Klotterplank April 07

/ Permalink / 55
  • aprilklotterplank  Forum för diverse - Byhistorier - Debatt - Skvaller - Beröm
                                          Tips: Tryck på länken "trackback" - så hamnar du längst ner på sidan!
#1 - - Maddelenius:

Ååh GRATTIS Josefine som fyller år idag den första apriiil!!! Från grannarna,vi dyker upp sen...

#2 - - Anonym:

Ååh GRATTIS till grannen som tog dig hem för egen maskin!!!Från granarna,vi kommer och kollar till dej sen..

#3 - - Anonym:

Oj förlåt glömde att skriva vem jag var kram Kjell och rolf

#4 - - Anne-Marie ie:

Är detta ett aprilskämt eller är det på allvar angående flottarmadan?

#5 - - Anonym:

det är nog ett skämt, om man klickar på länken nedanför så står det att det är ett skämt. =)

#6 - - Lilla Bloggredaktionen:

Var det någon som skummade igenom flottrestriktionerna? Detta var såklart inte sant, utan ett, ja just det, ett skämt! Flottfarare får utan prut på varken storlek eller passagerarantal även fortsättningsvis fritt fara fram över sjön - utan skepparexamen dessutom, om man såklart inte börjar sälja biljetter, för då blir det nämligen just passagerarfartygsregler som gäller. Hoppsansa, det verkar finnas bestämmelser för det mest underliga ting!

#7 - - Anonym:

VÄLKOMMEN! Till en av vårens häftigaste musikhändelser - ROCKPUB i Löa Bygdegård!
Lördag den 28 April
På scen 21.00: STRIPA!
DeepPurple LedZeppelin Primus Beatles TheWho MarkKnoppfler Stones m.fl.
Bar med Tilltugg (från kl. 20.30)
Stort Dansgolv
Entre 80 Kr
Ett samarrangemang!
STRIPA och Löa Bygdegårdsförening

#8 - - jocke och sverre:

Vi söker gammalt plank till golv och väggar som vi sk ha till en koja.
Om någon har gammla brädor/plankor som man vill bli av med eller billigt pris.
Ring: jocke.0580-30049 eller 0709174430
Sverre.0768835548 eller 0580-30045

#9 - - jocke och sverre:

Vi behöver även gammalt plåt till tak.
God vår! och glad påsk!

#10 - - Anita och Urban:

Tack till alla ni "tanter" som anordnade en trevlig eftermiddag i Lokalen i lördags,det var mycket uppskattat av alla, gör gärna om det någon gång per år.

#11 - - lasse åby:

Hej Sverre o Jocke!
Åk ner till gamla Åby där snickarna bygger om.
Ofta har de gamla bräder som kastas (innehåller spik)fråga killarna om de har något som ni kan ta.
Tala om att det är okay från mig.
Tyvärr så har det mesta redan kastats.
Lycka till.
GLAD PÅSK hälsar lasse

#12 - - sverre:

När ska ni ta ner sargen och sätta upp tennisnätet nere vid plan?

#13 - - Johan Persson:

Jocke och Sverre, ni får gärna hämta plåtar som ligger i skogen bakom vårat hus, det var engång i tiden ett vindskydd som några händiga gossar byggde. Ta med er kofot, spade och hammare så får ni några fina galvade plåtar till er koja.

#14 - - sverre,jocke:

tack för svaren vi kommer och tittar!

#15 - - Anonym:

Hej jag undrar om någon har set nina tre kor som har varit på rymmen sen den 1/4, hörde på rycktes vägar, att dom hade sets i västralöa
Mvh//
Jon i skogen

#16 - - Babba & Nille Gerdtsson:

Vi har en ganska stor mikrovågsugn över. Om någon har anvädning för den är det bara att komma till Uddnäs och hämta. Mvh Babba & Nille

#17 - - Lotta fr Stråssa:

Hej alla Löa bor, önskar er en glad-påsk och till er som ska på galej i kväll, ha så kul och dansa åt mig oxå...=)

#18 - - Anonym:

Glad Påsk på Er Alla! Tack för god o varm sportklubbsfest!
Lillemor

#19 - - Emma. E:

Glad pask Alla Loabor!
Hoppas ni at riktigt mycket fin paskamat och godis, det skulle da jag ha gjort. Vart lite val mycket vitabonor och morotter nu har ett tag! Men snart sa, snart hoppas jag pengarna rullar in ( atminstande lite), efter som jag just nu befinner mig mitt ute i ingenstanns= KAN inte spendera pengar+ att jag numera sliter och slavar for en fet tomat-bonde 9h om dagen. Ar en riktig hajjare pa att spetta hal i backen med tungt jarnspett nu. Och snart ska det planteras, i MASSOR. Det ar sa en riktig bonnajanta fran Loa ska vara va?
Ta hand om er alla, sa ses vi kanske 28:e Maj!

#20 - - astrid:

Jag tror att påsk kärringarna började gå runt på påskafton för att det var större chans att folk var hemma så att man kunde få godis i utbyte mot sina påsk kort. Annars är ju skärtorsdagen den riktiga påsk kärringsdagen. Då folk tom stänger för skorstenen för allt oknytt som flyger runt i luften och kärringarna såpar kvasten och samlas på Blåkulla med djävulen. Såg jag inte dig där i vimlet Lillemor?

#21 - - Lillemor:

HA-HA ..nej näriga jag var ju naturligtvis ute på påskafton eftersom chansen till gooooodis var större då!!! Eller - min kvast gick sönder och dammsugaren startade inte...

#22 - - Maria L:

I måndags såg jag en liten bil med äldre människor i komma körande över gamla landsvägsbron i jakt på kaffe (de tittade åtminstone väldigt intresserat på kafét så jag drar mina slutsatser). Har avspärrningarna tagits bort av någon anledning?

#23 - - Maria L:

Apropå påsk: Om man går påskkäring på torsdagen eller lördagen beror på var i Sverige man bor. Nationalencyklopedin skriver så här: tron på häxornas resor till häxsabbaten på Blåkulla spelade en stor roll, och när den försvunnit som aktuell tro levde den vidare i lekar och upptåg, t.ex. i den ursprungligen väst- och sydsvenska seden att småflickor på skärtorsdag eller påskafton klär ut sig till påskkäringar och går kring med kvast och kaffepanna för att tigga godsaker eller pengar.

#24 - - Niklas Carlsson:

Är det någon som har en stadig och bra plaseka till salu, har en förfrågning på bloggens annonssida. Alla kanske inte går in och tittar där, det kan ju finnas mycket intressant som man missar.

#25 - - Åse:

Vad får man om man totar i hop 8 ystra unghundar och 8 mer eller mindre kunniga mattar/hussar?
Jo, en mycket givande o lärorik hundträff på plan!Tack Camilla o Kent för initiativet, säger Busan med matte

#26 - - Britt:

Äntligen har jag tagit mig i kragen och gjort en "folkräkning". Vi kryper närmare 300-strecket, det är några ungdomar som jag inte riktigt vet om de bor i Löa eller om de är skrivna på den plats där de studerar.
Det betyder att vi sakta men säkert ökar och det allra roligaste är att medelåldern har klättrar ner till 39 år. Det stämmer Ulla, sist jag räknade var den 42 år.
Britt

#27 - - Stina Gottliebsson:

VALBORGSMÄSS
firar vi som vanligt vid planen nere vid reningsverket. Förhoppningsvis ska brasan, som vi inte fick fart på förra året, brinna ordentligt med lämplig hjälp i år.
Vi tänder brasan kl 20. Ramsbergs kyrkokör kommer 20.45. En vårtalare ska vi försöka leta fram. Korv med bröd, dricka och kaffe finns i gula kioskvagnen och lotterierna ger chans till goda priser. Det vackra vädret får ni vänligen ta med själva.
Välkomna!
Löabygdens Hembygdsförening
/Stina G

#28 - - Stina Gottliebsson:

Javisstja!
Det blir förstås FYRVERKERI på valborg också!

#29 - - Anne-Marie Lie:

Grattis! Grattis! Vi visste att du skulle fixa det!

#30 - - Lina:

Är det Fritidsgårn som vanligt på fredag 20/4 ? ha det så bra ! =)

#31 - - Anonym:

Hej Lina
Nej det blir ingen fritidsgård den 20/4, pga långfredagsfesten var det fritidsgård nu i fredags 13/4, v.15 istället, och nästa gång är om fjorton dagar, fredagen den 27/4, v.17 ...om inget annat konstigt inträffar!
Hoppas att du kan komma då - det är det sista gången för säsongen!
/Lillemor

#32 - - Farfar Mats i Kil:

Grattis Micke & Linda till lillkillen
Nu har Isac blivit storebror.
Många grattiskramar från Farmor & Farfar.

#33 - - Kusinerna:

Äntligen har du kommit !! Våran lilla kusin !
Vi ses i morgon !
Pussar & kramar från kusinerna Linus , Lucas och
Lowa ! Stolt moster och farbror Lasse hälsar oxå !!

#34 - - Camilla:

Tänkte höra om nån fiolspelare vet var man kan köpa fiolsträngar nu när ej Harrys musikaffär finns kvar i Lindesberg?Har frågat på den nya affären men de hade ej några.
Hälsn.Camilla

#35 - - Anonym:

Grattis Linda o Micke - till ert nya lilla underverk!
Lillemor

#36 - - Britt:

Grattis Linda och Micke. Lillkillen var medräknad i startistiken för Löa, jag tyckte han var så närapå född så att jag räknade med honom.
Britt

#37 - - Sofia Elvenäs:

Ann-Marie & Katarina, är ni fortfarande intresserade av Levisbyxorna? Hör av er, de ligger bara i byrån och tar massa plats..

#38 - - Johan:

Camilla, strängar finns på Musikbörsen i Örebro. Dom har även en hemsida varifrån man kan beställa och få hemskickat, mycket bekvämt.
http://www.musikborsen.se/
/Johan

#39 - - Maud Råstock:

5 glada pensionärer, Anna-Greta, Birgitta, Ejan, Ulla o. Maud tackar för all uppskattning vi fått efter vår träff i Lokalen.Vi tyckte också det var trevligt och är glada att så många kunde komma. Tack alla musikanter som ställde upp gratis och alla som skänkte vinster till våra lotterier. Vi ville bjuda på kaffebrödet och därför blev det 550:-kr. över som vi skänker till Taket över dansbanan.Hälsningar från pensionärstanterna.

#40 - - Löabo på annan ort:

Lite mer data till Löastatistiken. Är en såndär studerande som inte riktigt vet om jag bor i Löa. Även om jag är skriven där så har jag förirrat mig till de rödvitare trakterna. Lyckligt snaskandes på pölse och mer förvirrad för varje dag som går måler jag amplituder och bara trivs. Men pass på, jag kommer tillbaka.. får väl skynda mig så jag inte drar upp medelåldern med en skräll när det väl är dags. Hoppas ni har det gött allihopa!
mange hilsner
/Anniepannie mitt i skogen

#41 - - Camilla:

Hallå alla vovvar,kom ihåg i morgon(fredag)kl 18 på ishockeyplan!!

#42 - - Anonym:

TACK så väldans mycket ALF o DALVIKS KVARN för att du skänkt träolja till löabryggan! - Är det någorlunda väder runt lunchtid på söndag, så tänkte undertecknad olja på bryggträet då. Är det någon som vill hjälpa till så ta å kom dit vetja! Jag känner mig VÄLDIGT pratsugen...!
Lillemor

#43 - - Elisabet:

Ok..Lillemor..jag kommer och pratar med dej!

#44 - - Löa Sportklubb:

VÅREN ÄR PÅ GÅNG.
Ett säkert vårtecken är att ishockeysargen skall monteras ner och tennisnäten skall sättas upp.
Torsdagen den 26 april kl 18 är alla intresserade välkomna att hjälpa till med detta.

#45 - - Sussie:

BRÄNNBOLL Måndagar kl:18.00 samling fotbollsplanen i Löa.
Alla som har en längtan efter att spela brännboll
(gäller alla ålderskattegorier) behöver inte längta längre. Kom till fotbollsplanen måndagar kl:18.00
Tag med ett glatt humör och om ni vill pick-nick...
så syns vi där.
Vid regn är det inställt...

#46 - - Sussie:

STUDSMATTOR
Jag skulle vilja utfärda en varning till alla som har studsmatta. Här om dagen slog blixten ner i våran och flyttade den ca:20m ner på gatan. Det var bra tur att den inte mejade ner något på vägen. Så om blixten går så studsa inte på mattorna, tydligen är de av ledande material..

#47 - - Linda Gunnarsson:

Hej hej jag tänkte bara höra om det är någon som har bältesförlängare som ligger och skräpar hemma och som de vill bli av med...Det är till volvon som har så himla korta bälten så de inte räcker runt bilbarnstolen, för man vill ju att lilla Leo som det nya Löa tillskottet ska heta sitter fast ordentligt..Hör av er / Linda

#48 - - sussie:

BRÄNNBOLL
På valborgsmässoafton är det ingen brännboll på kvällen. Men om ni vill så kan jag spela med er på förmiddagen. Så kl:10.00 kan de som är spelsugna träffas vid fotbollsplanen. Vi kör en omgång brännboll och på begäran av barnen avslutar vi med lite fotboll.
Detta gäller fortfarande alla ålderskategorier, och naturligtvis även spelsugna vuxna.
Är det någon som undrar över något så kan ni nå mig på telefon 303 10.

#49 - - Sofia Elvenäs:

Hallå, angående musikfesten i Lokalen på lördag!
Är det 18årsgräns som gäller, eller får även jag som inte har åldern inne komma och lyssna? Och hur mycket kostar det att gå in? Och behöver man anmäla sig? Någon som kan ge svar på mina frågor?!

#50 - - Anonym:

Till Sofia och alla andra, minderåriga som fleråriga..
Välkomna StripaRock & LöaPub på lördag!
Det behövs ingen föranmälan och entren är 80 kr/person. De som inte har åldern inne för att köpa alkohol låter helt enkelt bli att göra just det. Farbror Lasse mfl ser strängt till att detta efterlevs. Ingen åldersgräns för musikupplevelser alltså!
Vi ses

#51 - - jessica aronsson:

Hej jag har tre stycken kattungar som vill han nya hem dom är födda på påskafton.
Dom ser ut som wiskas katter troligtvis blir dom långhåriga.
Hör av er om ni är intresserade 0580-30333 dom är helt gratis.

#52 - - LÖA SPORTKLUBB:

FOTBOLL
Fotboll för flickor och pojkar börjar
TISDAGEN DEN 1 MAJ.
17.30 - 18.30 7-9 ÅR
18.30 - 19.30 10-12 ÅR
Ledare Bo Östberg och Robin Elvenäs
Välkomna

#53 - - Sofia Elvenäs:

Min moped är till salu!!
En snygg lila moppe av "Eu-typ" fast det behövs inget förarbevis.
Yamaha BW50 -1995
8000 kr
Ring till Totto 070-5586272

#54 - - Lotta fr Stråssa:

Hej alla... önskar er en trevlig kväll.Ta de lugnt.. ;).

#55 - - Micke & Linda:

Vi skulle vara tacksamma om alla som passerar oss med bil eller annat motordrivet fordon kan sänka farten. vi vågar inte släppa ut Isac pga att det finns vissa som kör för fort förbi oss.
Snälla sänk farten tänk på barnen och katterna som bor här.

Till top