Klotterplank December 07

/ Permalink / 78
image472 Forum för  Byhistorier - Debatt - Skvaller - Beröm
                                      Tips: Tryck på länken "trackback" - så hamnar du längst ner på sidan!
#1 - - Linda:

Tjenare Camilla..har du bilbarnstolen till din cykel hahaha..eller har du skaffat körkort i smyg? Ska kolla upp försäkringsbolaget, bra idé. Jul hälsningar från gamla Gunnarsson

#2 - - Ljungbers Kafé:

Känns som det var längesen man skrev något så därför tänkte jag försöka komma ikapp!!
Anna har gjort julstämning här på kaféet och dukat upp en buffé med:

Glögg o pepparkakor
Julskinksmörgås
Jultårta
Lussekatter
Saffranspannkaka m grädde och hallonsylt
Mandelmusslor
Olika julgotter
Frukt
Bredsjöblåost o kex
Kaffe, te och julmust

pris 95 kr, barn under 12 år halva priset

Välkomna önskar Anna o Kentha

____________________________________________________

Fick just fel på synen så därför har jag blandat ihop bokstäverna i orden här under. Den som först som kan hjälpa mej att lösa de vinner en buffé med vårt julfika. Svaret ska vara skrivet här på bloggen.

BLUSEPUSE
SAND
CIAGÅTUL
RIKLLATLUJ
LÖGGG
CED 15
LK 17
ÅP JERGBLJNUS

Åh, vad skönt synen har kommit tillbaka, men snälla hjälp mej!!!

Mvh Ahtnek

Postat av: Loisan
Hej Kentha hoppas det blev rätt. Vad kul det låter men vi kan tyvärr ej komma tidigt men vi kanske kommer in senare.

LUSSEPUB DANS LUCIATÅG JULTALLRIK GLÖGG DEC15 KL17 PÅ LJUNGBERGS

Hälsningar Loisan

2007-nov-30 @ 20:55

#3 - - Niklas Carlsson:

Jag säljer granar ända fram till jul vid Dalviks kvarn (nyhuggna) 100kr/st.Det går bra att beställa antingen hem tel. 30112 eller till Dalviks kvarn tel. 30140. Kom och köp!!!

#4 - - Camilla:

Hej Linda !
Vadå gamla Linda ? Då betyder det ju att jag är ännu gamlare ! Huvva !
Näe, jag har inte fått tummen ur och tagit körkort,och cykelstol på cykeln har jag redan. Men man måste ju sätta tösen i en bilbarnstol när vi kommer och hälsar på mormor och morfar. Vi dyker upp någon gång efter jul och då tänkte vi titta in och se efter hur Evanssons har det i stugan.
Go´jul på er/ Camilla

#5 - - Löabygdens Hembygdsförening:

Liten påminnelse!
Hembygdsföreningens JULMARKNAD i Bygdegården söndag 2:a advent kl 13-16. Fika, julmys, försäljning och lotterier som vanligt. Och så fotoutställning. Löa i förändring är temat i år. Inte har väl denna gamla bergsmansby förändrats så mycket genom åren kan man tycka. Men bilderna ger belägg för annat. Jisstanes! Hur många minns hur hyttan såg ut på 1950-talet? Eller Urban Bergström och Malte Persson i småskolan? Kommer ni ihåg höhässjorna och Post-Nisses motorcykel? Välkomna att titta på byggnader och miljöer förr och nu!

#6 - - Löa kultursällskap:

På torsdag kväll visar vi T h e
D e p a r t e d
på film kafét kl 19.00 En amerikansk thriller med Matt Damon, Leonardo DiCaprio och Jack Nicholson. En riktig spännings rulle. Från 15 år. Välkomna! Inom de närmaste dagarna kommer jag att skriva en lista på de kommande torsdagsfilmerna i dec. Håll utkik!

#7 - - Löa Bygdegårdsförening:

Kom ihåg Kulturskolan Garnalias konsert i Lokalen i morgon onsdag 19:00 20st stråkar spelar folkmusik från hela världen kaffe saft och smörgås ingår i entren på 50kr välmött.

#8 - - Löa kultursällskap:

Nu finns decembers filmkafé lista här på bloggen. Titta på aktiviteter så hittar ni den. Välkomna!

#9 - - Ungdomshuset:

OBS OBS OBS !!!
Ungdomshuset kommer att flyttas till nu på fredag
(7:de dec)eftersom det kommer att vara lucia firande den 14:de .
Hoppas vi ses då !!!

#10 - - Anonym:

JULKONSERT MED SOFIA KÄLLGREN
I RAMSBERGS KYRKA 17 DECEMBER KL 19.30
Biljetter: Trivselköp, Konsum Storå, Eriks Livs och
Biblioteket i Lindesberg.
Arrangör: Lions Club Storå och Ramsbergs församling.
KÖP BILJETT OCH STÖD INSAMLINGEN FÖR VÄRLDENS BARN

#11 - - Anonym:

Nu är det bara två dagar kvar ......
Sen är det ungdomshuset !!!!!!

#12 - - Löa bygdegårdsförening:

Ett stort tack till Kulturskolan Garnalia och
Musica Linde. Även tack till musikgruppen Crannog för en trevlig kväll i Folkmusikens tecken!

#13 - - maylen:

hej
jag undrar om det finns en barnstol till salu behöver en till bilen från 1 till 4 år
hör av er till mig om ni har en
mvh maylen

#14 - - Hon med gummibena Stråssa.:

Hej alla Löa-bor!
Här kommer det en fredagsfräckis, ni kanske inte vill ha någon, men det får ni ändå :D

En äldre kvinna satt och pratade med en ung flicka på en parkbänk. De försökte jämföra vem av dem som levde i den bästa tiden. Den gamla damen hävdade att ungdomarna haft det minst lika roligt förr, fast de inte haft tillgång till varken video, dataspel eller internet.
Men vad menade ni med "roligt"? undrade den unga flickan.
Jo det ska jag tala om för dig, sa gumman, när vi kom hem på söndagsmorgonen så drog vi av oss trosorna och slängde dem i väggen. Satt dom kvar, ja, då hade vi haft roligt.

#15 - - sommarstugan:

hej på er Löa bor, brukar vara inne och kika i er trevliga blogg.

Jag har en båt liggande vid Norrsjön och har inte varit och sett till den på ett par månader pga 20 mils avstånd. Den ligger upp och nervänd på land, men väldigt nära vattnet är lite orolig att den ska hamna i vattnetbrynet.

Nu till min fråga:

Brukar vattennivån i sjön stiga något under hösten och vintern?

#16 - - bybo på plats:

Kan meddela att vattennivån just nu är över det normala

#17 - - Ingrid W:

Hej Alla!
Nu har www.bergslagen.com, Löa bys hemsida, uppdaterats med nytt ansikte och lite annorlunda struktur och innehåll. Det finns också fler bilder, dom flesta från bloggens flitiga fotograf(er). Så gå in och kolla. Du kanske finns med!
Annars vore det jätte bra om ni kunde höra av er, gärna här på bloggen, om ni hittar några fel eller konstigheter eller så. Eller om det är något som direkt fattas som ni tycker borde vara med.

Snart kommer en "Bra företagskontakter"-lista att läggas ut också. Och där kan ni som är med kolla lite extra så att det blir rätt telnummer som står med osv.

Natti, natti
utifrån förorterna

#18 - - Lillemor A:

Vilken jättefin Löasida Ingrid, vilket jobb du har lagt ner!Kul med alla bilder! En synpunkt bara... Jag, och kanske fler med mig, saknar en då och då egen sida för Löa Bygdegård! Det kanske vore något för framtiden, vad den kostar och hyra osv... Vi behöver marknadsföra dess kvaliteer lite mer och en egen plats på en hemsida kan vara ett sätt!
Må gott i snörusket!

#19 - - Sofia & Anna:

Hej alla som har fått en enkät utskickad i lådorna!
Om ni inte har lämnat in den än, så besök gärna julmarknaden i Lokalen idag kl 13, och lämnna in den där. Det är sista inlämnigsdatum idag! Vi har ett eget bord, där det finns möjlighet att lämna in den, och även fylla i. Tack för att ni stödjer vårt projektarbete!! MVH Anna Lager & Sofia Elvenäs

#20 - - Löabor:

TILL HON MED GUMMIBENA
VI SER FRAM EMOT NÄSTA FREDASFRÄCKIS

#21 - - Till Sofia Elvenäs:

Enkäten ligger i din brevlåda,så du vet.
En av dom "utvalda" :)

#22 - - Ljungbergs Kafé:

Kom ihåg att boka jultallrik till lussepuben nu på lördag sista anmälan på torsdag. Var ute i god tid
för vi har inte så många platser kvar. Vill man gå på dansen på kvällen behöver man inte boka det är bara att komma.

Pris jultallrik: 95 kr
Pris dans och ha roligt: 0 kr

Anmälan mat på tel.nr 070-6846444 el 30032

Alla är varmt välkomna!!!

Mvh Kentha och Anna Och Löa kultursällskap

#23 - - Ingrid:

Bra idé med en särskild sida för Lokalen på hemsidan! Fixar här så småningom. Konstigt nog har jag väldigt dåligt med bilder på Lokalen och lika så från Midsommarfirandet i Björkhagen. Är det någon som har lite fina bilder så skicka gärna på mailen eller hör av er. Just nu ligger det mest naturbilder på Midsommarsidan. Fina i och för sig, men det vore kul med lite mer glada söta människor. Och kanske en midsommarstång!

#24 - - Ingrid:

...och här kommer min mailadress:
[email protected]

/Ingrid

#25 - - Klas Gustafsson:

Jag har fått frågor på vad massagen på Uddnäs Ryggmottagning kostar. Här är priserna:
Rygg nacke
200 kr ca 30 min
Helkroppsmassage
300 kr ca 75 min
Helkroppsmassage
med varma stenar
350 kr ca 90 min
Och ja, det finns presentkort att köpa.
Bra julklapp kanske?

#26 - - Klas Gustafsson:

Glömde att skriva hur ni kan nå mig:
Tel 0705804310
[email protected]

#27 - - Anonym:

Idag stannade några förbipasserande i bil o frågade var lanthandeln låg för det står ju en skylt ute vid vägen sa dom.Hade faktiskt inte tänkt på att den skylten är kvar fortfarande,men nu vet jag det!:)Sitter den kvar i förhoppningen om att någon ska starta upp en lanthandel igen?sitter den NOG länge kanske det funkar...
Hälsar en som saknar en affär

#28 - - Lussebullen:

Hej alla söta Löabor,

Tänkte höra om det råkar vara något publikt arrangemang på gång i Löaskogarna kring jul och nyår för int ka' man väl yla mot Löamånen i Danmark heller även om man kan gå i byn...

Hilsen
[email protected]

#29 - - Hon utan gummiben:

Tack Gina Trikå för din härliga yoga kurs... Hoppas på fler framöver!
Go Jul

#30 - - sommarstugan:

"bybo på plats" tack för rapporten om vattenstånde. Ska försöka kika till båten i mellandagarna.

En liten parentes till alla er som öppet lägger ut era emailadresser här på bloggen. Ni kommer att få en miljard skräpmail om ni fortsätter göra så.

ett trick för att "lura" robotarna som söker av bloggar efter emailadresser är att förvanska sin email tex:

[email protected] (ta bort alla G)

eller

minemail[a]hotmail.com

eller något annat fyndigt, skriva aldrig ut mailadressen som den ska vara, bara ett tips.

#31 - - före detta lanthandlerska:

Fick ett samtal från vägverket i förra veckan,21.00 på kvällen,där det sades att nu snart skulle det ändras på vägskylten. Det har låtit så läääänge kan jag meddela. En lanthandel vill vi inte öppna igen men planer och byggnation för rum och frukost finns och det ska det stå om istället!!!

#32 - - Anna & Sofia:

Tack till alla som har svarat på vår enkät! Det har varit till mycket stor hjälp för vårt arbete. Totalt fick vi in 44 svar, jättebra! Mer information om redovisningen av resultatet kommer senare i vår! God jul på er! MVH Anna Lager & Sofia Elvenäs.

#33 - - Till hon mä gummibena!!:

Du har väl vässat upp dig inför fredagsfräckisen??:) :)

#34 - - Hon med gummibena Stråssa.:

Jag laddae för fullt :D

#35 - - Hon med gummibena Stråssa.:

Tycker vi kör en redan idag:

Lille Olle kom på sin pappa på väg till sängkammaren med en kondom i handen.
Olle som är en nyfiken liten parvel fråga pappan vad han skulle göra. Pappan blev lite generad men kom snabbt på en ursäkt:
- "Jag skall jaga mal."
Då sa Olle:
- "Vad skall du göra när du fångat en mal? Ha sex med den?..."

#36 - - Gottegrisen:

Jag vill å det varmaste rekommendera den buffé med godsaker som Ljungbergs dukar upp med på helgerna. Det är så fantastiskt gott och trevligt och välgjort och fint, så man blir alldeles lycklig! All heder åt Anna och Kentha! Hurra!

#37 - - LUM:

Lum möte hemma hos hos Madde imorgon tordag kl 18.00...(vi planerar inför julgransplundringen)
Välkomna alla som känner sig manade!

#38 - - Lina:

Gummibena? Har man det på huvudet eller längre ned?

#39 - - Anonym:

Lina, inte sidbena och inte mittbena, utan bara bena. Men ditt sätt att tänka var fyndigt ;)

#40 - - Annette och Elin:

Vi vill tacka hembygdsföreningen för det goda fikat ni bjöd förskoleklassen och oss på. Det smakade verkligen gott!!

#41 - - Löa skola:

Tack Alf och Britt för all god glass ni bjöd oss barn och personal på!!

#42 - - Hon med gummibena Stråssa.:

Fredag igen, idag kommer ingen direkt fräckis men en annan lite söt historia.
Man kan undra om det blev något fortsatt förhållande? :D

Gåvan

En ung man ville köpa en gåva till sin nya flickväns födelsedag och eftersom de inte känt varandra särskilt länge, bestämde han sig efter noggrant övervägande för, att ett par handskar skulle slå an den rätta tonen, romantiskt, men inte för personligt. I sällskap av sin flickväns syster, gick han så till NK och köpte ett par vita handskar. Systern köpte ett par trosor till sig själv, och under inslagningen av varorna, förväxlade affärsbiträdet dem, så att systern fick handskarna och den unge mannen fick trosorna. Utan att kontrollera innehållet sände den unge mannen gåvan till sin flickvän med följande rader:

Jag valde dessa då jag märkt att du vanligtvis inte brukar ha några på dig när vi går ut på kvällarna. Hade det inte varit för din syster, skulle jag valt den längre modellen med knappar, men hon bär korta som är enklare att ta av. Dessa är i en delikat nyans, men damen jag köpte dem av visade mig det par hon själv burit de senaste 3 veckorna, och de var obetydligt nedsmutsade. Jag fick henne att prova dina, och de passade henne utmärkt.
Jag önskar att jag kunde vara där för att sätta dem på dig första gången, då det tveklöst kommer att vara andra händer som kommer i kontakt med dem innan jag får en chans att träffa dig igen.
Kom ihåg att blåsa luft i dem innan du tar av dem och lägger undan dem, eftersom de av naturliga skäl kommer att bli fuktiga under användandet.
Tänk på hur många gånger jag kommer att kyssa dem under året, och jag hoppas du kommer ha dem på för min skull på fredag kväll.

PS. Senaste mode är att bära dem nedvikta med lite päls synligt. DS.

#43 - - Kentha:

Tack för julklappstipset hon med gummibena!!!

#44 - - Ljungbergs Kafé:

Glöm inte lussepuben imorgon. Kom och dansa, sjung och ha roligt.

Mvh Anna o Kentha o Löa kultursällskap

#45 - - Anonym:

Ha ha ha:) :),du med gummibena,du är ju för rolig!Historien var den bästa hittills tror jag.Fortsätt med historier,det förgyller fredagen med skratt!

#46 - - Ljungbergs Kafé:

Det är fullbokat på mat imorgon, men vid baren och på dansgolvet finns det plats. Missa inte
kultursällskapets luciatåg
kl 20.00- 20.30.

Fri entré.

Välkomna allihopa!!

#47 - - camilla:

Jag måste bara säga att ni barn på Löa Skola som gick Luciatåget i Lokalen ikväll var HELT FANTASTISKA!!Ni var så fina o skötsamma o framförallt jätteduktiga att sjunga.Inte ett öga var torrt:)
Camilla

#48 - - RÄVJÄGARE:

Ett stort tack till Karl-Olof i Stenhaga för den välregisserade och lyckade rävjakten. Ser fram emot nästa jakt !
Mvh.
Caliber 12

#49 - - Anonym:

Jag skriveer inte bara fräckisar, nu har jag klarat av årets tunnbrödsbakning :) Mums!

#50 - - Loisan:

Oj nu var det länge sen det var någon kommentar på bloggen, men alla har väl fullt upp inför julen såklart. Vill tacka Kentha och Anna för en jättetrevlig lussepub fast vi kom lite sent. Och sen vill vi önska alla en riktig God Jul och ett Gott Nytt År Kram på er från Lasse och Loisan Robin Simon Cassandra

#51 - - Anonym:

God Jul

Och

Gott Nytt År Till Er Alla!

Önskar Lina,Julia,Camilla och Zlatan








||
G()D
J()L!

#52 - - Hon med gummibena Stråssa.:

Då var det äntligen fredag igen.

> Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga cellprov.
> Tidigt en morgon ringde de dock från doktorns mottagning för att tala om att de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare,redan samma morgon klockan 9.30.
>
> Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var redan kvart i nio. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till mottagningen så jag hade lite bråttom.
>
> Liksom de flesta kvinnor ville jag ägna några extra minuter åt min underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gång fanns det helt enkelt ingen tid för en grundlig rengöring så jag tog bara den tvättlapp som råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av mig lite snabbt ''där nere'' så jag åtminstone såg presentabel ut.
>
> Då jag var klar kastade jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig mina kläder och hoppade in i bilen för att köra i ilfart till min undersökning.
>
> Jag fick bara vänta i ett par minuter innan det var min tur att gå in till doktorn.
>
> Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen, tittade upp i taket och låtsades som om jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt borta.
> Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då han sa:
>
> Oj då, idag har vi verkligen ansträngt oss!
> Jag svarade inte och suckade av lättnad då undersökningen var över för denna gången.
>
> Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och matlagning.
>
> Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon från badrummet:
> ''Mamma, var är min tvättlapp?''
>
> Jag sa till henne att hon kunde ta en ny från linneskåpet eftersom den gamla låg i tvätten.
>
> Hon svarade: ''Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället.
> Jag hade rullat in allt mitt glitter i den!!
>

SÅ VILL JAG ÖNSKA ALLA EN RIKTIGT GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR!

#53 - - maylen &johan:

hejsan
vill önska er alla en riktig GOD JUL&GOTT NYTT ÅR
johan,maylen,christoffer,rasmus,emil,wilma

#54 - - Löa Ungdomshus:

Om någon undrar... Det blir inget ungdomshus nu över jul & nyår!

Nästa Ungdomshus blir till trettonhelgen:
FREDAG den 4/1, v.1 /2008
18-20 3-4:an
18-22 5:an och uppåt

Välkomna då!

#55 - - Kenth Söderlöf:

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

ALLA
HUNDKOMPISAR OCH NYCKELHARPSSPELARE
OCH FIOLSPELARE

ÖNSKAR KENTH

#56 - - 5 x P:

Till er alla från oss fem önskas:

En Jättemysig Jul & Gott Nytt År!

Päivi, Per, Pontus, Philip & Pelle.

#57 - - Anonym:

God julmat!:D

#58 - - Tomten:

Oj,oj,oj, jag har problem. Tobbe Lie jag fick inte tag i dej igår. Försöker därför på detta sätt. Din önskelista som jag fick av dej var lite suddig, men jag tror jag såg vad det stod. Men kan du bara bekräfta att det här är din önskelista är du snäll?

Mvh Tomten

1 st diskborste
1 st dammsugare
1 st sängvärmare
5 pkt tvättmedel
1 st skurhink
1 st svabb
2 fl såpa
1 kokbok
Ensam hemma filmerna 1-2-3
5 st högerhandskar
1 st kom ihåg block
3 st väckarklockor
1 uppblåsbar ba...eh...badboll

Är något glömt?

#59 - - Anonym:

God Jul till Er alla från oss alla på Persgården!
Tobbe Lillemor Fanny Julia o Sixten

#60 - - Eva Österberg:

God Jul önskar vi er alla!
Hoppas ni får en fin julhelg med god mat och mycket julmys med nära och kära.
Jonna Niklas Eva Irma Kitty Svartrygg och Yngve

#61 - - Lilltomten:

Vem tusan är den där Yngve ?

#62 - - Anonym:

Det är katten som heter Ymgve!!!!:)

#63 - - Anonym:

YNGVE......:)skrev fel

#64 - - johan:

i dag var det premiär för säsongens fösta åk på klacken. öppet alla dagar mellan 10-16:00
välkommna.

#65 - - Tillfälligheter?:

1) New York City har 11 bokstäver.
2) Afghanistan har 11 bokstäver.
3) Ramsin Yuseb (Terroristen som planerade ödeläggelsen av Twin Towers 1993) har 11 bokstäver.
4) George W Bush har 11 bokstäver.

Detta kan hittills vara rena tillfälligheter, men nu blir det ännu mer intressant:

1) New York är den 11:e staten.
2) Flygplan 11 hade 92 passagerare (9 + 2 = 11).
3) Flygplan nummer 77 som också flög in i Twin Towers, hade 65 passagerare (6 + 5 = 11).
4) Tragedin skedde den 11 september, och är även känd under namnet ?nine-eleven? (9+1+1=11).
5) Som du kanske känner till har "US emergency services" telefonnummer 911 (9 + 1 + 1 = 11).

Fortsatt bara tillfälligheter? Kolla in det här:

1) Totalt antal offer på flygplanen som störtade var 254 (2 + 5 + 4 = 11).
2) 11 september är den 254:e dagen på året (2 + 5 + 4 = 11).
3) Bombningen i Madrid skedde 3/11 2004 (3 + 1 + 1 + 2 + 0 + 0 + 4 = 11).
4) Tragedin i Madrid skedde 911 dagar efter Twin Towers tragedin (9 + 1 + 1 = 11).

Nu kommer något som är ännu märkligare:

Den mest kända symbolen från USA, efter Stars & Stripes, är örnen. Följande vers är tagen från Islams mest heliga bok, Koranen:

"For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle. The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and while some of the people trembled in despair still more rejoiced: For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace."

Detta var vers nummer 9.11 i Koranen.

#66 - - Anonym:

De enda älvorna vi har i Löa är söta och dansar vackert på Älvängen!

#67 - - christopher Söderlund:

Fy tusan!!! efter en snabb kontrolltäkning av alla inlägg i december fann jag till stor skräck att inlägget med "tillfälligheter" var nr 65. (6+5=11)
otäckt värre.. jag ska hålla mig inomhus de närmaste 11 dagarna.

God fortsättning!

Nej fy fan!!! Jag såg nu att det är 11 dagar kvar till 13-dagen...nu springer jag och låser dörr´n.

#68 - - Hoppsan!!:

En äldre dam som bodde i ett villakvarter skulle per telefon beställa olja.När hon gjorde beställningen så råkade hon avslutningsvis säga att hon "ville ha mannnen med den långa slangen".Efter att ha lagt på luren så insåg hon att den sista meningen kanske lät lite egendomlig.Så hon ringde upp oljebolaget och förtydligade:
-Ni kanske tyckte att beställningen var konstig,men anledningen är att jag har hålet så långt upp i häcken.

#69 - - Bullen:

Hejsan löabor!
Jag vill önska ett gott nytt år från Bullen i varberg med familj

#70 - - Anonym:

Till hon med gummibena...
Är Löabloggen verkligen rätt forum för den här typen inlägg!!!! Du har skrivit mycket kul, men med ditt senaste inlägg gick du över gränsen får vad som är smakligt tycker en som inte heller vågar skriva ut sitt riktiga namn!!!

#71 - - Elisabet Elvenäs:

Jag måste erkänna att jag håller med föregående bloggare, detta skall vara en mötesplats för alla som kan vara intresserade av vad som händer i Löa by med omnejd, meningen är att detta skall vara en "anslagstavla" som är intressant och trevlig att besöka och då undrar jag om inte nivån skall höjas en aning? Nu har jag sagt vad jag tycker, vad tycker ni??
Upp till debatt!

#72 - - Hon med gummibena Stråssa.:

Ok, slutar skriva här, men alla inlägg måste godkännas innan dom publiceras, om det var så stötande med lite "fakta" så är det konstigt att det inte stoppades????? Förstår om alla inte delar min humor, den är ju lite sjuk ;)
Har förstått att utbölingar inte har på löa-bloggen att göra, var så dum så jag trodde att alla hade rätt att skriva.
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA GLADA LÖABOR och.....glöm inte tvätta händerna kan rädda många från vinterkräksjukan.

#73 - - Bloggredaktionen:

Oj! Hur ska detta redas upp då? På grund av kommunikationsfel blev inlägget som diskuteras ovan utlagt trots att det innehåller ord som inte borde ha publicerats här. Och detta såklart oavsett var skribenten befinner sig geografiskt! Som sidansvarig ber jag om ursäkt för detta! För övrigt besöks Löabloggen av både gammal och ung, varför kommentarerna bör ha ett allmänt och bra innehåll, och det har vi lyckats med hittills, vare sig vi har gummiben eller inte! Ge inte upp... till och med Astrid Lindgren blev refuserad i början av sitt författarskap!
Mvh Lillemor

#74 - - Nyinflyttad löabo:

Hej alla inbodda löabor.
På nyår finns det något fyrverkeri i närheten som man kan titta på? Typ i Linde eller Kopparberg. Kan givetvis köpa eget, men är lite rädd att skrämma alla hundar och kossor i närheten?
Gott Nytt År

#75 - - Ingela Stark:

Tack, nyinflyttad löabo, för att du tänker på djuren. Vi är i dagarna hundvakt åt en skotträdd hund, som lider alla ------ kval när det smäller. Välkomna, förresten! Var bor ni?

#76 - - Christina B:

Hej Ingela.
Vi är nyinflyttade sen augusti och hyr av Moa och Lars-Öjvind, bor alltså på Hagalund.
Hälsn. Christina

#77 - - Ulla & Olle Björkman vid Solgläntan.:

Vi Önskar er Ett Gott Slut,Och Ett Gott Nytt År.Ulla och Olle.Hälsa Doris och Göte.

#78 - - Ulla och Olle !:

Det var ju naturligtvis Christina & Jan-Erik & pojkarna Björklund vi mena.Vi önskar även övriga i Löa ett Gott Nytt År.

Till top