#1 - - Ann Onym:

Det går Troll i bloggen...

#2 - - LÖA SPORTKLUBB:

BORDTENNIS
Nybörjare eller Du som spelat förr
välkomna till Bygdegården måndagar
17.30 - 18.30 åk 3-6
18.30 - åk 7 o äldre
ledare Staffan Aronsson

#3 - - Elisabet Elvenäs:

1 st båtplats för vinterförvaring finns ledig i mitt kolhus.
Intresse? Ring till mig på tel nr 073-0330763

#4 - - Elisabet Elvenäs:

1 st husvagnsplats finns ledig i kolhuset.
Hör av er om intresse finns!
070-0330763
[email protected]

#5 - - Kenth Söderlöf:

Rensade lingon bortskänkes ta med kärl att ta i.
Hämta hos Kenth och Birgitta.

#6 - - Kenth Söderlöf:

Lingonen är slut!!!

#7 - - Maud Råstock:

Snart måste jag plocka bort trollen. , men till våren kommer de fram igen. Är det någon som har troll som ni vill sälja så är jag intresserad.. Du kan även ställa dit troll till våren och få tillbaka trollet till hösten. Det vore roligt med ett riktigt "trollebo" på åkern.

#8 - - Löa Bygdegårdsförening:

Nu är det dags att börja planera Trettondagsbalen. Vi kommer att ha första mötet på onsdag kl 18,00 i Bygdegården. Du som vill vara med och planera/anordna balen så är välkomna då.

#9 - - Helga:

Älgrapport Västra Löa:
Kranz har skjutit en kviga och Daniel har skjutit en kalv.

#10 - - Älga:

Älg rapport Östra Löa- Mats Larsson har skjutit en kalv!

#11 - - Ingrid Wieselgren:

Hej Löa med omnejd!
Torsdagen den 29/10 anordnar e-handelsföreningen Bergslagen ett seminarium i Löa Bygdegård. Tanken med föreningen är att få fart på de digitala tjänsterna och medverka till att skapa bättre förutsättningar för företagare att "hänga med" i utvecklingen på Internet och e-handel som går väldigt fort!
Vi har bl. a bjudit in PostNord, Länsförsäkringar, Sparbanken och Almi för att komma och berätta om hur de skulle kunna bidra till utvecklingen.
ALLA är välkomna! Små idéer kan bli stora på nätet :-)
Läs mer på vår hemsida www.ehandlarforeningen.se
Där kan du också anmäla dig. Passa på när vi är här i Lokalen!
Hälsar
e-handlarföreningen genom Ingrid
Ring gärna om du har frågor: 070-270 28 40

#12 - - Lindesberg Arena:

Vi bjuder in till stor Loppis på Lindesberg Arena!
Söndag 25 Oktober 10.00-14.00
Välkomna att fynda! :)

#13 - - LÖA SPORTKLUBB:

MÅNADSMÖTE
I KLUBBLOKALEN
TORSDAGEN DEN 22 OKT KL 18
VÄLKOMNA

#14 - - Eva Dam.:

Ang. hastighet!
Vägsträckan mellan hyttan och Ramsbergsvägen är ej en teststräcka för att kolla hur fort din bil kan gå.
Det är 50 som gäller. Skärpning!
Eva.

#15 - - Cassandra Elvenäs:

SÄNG SÄLJES!
Någon som är intresserad av en svart 180cm bred kontinentalsäng med huvudgavel? Inga fel alls på den!
Hör av er isåfall till mig, Cassandra 072 -200 83 43

#16 - - Anna, Emma, Sofia och LÖBO:

Tottos Minnesfond

Vi tre döttrar, har tillsammans med Löbo ansvaret för Tottos Minnesfond som öppnades till minne av honom 2013. För Oss ligger denna uppgift mycket varmt kring hjärtat, då vi vet hur mycket Löa och all aktivitet häromkring betydde för pappa. Att byns engagemang ska kunna fortgå med positiv anda och utvecklas till allas fördel är fondens syfte. Därför är det nu dags att ansöka om ett ekonomiskt bidrag för att underlätta möjligheten för Er!

Ansökan skickas till adress:
LÖBO
Västra Löa 304
714 94 Kopparberg
alternativt lämnas i LÖBO:s postfack i Löa Friskola eller i Anna Björkgrens postlåda vid Eriksbergs Gård.

Sista ansökningsdatum är 31 december 2015.

#17 - - Babba:

EFTERLYST!!
Badbrygga från Uddnäslandet har rymt !
Har nån sett den i Sörsjön så ring mig 0580-30977
eller 073-818 89 66

#18 - - Anonym:

Vem har bubbat-babbas-badbrygga?

#19 - - babba:

Babba berömmer badbryggsbärgarna!

#20 - - Sofia Elvenäs:

Vision For All 2017

Jag utbildar mig till optiker vid Karolinska Institutet i Stockholm och har precis påbörjat min tredje termin av totalt sex stycken. Därefter planerar jag att läsa en magisterutbildning och ta en examen i Klinisk Optometri, som bland annat öppnar dörrar till sjukvården. I termin 6, d.v.s. våren 2017, får tre studenter från Optikerprogrammet på KI möjligheten att åka på en biståndsresa tillsammans med en ideell organisation som heter Vision For All. De samlar ihop begagnade glasögon och besöker områden runt om i världen (främst Centralamerika och Afrika) för att genomföra synundersökningar och dela ut dessa glasögon åt behövande människor. Detta för oss enkla sätt att hjälpa, kan förändra livet för en människa i denna del av världen då det ger möjligheter till att kunna läsa, utbilda sig och få jobb.
Då organisationen är ideell och allt arbete genomförs av frivilliga, måste flygresan, uppehälle och annan logi bekostas av deltagarna själva. Det rör sig om ca 20 000 kr för att täcka hela resan och därför vänder jag mig till just ER! Jag ser resan som en möjlighet till att först och främst göra en god gärning, men även för att få erfarenheter och minnen för livet, se världen och samtidigt utvecklas i min framtida yrkesroll som legitimerad optiker.

Ert bidrag sätts in på kontonummer 8191-9,14 090 495-4 (Swedbank) och märks med Ert namn/företagsnamn. Alla bidrag mottages tacksamt!

Tack för att Ni vill ge alla människor möjligheten att SE!

För mer information om Vision For All, besök gärna www.visionforall.org
och för härliga bilder från resorna, se #visionforall på Instagram.

Vänliga hälsningar Sofia Elvenäs
(vid frågor kontakta mig gärna på 073-847 20 99, eller [email protected] )

#21 - - Bryggan (is) back!:

Bravo! Beaktansvärt! Bryggbärgnarna borde belönas! Bedårande- Babba badar bakom båten, bredvid bryggan! Burr burr bortibyn, bara Babba badar- beundransvärt !

#22 - - Vill träna:

Hur går man tillväga egentligen om man vill börja träna på gymmet. Det verkar ju inte ens finnas några extra nycklar....

#23 - - Göran Larsson:

Hej
Efter 20 år som snöröjare och sandare tackar jag för mig,och lämnar jag över till Mattias Forsberg .
Han nås på tele 070-408 85 69.
Tack för alla år.
Göran Larsson.

#24 - - Lasse o Loisan:

Tack till dig Göran som i alla år sett till att vi kommit fram på vägarna här. Hoppas vi på en lika bra fortsättning med Mattias :)
Vi på Skogsnäs

#25 - - Vill träna:

Hur går man tillväga egentligen om man vill börja träna på gymmet. Det verkar ju inte ens finnas några extra nycklar....

#26 - - Ulf Lager:

Göran.
Tack från oss på Dunderbacken för ett bra jobb med att hålla vägen i bra skick i ur och skur och lycka till Mattias med att hålla vägkvaliten i bästa nivå.

#27 - - Anonym:

Jag vill också ut i stora vida världen, det kanske lönar sig att sätta ut sitt kontonummer??????

#28 - - Anonym:

Jag vill också höja Göran - och det ända till skyarna. Envetet plogande av tonvis med LöaSnö har förflyttats av denna morgonpigga OCH kvällspigga övermänniska. Önskar dig nu långa slappa resor till Thailand. Och eftersom jag höjt dig till skyarna kan du ju passa på att flyga dit direkt.
TACK!!!

/Lillemor

#29 - - sarah:

test test

Till top