30150

mobil 0708-710750

e-post [email protected]

#13 - - kusiner:

kolla in

www.kusinpower.blogspot.com

#14 - - Pelle Söderlund:

Grundkurs foto 6/6.



För dig som vill lära dig behärska din sysstemkamera och att utnyttja den mer kreativt.



Målet är att du ska få teoretisk och praktisk förståelse för kamerans grundläggande funktioner så att du kan börja skapa de bilder du önskar.

Du tar med egen kamera. Kursen hålls hemma hos mig. Det finns även en kamera att låna om du inte har en egen. Annan utrustning finns också tillgänglig under dagen om det är något du vill prova.



Förkunskaper: Inga fotografiska kunskaper behövs. För att få ut det mesta av kursen bör du ha med dig en digital systemkamera.



Ur innehållet

Vad är bländare, slutare och ISO-tal?

Vad är exponering och hur väljer jag exponeringsmetod?

Vilken metod för autofokus ska jag använda?

Vad menas med vitbalans och hur ser jag till att den är rätt inställd?

Vad ska jag tänka på vid fotografering inomhus/utomhus och vid action/sportfoto?

Vad ska jag tänka på vid fotografering i motljus?

Vilken utrustning behöver jag?

Praktiska övningar

Genom gång av bilder från praktiska övningar



Tid: Lör 8 maj Klockan 13:00 till ca 17:00.

Plats: Hema hos mig i Löa.

Ta med: Systemkamera, blixt och annan utruustning du tror du kan behöva eller som du vill lära dig mer om.

Anmälan: Via telefon eller e-post

Antal deltagare: 4-5 st så vi hinner med frågor.

Pris: 400:-/deltagare



Pelle Söderlund

LoaFoto

[email protected]

076-3485643



Ytterligare 3 utbildningar kommer inom kort: "Grundkurs i studiofotografering", "Studiofotografering och retuschering" samt "Digital efterbehandling".

#15 - - Pelle Söderlund:

Fel datum i texten ovan. Så här ska det vara.



Grundkurs foto 6/6



För dig som vill lära dig behärska din sysstemkamera och att utnyttja den mer kreativt.



Målet är att du ska få teoretisk och praktisk förståelse för kamerans grundläggande funktioner så att du kan börja skapa de bilder du önskar.

Du tar med egen kamera. Kursen hålls hemma hos mig. Det finns även en kamera att låna om du inte har en egen. Annan utrustning finns också tillgänglig under dagen om det är något du vill prova.



Förkunskaper: Inga fotografiska kunskaper behövs. För att få ut det mesta av kursen bör du ha med dig en digital systemkamera.



Ur innehållet

Vad är bländare, slutare och ISO-tal?

Vad är exponering och hur väljer jag exponeringsmetod?

Vilken metod för autofokus ska jag använda?

Vad menas med vitbalans och hur ser jag till att den är rätt inställd?

Vad ska jag tänka på vid fotografering inomhus/utomhus och vid action/sportfoto?

Vad ska jag tänka på vid fotografering i motljus?

Vilken utrustning behöver jag?

Praktiska övningar

Genom gång av bilder från praktiska övningar



Tid: Söndag 6 juni klockan 13:00 till ca 17:00.

Plats: Hema hos mig i Löa.

Ta med: Systemkamera, blixt och annan utruustning du tror du kan behöva eller som du vill lära dig mer om.

Anmälan: Via telefon eller e-post

Antal deltagare: 4-5 st så vi hinner med frågor.

Pris: 400:-/deltagare



Pelle Söderlund

LoaFoto

[email protected]

076-3485643



Ytterligare 3 utbildningar kommer inom kort: "Grundkurs i studiofotografering", "Studiofotografering och retuschering" samt "Digital efterbehandling".

#16 - - LÖA SPORTKLUBB:

SIMSKOLELÄRARE SÖKES TILL SOMMARENS SIMSKOLA VID NORRSJÖNS BADPLATS.

SIMSKOLA 3 VECKOR.

HÖR AV ER TILL

Anders Ericsson 070-538 17 03, snarast.

#17 - - Löa idol:

Hej var på eran Löafest. Ni har så fint ordnat särskilt nu med toaletterna och rinnande vatten suuuuuuuuuuuuuuuuper bra när har ni nästa fest???????

Till top