#1 - - anonymus:

Du är den fyndigaste jag känner- Lill e mor !!

#2 - - Annas Kafé :

Vi tänkte köra en improviserad musikkväll nu på fredag den 5 juli kl 19 . Dom som vill tar med sej sitt instrument och sätter sej i något hörn och spelar. I en grupp eller själv, låt kvällen bli som den blir.

Kvällens meny är varmrökt lax m potatissallad, sallad, smör, bröd och kaffe för 125:- (förboka på 0580-30032)

Fredagen den 12 juli kl 19 blir det irländsk musik igen. Återkommer om mer detaljer lite senare.

mvh Kentha

#3 - - Karin Frykberg E:

Önskas köpa!
Två cyklar önskas köpa.
Dam eller herr spelar ingen roll bara dom funkar

Hör av dig!
070-60 70 969
Karin

#4 - - Anders Ericsson:

Blivande 70-åringen i Vägstugan har öppet hus
lördagen den 6 juli från kl 12.30
Nygräddade pajer med tillbehör finns att avnjuta
Välkomna

#5 - - Eric Wickman:

Hej alla glada!
Jag vill bara påminna om Hembygdsdagarna. Vi startar med fiske i kvarndammen kl.11.00. Fiskekort finnas att köpa vid kvardammen där vi också kommer att sälja korv och läsk.
Spelansstämman börjar 18.30 med musikunderhållning och jordgubbslotteri. Alla spelmän och spelkvinnor är hjärtligt välkomna, så även ni som bara vill komma och lyssna.
På södag kl. 11 har vi gudstjänst i hyttan. Därefter bjuder Löabygdens Hembygdsförening på kyrkkaffe.

#6 - - Fiskeligan:

De ramlar in nya fiskar hela tiden :-). 3st gäddor, 3st gösar och 2st abborrar. Dock inga förändringar i toppen på de olika klasserna. De som hänt i toppen är att storfiskaren Pelle Gunnarsson utökat sin ledning i abborrklassen han drog en abborre på 1.16kg i ån. Och även denna gång lurade han abborren med en skity popp. Nya listor me de andra namnen är på gång och finns på golfkiosken samt vid kafet. Lycka till. Daniel

#7 - - Gösnatten:

Kom i håg Gösnatten i kväll Fredag.

#8 - - Kennerth Eriksson:

Man kan ju (med risk för att bli kallad grinig gammal gubbe) undra om det ska vara nödvändigt att spela jättehög s.k. dunka-dunka musik ända till kl 03:00 på natten, när man har hyrt Bygdegården för privat fest.
Kan man inte ha som regel, att volymen dras ned efter exempelvis kl.01:00. Festa får man väl göra, men håll gärna Västra Löa, och för den skull även Östra, störningsfritt.
Nästa gång ringer jag Störningsjouren!

#9 - - Fanny och Martin:

Nu är vi igång med grävningen och husbygget äntligen. Vi ska fylla ut tomten en hel del så vi tar gärna emot massor om någon har över.

#10 - - Löa Bygdegårdsförening:

Vi har tagit till oss av kritiken ang. lördagens fest då musik spelades till kl 03.00 och med alldeles för hög volym.
Detta kommer inte att upprepas.
Vänligen Löa Bygdegårdsförening

#11 - - Anonym:

Ån mellan Sörsjön och Norrsjön måste vara en av de vackraste platserna som finns en varm sommarkväll i juli. Man får nästan en tår i ögat när man ser denna ljuvliga miljö. Men den torkar snabbt iof när man ser dessa flottar som nu har sin "hemma-hamn" där. Inget ont om flottarna men DÄR borde de inte få stå permanent och förfula hela området...

#12 - - Anonym:

Anonym-om du störs så mycket av flottarna så att tom.tårarna torkar rekommenderar jag att du tittar åt ett annat håll, för så värst många står inte parkerade där. Så nästa gång om en flotte ligger på höger sida titta då till vänster osv.då kan du utan problem fortsätta grina genom hela ån :-)

#13 - - susanne:

Oj glömde skriva vem som kom på det suveräna "gråt i ån tipset".De var ju jag - Susanne :-)
Har även ett tips om störande Löamusik i gg/10 år. De kallas öronproppar :-)

#14 - - Anonym:

Om Löaborna tycker att det är okey att permanent parkera flottar i Löa-ån där de står idag vet jag inte om det finns några betänkligheter var man ska få ställa dem. Jag vet iaf att flera tycker likadant och sunt förnuft borde rimligen välja ett annat ställe.

#15 - - susanne:

Menar du de flottar som står längs ån när de inte används, eller menar du de flottar som väljer att lägga till längs ån för att ex.sola?

#16 - - Anonym:

Jag menar de flottar som står längs ån när de inte används. Har absolut inget emot dem annars. Tvärtom! Det borde bli några regler för detta som ska gälla för alla så att vi får behålla denna unika miljö.

#17 - - bron:

Den nya gångbron över ån behöver väl heller inte ligga där permanent och för fula ner hela området !! :)

#18 - - susanne:

Ok tycker iallafall att jag bor i den bästa finaste och trevligaste miljön både med och utan både flottar hög musik och broar :-))

#19 - - Kaffehörnan:

Vad fina tavlor du har

#20 - - Kenneth Eriksson:

Det är inte alla som kan sova med öronproppar, Susanne. Dessutom ska somliga upp och jobba även tidiga helgmornar, min älskade sambo t.ex. Jag efterlyser bara lite hänsynstagande och sunt förnuft.
Tack till Bygdegårdsföreningen, som tar tag i detta.

#21 - - Johan Persson:

Det finns mycket saker i denna by som man skulle kunna ta bort för att försköna utseendet, men det finns nog inte två personer som är 100% överens om vilka de sakerna skulle vara.
Angående flottarna så är det inget som "Löaborna" kan påverka, då det är en privat angelägenhet mellan dess ägare och den som äger marken, som i ett av fallen råkar vara samma person dessutom.
Det är för övrigt ganska normalt att ha en brygga på sin mark, d.v.s. om man har mark som ansluter till en sjö eller å, för att förtöja sin/ sina flyt-farkoster på.
Du får väl ta tag i arbetet med att utforma reglerna, kalla till möten med samtliga markägare som är berörda och så vidare, så ska du se att det blir nog jättebra i slutändan.
Tyvärr så kommer jag inte själv att ha tid att hjälpa dig i ditt arbete då jag är upptagen med att bygga ut marinan för att få plats med fler flottar.

#22 - - Kenth Söderlöf:

Nyplastade höbalar till salu
350kr st
Ring 0733301621

#23 - - Anonym:

Älskar att det "gnälls" om skitsaker här jämt. Vad är flottar i ån och hög musik jämfört med fyllekörning i alla dess olika fordon, ungar som kör lätta motorcyklar, fyrhjulingar som låter som reaplan osv osv..... Men det tycker alla är ok eller??? Bara en fundering. Med vänlig hälsning, Jenny

#24 - - Anonym:

Hej Jenny! Jag håller fullständigt med dig om att man inte ska acceptera fyllekörning eller annan olovlig körning var än det förekommer. Det är verkligen allvarligt att det sker här i Löa. Det måste till en skärpning där innan en olycka sker.

Däremot kan jag inte hålla med dig om att det är en skitsak om att miljön kring Löa-ån får se ut hur som helst. Om markägare av bekvämlighets skäl, eller vad helst skäl det än må vara, väljer att permanent placera sina stora flottar i en liten å med sin speciella natur är det bedrövligt. Att ha sina flottar förtöjda i Sörsjön eller Norrsjön på överenskomna ställen är en helt annan sak. I sjöar med den storleken blir inte flottarna lika "påtagliga". Låt oss slippa se dessa badflottar ha sin hemmahamn i den kanske finaste delen av hela Löa. Tycker Länsstyrelsen i Örebro län verkligen att sådant är okey? Jag hoppas och tror att de även månar om miljön kring Löa-ån...

#25 - - Annas Kafé:

Irländsk pub nu på fredag.

Välkomna/ Anna o Kentha

#26 - - Johan Persson :

All miljö är visserligen unik då den är svår att reproducera på naturlig väg. Så i det hänseendet är ån unik, men för övrigt så är väl inte ordet unik något jag skulle använda för att beskriva ån.
En vacker del av Sverige, ja visst, men det är en till stor del grävd kanal som har normal svensk växtlighet och djurliv. Vad är det unika?
Tyvärr är det inte heller särskilt unikt att spy ur sig anonym kritik på denna blogg. Vet inte om det är av rädsla eller för att man bara vill få folk att må dåligt man väljer att inte stå för det man skriver.

Löa är en by, inte ett kollektiv. Vill man få igenom en överenskommelse om hur miljön kring sjön ska se ut måste man göra ett ganska gediget arbete. Det är ett stort antal markägare som man måste få med på sin idé. Vi har visserligen ett fiskevårdsområde, men det är nog inte så troligt att den styrelsen är intresserad av att jobba med denna fråga.
Skapa en arbetsgrupp, lägg fram idéerna, bilda opinion.
Gör inte bara ett lamt utspel på bloggen, det leder inte framåt. Det upplevs bara som gnäll....

#27 - - Annas Kafé:

Erbudandet på fredagens irländska pub: Paj m sallad, smör och bröd och en starköl 50 cl eller ett glas vin. Pris 89:- Gäller mellan kl 18-20

Välkomna

#28 - - LÖA SPORTKLUBB:

SIMSKOLA
SIMSKOLA VID NORRSJÖNS BADPLATS
START OCH INSKRIVNING MÅNDAGEN DEN 15 JULI KL 10
ÖPPET MÅNDAG TILL FREDAG T.O.M 2 AUGUSTI
AKTIVITETER: LEK O PLASK,SIMSKOLA OCH MÄRKESTAGNING
SIMLÄRARE: MOA SÖDERLÖF OCH FANNY ERICSSON
Välkomna att delta

#29 - - Eva Persson:

Eftersom det är min flotte som upplevs så frånstötande, vill jag bara tala om att Länsstyrelsen i Örebro län tyckte att det var okey.
Hoppas att du kan ta Susannes råd att titta åt andra hållet när du far förbi i ån, för jag har ingen bättre plats att lägga den på.
Kan det vara möjligt att avsluta här?

#30 - - Fiskeligan:

Nya rapporter i ligan är 3st abborrar och 1st gös. Daniel Östberg har fått 2 fina abborrar i ån, den största på 0,66kg. Lars sjöbacka har fått en abborre på 0,72kg i norrsjön. Sen har Fredrik Alexandre utökat sin ledning bland gös juniorerna med en gös på 1,8kg. Fångad i sörsjön. Lycka till. Daniel

#31 - - Eva Västra Löa:

Är det någon som saknar en liten svart katt med en liten vit fläck på bröstet?
Finns runt omkring persgården, är väldigt hungrig.
Eva.

#32 - - Anonym:

Så Länsstyrelsen har varit till Löa och godkänt att ni permanent får ställa era flottar i Löa-ån innan ni började med detta? Länsstyrelsen värnar noggrant om strandskyddet så det förvånar mig isf.

#33 - - AnnMarie Pöchhacker Karlsson:

Men nu får du " anonym" sluta tjafsa!!! Har du inget bättre att göra? Men om du vill fortsätta att diskutera så tycker jag att du ska vara så rak att slutar att vara anonym! Det är mer "reko" att tala om vem man är. Vänlig hälsning AnnMarie Pöchhacker Karlsson

#34 - - AnnMarie Pöchhacker Karlsson:

Oj då! Glömde ordet "du" på andra raden. .....att du slutar...

#35 - - Åsa gilbertson:

Hej undrar om någon har barn cyklar hemma som vi kan låna eller köpa för en billig peng. Dom ska passa en 7åring och en 9 åring. Vi ska ha dom i stugan då det är svårt att få med våra från varberg. Mvh Åsa vi kommer nästa vecka.

#36 - - Kenth Söderlöf:

Grattis till alla vollyboll tjejer som var i Grängesberg och tog hem segern och en andraplats till LÖA.Det är väl roligare än detta tjafs i ån.

#37 - - Fiskeligan:

Nu är de nya listor på aktuell ställning i ligan utsatta. De finns för allmän beskådning vid golfkiosken, Annas kafe samt reningsverket. Denna vecka har Carl-Olov Pettersson tagit ledningen i Seniorernas Abborrklass med en abborre på 0.85kg. Hittils iår har vi sammanlagt vägt in 14st gäddor, 10st abborrar och 16st gösar. 40st fina fiskar! Lycka till. Daniel

#38 - - Jeff:

Det är dags för: “It’s Not My Birthday” Party!

Jag fick en väldigt fin uppvaktning förra året då jag fyllde de jämna decennier. Tack till alla som deltog!

Det som jag åter och åter igen fått höra var: “Vilken underbar fest!”

Det tyckte jag med. Det var en så’n himle fin stämning, så att jag tänkte att det var värt att upprepas. I år, eftersom det inte är mitt födelsedag, hade jag tänkt att varje sak ska stå för sig.

1. Musik: Stripa kommer åter, och för att de ska få sitt krävs det en inträda på 80 spänn. Tar du med ett signifikant partner, eller fru och de produkter av detta fruktsamma sammanbindning så koster detta 120 picks, oavsätt hur många gånger ni har varit befruktade. Detta är inte för att diskriminera emot oss singlar, utan snarare för att uppmuntra den ålders spridning som fanns förre året. Det var hemskt kul att se att mina seniorer liksom grannernas över tonåringar tycktes har precis lika kul både på och utanför dansgolvet…… Mera så’nt! Jag har förhoppningar att ännu flera musiker kommer, och det bli mer både buskspel och spontana uppträdande.

2. Mat: Det kommer att vara katering. Det sägs att det blir Kål Botten ifrån Dalarna, vilket kan förvisso heter Kål Kakor i lokal dilalekt. Det kommer att finnas grillar på plats så man får gärna tar med eget att grilla. Kok gänget vid Siljan försäkra att det kommer att finnas potatis salad tillgängligt att köpa om ni inte vill göra en hel piknik korg själv, men vill bara hålla till vid att vidbränna kött.

3. Drycka: Det kommer att finnas öl till själv kostnad pris….. kanske en och annan läsk. Här igen gäller det att försörja sig själv om du liggar utanför de tilltänkte ramar. Tycker du om vin till maten så kanske det är bäst att ta med det själv. Någonting starkare än det är kanske inte så lämpligt.

4. Vem då är bjuden? Det var ni som gjörde festen förre året, så alla som var med förre året är bjuden åter. Om din respektiva eller barn kunde av någon anledning inte komma förre året naturligtvis är de välkomna. Utöver det, om ni som var med förre året ville bjuda med en vän (el. Par, el. Familje) som är précis lika trevligt some er själva, så går det bra. Jag vill påpeka att det är inget “öppet fest”, och jag vill gärna har en ide’ om hur många kommer och att du anmäla i förväg “nyinbjudna”.

Jag tror och hoppas att det blir åtminstånde lika kul som förre året! Väkommen till “It’s Not My Birthday” Party, Lördag 3:e Augusti (veckan efter vatten orienteringen).

Ska vi saga ung: kl 15:00?

Jeff tel: 30950 (<- “good luck” med att når mig via detta!) mob: 0768249579

#39 - - Jeff:

Uppmarksammande av de mängder av stav och grammatik fel vänligen undanbedes!

#40 - - Anonym:

Är det någon som vet hur minigolfen har öppet??

#41 - - LÖA SPORTKLUBB :

I NATT HAR DET VARIT INBROTT I GOLFKIOSKEN ÄR DET NÅGON SOM HAR SETT ELLER HÖRT NÅGOT SÅ HÖR AV TILL NÅGON I KLUBBEN. ÖPPETTIDER VID GOLFEN ÄR 12,00-18.00 ALLA DAGAR.

#42 - - LARS ARVIDSSON:

HEJ. NU HAR JAG FIXAT SÅ ATT DET GÅR ATT SKURA MATTOR VID KVARNDAMMEN, BÄST ÄR DET PÅ FÖRMIDDAGARNA FRÅN 9.00 DET RINNER MEST VATTEN DÅ.

#43 - - Kentha:

Mobiltelefon upphittad vid Löa IP återfås mot beskrivning. Den finns på Annas Kafe'.

Mvh Kentha

#44 - - Jessica Elisson:

Säljer en Audi 80 Avant -93 om nån är intresserad. Annonsen finns på lindenytt's motormarknad!

http://www.lindenytt.com/page/marknad/visa.asp?marknad=2&id=61999&ord=&kategori=0&annonstyp=1&sida=

#45 - - Anonym:

På lördag blir det fart och fest igen. Som vanligt kör vi pub efter och under båtorienteringen. Eftersom det är sista sommarpuben så kommer vi att ha bartömning med många olika erbjudanden under kvällen:)
Kvällens meny kommer att vara grillad hamburgare m bröd, sallad, klyftpotatis och våran goda sås. Pris 95 kr (förboka senast tors 19 juli på 0580-30032)

Välkomna/ Anna och Kentha

#46 - - Annas Kafé:

Det ska vara Annas Kafé på föregående inlägg och inte anonym.

mvh Kentha

#47 - - kalle:

Hej på er!
Har inte läst på bloggen men ska nu bli mer aktiv.

För det första. Ingen bör av respekt till andra aldrig skriva att något är en skitsak för det som är det för någon kan vara viktigt för en annan. Så, respektera alla!

När det gäller ån så respekterar jag båda sidor. Alla i byn vet tex vad jag tycker om bron och hur den frågan har behandlats...

Skulle även vilja ta upp de problem med vandalism som vi har sett i vår by det senaste året. Vi har haft problem med skadegörelse i gymet, crossbanan; badlandet och sist men inte minst golfkiosken. Många har sett ungdomar vid tillfällen före att dessa saker har inträffat och i och med startas ett rykte som mycket väl kan skada oskyldiga...ni som har sett något och vet något, ta kontakt med föräldrar till dessa barn för att ta upp problemet, det är enda sättet att komma framåt och lösa problemet. Ta tag i det och ha ett möte med dom som har sett det och berörda föräldrar...vi är akyldiga Löa det och framförallt ungdomarna!! Om vi kan lägga ihop pusslet och komma på vikka det ör behöver inte oskyldiga anklagas i onödan. Inte ett lätt jobb men det behöver göras. Hoppas att någon som har sett något kan dra i detta oxh få till en diskussion. ..

Johan, tycker att det ligger något i det där med arbetsgrupp. Vi har så många föreningar i löa men vi har inga öppna möten där man som bybo kan komma och ta upp saker och ting..skulle nog kunna lösa en hel del..

Kämpa på ! För er som inte visste det innan..jag älskar VÅR by:)

#48 - - ?:

Det går rykten att Minigolfkungen har lämnat W .O i år!
Stämmer det?

#49 - - Anonym:

För kännedom Kalle så har jag valt att publicera det första av dina inlägg. Kan ej förklara hur verktyget funkar men Bloggen tror med automatik att en del inlägg är spam och publicerar dem inte. Valde jag fel så finns de andra två kvar att publicera igen.
Mvh Lillemor

#50 - - Annas Kafé:

Idag är sista chansen att beställa mat till lördagens pub efter båtorienteringen. ring 0580-30032

mvh Anna och Kentha

#51 - - Bosse Larsson:

Jaha!
Det är många rykten som går här i byn , eftersom mina pojkar är anklagade för det mesta negativa som händer i byn. Så vill jag att ni som sprider allt skitprat kommer till mig istället. det har gått så långt att mina pojkar känner sig mobbade, pojkarna vågar snart inte cykla här i byn. Ett möte skulle vara bra, så att det inte blir som i Onsdags när Johan Persson åker hem till Östbergs gård och hotar Daniel 14år med att han ska köra över Daniels moped med sin bil, för att han påstår att Daniel har kastat vatten på Matildas mobil, när hon ville ha vattenkrig. OBS. han kallade mina pojkar för jävla idioter. ( Det var sju pojkar som var med vid bryggan och lekte.) MVH Bosse Larsson.

#52 - - Johan Persson:

Det skulle var väldigt bra om du höll dig till sanningen när du anklagar folk själv Bosse!!
Jag ställde en fråga till Daniel om han hade tyckt att det kännts kul om jag sabbade hans moped till exempel, då samma sätt som han varit delaktig i att sabba Mathildas telefon. DET ÄR INTE ETT HOT!
Om inte jag mins fel så kom du hem till mig igår och delade ut hot om både det ena och det andra.
Dina pojkar var delaktiga i den mobbing som min dotter blev utsatt för, så ta och städa i ditt eget hus innan du sätter dig på pedistalen!
6 eller 7 mot 1 kallar jag för mobbning, det jag gjorde var att förklara för bland annat dina söner att man gör inte så. Mathildas telefon är det som är trasigt, inget annat!!
Någon gång får det vara nog, här var det nog för mig.

#53 - - Bosse Larsson:

Men Johan! Stå för det du sa till Daniel. Varför skulle Daniel ljuga. Jag trodde det var mer stake i dig men jag hade fel. Visst var jag ner till dig. Om det kallas hot får stå för dig. Men när du går på och hotar mina barn måste jag säga ifrån. Du gav dig på Oscar 13år på ett sätt, ja du vet själv! Mobbare. Du verkar tro att du är bättre än andra här i byn. Tro mig det är du inte. Tycker bara synd om dig.!! MVH Bosse Larsson. Tel 0707484205

#54 - - kalle:

Hej på er!

Ta diskussionen i ett möte istället, att ta det på den här nivån på bloggen är inte rätt.

Vi är vuxna människor! Vill inte säga att någon ljuger men om man inte har hört allt med egna öron så kan man ALDRIG vara säker...så enkelt är det.

Men snälla, flytta den diskussion till ett möte så att alla pusselbitar kommer fram.

#55 - - Johan Persson:

Men Bosse!
Varför skulle jag ljuga om en sådan sak?
Fråga dina barn varför dom ljuger för dig?
Om du hade någon stake i dig skulle du ta ett samtal med dina barn om vad som är rätt och fel och inte skriva här.
Du har ingen aning om vad jag tror eller inte så lägg ner dina dumma kommentarer.

#56 - - Lillemor Wiker:

Oj,oj,oj vad är det som händer i kära Löa? Har inte kollat bloggen på länge men jag tror jag loggar ut nu och väntar på båtorienteringen + bilder, det blir roligare. Ta djupa andetag, vänd näsan mot solen och njut av sommaren. Hälsningar till alla från Stråssa!

#57 - - Bo Johansson:

Hej Löabor, jag söker efter lite redskap till en mindre traktor och undrar om det finns någon i byn som kanske har några. Bl a plog, harv, bakvikt, lastbrygga, kärra eller liknande. Hör av er i så fall.

/Bosse 072-7118172

#58 - - En hälsning från Hyttnäs:

Vi blir varma i både själ o hjärta när vi tänker på alla sms, blommor, telefonsamtal, hembakta bullar och besök som vi fått i samband med Tottos sjukdom och bortgång.
Vi vill säga TACK till er! och vi hoppas att ni känner att dörren som alltid varit så öppen på Hyttnäs kommer att vara det även fortsättningsvis!

Annonsen finns i dag att läsa på http://na.se/familj/dodsannonser.

Elisabet, Anna , Emma och Sofia

#59 - - Rosendalstorp:

Vår varmaste medkänsla med er på Hyttnäs. Löa har mist en eldsjäl. Vi hoppas på ett rikt arv efter Totto.

Sedan en helt världslig fråga: är det någon som har våningssäng-ar till salu? Helst med madrasser. Ring hem 32021 eller Stefan 070-4007346 eller Emma 073-6286817

#60 - - Anonym:

Tack ALLA för en väldigt fin båtorienteringsupplevelse! Inslag av både åska sol och regn accentuerade exemplariskt till de många skräckscenarior som förekom bland både de tävlande och på de bemannade stationerna. Har tänkt att samla in bilder under dagen och publicerar dessa ikväll eller senast imorgon. Det finns så mycket häftigt material och visa! Tveka inte att skicka din bästa bild till mig under dagen så den kan visas för fler: [email protected]
Mvh
/Bloggred!

#61 - - Löa Kultursällskap:

Löa kultursällskap vill tacka alla som deltog i årets båtkarneval. Trots att vädret gjorde oss alla lite oroliga så genomförde ni karnevalen utan problem.Vi vill också tacka publiken som kom för att se på spektaklet, samt Annas kafé som bidrog till en underbar avslutning av kvällen. Här kommer årets vinnare samt svaren på tipsfrågorna.OBS De rätta svaren inom parentes.

1.Vilken sjukdom sägs vara källan till myten om vampyrer?
1 Rakitis
(X)Porfyri
2 Rabies

2.Var sägs det att en farkost krasch- landade med utomjordiska varelser den 5 juli 1947?
1 Area 51,Nevada
X Suffolk,England
(2)Roswell,New Mexico

3.Vad skiljer den svenska folktrons varulv från den nutida allmänna bilden av en varulv?
(1)Den linkar på 3 ben och ser ut som en varg
X Den har horn och bockfot
2 Den har inga ögon.

4.Vad strödde Hans ut bakom sig för att hitta hem, första gången de vart förda ut i skogen av fadern?
1 Gröna ärtor
(X) Vita stenar
2 Bruna brödsmulor

5. Alice i underlandet skrevs av Lewis Carroll.
Vad var hans riktiga namn?
(1) Charles Ludwig Dodgson
X Charles Stewart Lewis
2 Charles Levi Strauss

6.Rockad är ett klassiskt schack- begrepp. Vad utgör inte ett hinder för att en rockad ska få utföras?
1 Om kungen under en rockad passerar ett fält som är hotat av motståndaren
X Om kungen eller berört torn redan har flyttats
(2)Om motståndarens kung direkt hotas av den utförda rockaden

7.Vem spelar huvudrollen i Hitchcockfilmen Notorious mot Cary Grant?
1 Kim Novak
(X)Ingrid Bergman
2 Grace Kelly

8. What's my name?
1 Jigsaw
(X)Billy the Puppet
2 Jack the Puppet

9.Vilken kultur sägs den verkliga zombien härstamma från?
(1)Voodookulturen
X Shamanismen
2 Samekulturen

10.Vad är det för bil?
1 Toyota Land Cruiser
X Willys Jeep
(2) Land Rover Defender

#62 - - Catrine Johansson:

Förvaringsutrymme sökes omgående till möbler, ca 6-10 kvm. Allt av intresse! Tack på förhand! Catrine Johansson 0044-7717266103 alt Göran Johansson 070-69332562

#63 - - Anonym:

Hur ser det ut i fiskeligan? Några nya invägningar?

#64 - - Fiskeligan:

Sorry jag glömer ibland att skriva in och är mycket annat imellanåt :-). Men de har som vanligt vägits in lite fiskar.Per Gunnarssons Abborre på 1.11kg är en. Med den borren går han upp i ledningen bland seniorerna. Simon elvenäs har vägt in en fin gös på 3.65kg. Nya listor sitter ute vid kafet och golfkiosken. Även vid vulkcentralen i kopparberg. Årets fiskeliga har haft 51 st invägningar hittils och de är nästan 20 fler än tidigare år. Detta tycker Roger och jag (Daniel) är riktigt roligt. Och ryktet om ligan sprider sig har vi hört och märkt. Lycka till. Daniel

#65 - - Annas Kafé:

Vi vill tacka ALLA för en väldigt lyckad båtorienteringen. Bra arrangerat av kultursällskapet, fina utklädnader i alla dess former, härlig god stämning hela kvällen i kaféet. Tack även för en fantastisk sommar hittills, men än är den inte slut. Hela augusti kör vi på med öppet alla dagar i veckan kl 11-17. Höst/vinter/vår kommer det att vara öppet på helgerna kl 11-16 med någon pub då och då.

Mvh Anna och Uncle Fester (som får sova i friggeboden tills håret växt ut :*( )

#66 - - En hälsning från Hyttnäs:

Idag hissar vi flaggan av glädje!
I natt föddes lilla NILS Eric Elvenäs-Enqvist.
3600 gram och 50 centimeter lång, och naturligtvis världens vackraste!
Hälsningar Mormor och mostrar

#67 - - Moa Gunnarsson:

Grattis Anna med familj och så förstås Grattis Mormor och mostrarna !
Nils ser vi fram emot att få träffa.

Vill också tacka alla fotografer som lagt ut bilder på båtkarnevalen. Så kul att få se den ur alla vinklar.Särskilt för oss som var på tebjudning hela kvällen( eller i på bron till dödsriket eller i ett pepparkakshus )

#68 - - penny o Co:

"Hear hear" Moa!

Välkommen Nils Eric Elvenäs-Enqvist och ett Stort Grattis till din familj!

#69 - - catrine johansson:

Rättelse!
Ang. tidigare vädjan om hjälp med utrymme för möbler så är det rätta telenr till Göran Johansson 070-5604154
Tack på förhand MvH Catrine Johansson

#70 - - Löa Kultursällskap:

Tomas the postman berättade att det minsann inte stod vilka som vunnit Båtkarnevalen, jag ber om ursäkt för det och kan bara skylla på att jag glömde skriva in det på mitt andra försök att få in det på klotterplanket. Iallafall: Årets vinnare av Båtkarnevalen var Avatar med kapten Koffe. Tvåa kom Familjen Adams. Vinnare av frågesporten var Fantasilösa med Kapten Carl-Eric Persson

#71 - - Anonym:

Tack för en otrolig rolig och kanon båtorintering och för alla dessa bilder som visas. Skulle vara kul om folket fick rösta något år också alla dessa människor som står på bron och tittar. För den entren som zoombisarna gjorde och den sminkningen var helt otrolig. Hoppas på ett bra tema även nästa år.:)

Till top