#1 - - Margareta Gustafsson:


Alla intresserade är välkomna att vara med vid Löa friskolas 20-årsjubileum den 14 september 14-17.
I samband med firandet inviger vi vår nybyggda del av förskolan.
14-30 klipps bandet av Göte Bogland och Richard Linder.
Därefter visar vi lokalerna och minglar.
Anmäl ditt deltagande senast 7 september via sms till 070 278 40 52

#2 - - Löa Kultursällskap:

Haloj! En liten blänkare till er som kanske missat vår affisch längst ner på bloggens startsida.
Lyskväll i Löa Lördag 7 september kl 20.00
Hjälp oss att skapa en ny tradition!
En sommarsalut; Att med ljus hälsa hösten välkommen.
Tänd fyrbåkar, eldkorgar, marschaller & lyktor på bryggor, stränder & flytetyg längs Norrsjön,
ån & Sörsjön.
Det ska lysa överallt i höstkvällen!
Ta sen en tur på vattnet – Bjud gärna med den som ingen båt har – eller följ promenadstigen längs ån och se alla ljusen glimma.
Ps. Självklart tar du ansvar för din eld och ditt skräp.
Väl mött önskar Löa Kultursällskap!

#3 - - Alex:

Hej på er alla träningsglada! Måste tyvärr ställa in träningspasset idag då jag har blivit inringd till jobb. Vi sattsar på nästa måndag och kör stenhårt då! :)

#4 - - Perssons Magasin:

PERSSONS MAGASIN har öppet även i september.
Lördag, söndag kl. 12-16.
20 konsthantverkare ställer ut.
Möbelloppis i markplanet och välfyllt loppis på översta våningen.
Grupper ring 0580-30000 för besök på andra tider.

Välkomna önskar

Carl-Eric & Eva

#5 - - Fiskeligan:

Då var årets fiskeliga avslutad. Vi kan gratulera de olika klassvinnarna här. 1 senior gädda, Micke Carlsson 8.51kg. 1 junior gädda Fredrik Alexandre 4.31kg. 1 senior gös Simon Elvenäs 4.77kg. 1 junior gös Fredrik Alexandre 1.80kg. 1 senior abborre Per Gunnarsson 1.11kg. 1 junior abborre Pelle Gunnarsson 1.15kg. GRATTIS!!. Sammanlagt har 61 fiskar vägits in iår, rekord många. Mer info kommer senare om plats,tid, och dag för prisutdelning. Samt de slutgiltiga listorna. Självklart är de pris till alla som lämnat in godkänd fisk. Daniel / Roger.

#6 - - Stina Gottliebsson:

Ruben är borta igen!
Förra gången jag skrev på bloggen att Ruben är borta kom han igen dagen därpå. Prövar om det fungerar nu med. Jag vet inte om vi ska vara rädda att det har hänt vår stora röda kastrerade kattpojke något eller om han frivilligt håller sig undan. Han var borta en vecka för en tid sedan, men kom plötsligt springande och lät sig bäras hem när jag ropade på honom. Han var hemma i tre dagar och

#7 - - Stina Gottliebsson:

Ruben är borta igen!
Förra gången jag skrev på bloggen att Ruben är borta kom han igen dagen därpå. Prövar om det fungerar nu med. Jag vet inte om vi ska vara rädda att det har hänt vår stora röda kastrerade kattpojke något eller om han frivilligt håller sig undan. Han var borta en vecka för en tid sedan, men kom plötsligt springande och lät sig bäras hem när jag ropade på honom. Han var hemma i tre dagar och

#8 - - Stina Gottliebsson:

Fortsättning:
tycktes vara som vanligt. Men nu har han varit borta i två veckor. Har någong sett honom eller har något tips om var jag kan leta? Har han hittat skönare stolar och godare mat någon annan stans? Eller valt ett annat hus än Petters att vara herre över? Ring gärna 30255 el 070 676 09 07.

#9 - - maria söderlund:

Är det någon som saknar en stor nyckelknippa? Upphittad i lokalen efter Pugh-helgen. Återfås av Anette Bogland mot beskrivning.

#10 - - Emil Persson :

Min båtmotor har blivit stulen! Den försvann någon gång mellan söndag kväll och torsdag. Är de någon som sett eller hört något så hör av Er till mig på 0738465291

#11 - - Bastun:

Nu är det dags att köra igång med bastun.

Vi börjar imorgon fredag den 6 september.

Tider och priser är som vanligt. Se Löa Sportklubbs hemsida.

Nytt är att om du/ni vill boka bastun så går det bra att göra det till Johan Nilsson (istället för Göran J.) på telefon 0764-183 392.

Bastuklubben

#12 - - Kenth Söderlöf:

ETT STORT TACK,till alla som har jobbat och slitit med stigen som nu är färdig att använda.
Man blir lyrisk när man går där.
Nu Löabor ut ur stugorna och gå och njut!!!!
MVH Kenth

#13 - - Helena Wallin:

Bytardagar/Loppis i Löa bygdegård lördagen den 5 oktober kl 10-15. Är du intresserad av att boka bord skicka då ett sms med ditt namn till Helena Wallin, 070-2582080. 100kr per bord. Intäkterna går till Trollebo förskola.

#14 - - Helena Wallin:

Glömde skriva att arrangörer är Helena Wallin, Maria Söderlund, Elin Johansson och Erika Nyberg.

#15 - - Stina Gottliebsson:

Det fungerade den här gången också!!
Jag behöver bara skriva på bloggen och undra om någon har sett Ruben så kommer han hem. Jag undrar om han läser själv och inser att matte och inte minst husse börjar bli oroliga efter två veckor och två dagar och att det är bäst att han går hem. Inte minst Pella blev glad förstås. Hon slickar och tuggar och slänger runt med honom på köksgolvet och katten spinner av förtjusning. Frisk, oskadd och välnärd verkar han. Välkommen hem, Ruben!

#16 - - Viktor:

Hej! I tisdags kväll skulle jag hämta vår cykel vid minigolfen/cykelstället, men den stod inte kvar. Cykeln hade stått där i 2 nätter. Det är en svart damcykel från biltema med cykelkorg, 0-växlad. Hör gärna av dig om du sett/hört något: 0730436109

#17 - - UTHYRES:

Gamla sågen i Vasselhyttan uthyres i sin helhet eller i delar
Verkstads o Snickerilokaler ,lager både inomhus o utomhus
Med eller utan maskiner
Vid intresse ring Johnny på 070 2118366

#18 - - Anita B.:

Är det någon som saknar en ljusgul katt med ännu ljusare svanstipp, har strukit omkring här ihelgen verkar inte helt tam men är nog inte en vildkatt för den stannar och lyssnar när man pratar med den. Tillhör den någon tycker jag ni ska försöka fånga den innan vintern kommer.

#19 - - eva österberg:

Är det någon som sett en sopkvast med tillhörande skyffel,tror det var blått, försvann ifrån planstugan efter endast en vecka,det var meningen att man själv ska sopa upp gräs t.ex. tråkigt tycker jag som städar.

#20 - - Anders Carli:

Varning för tjuvar! Idag onsdag kom jag på tjuvar som höll på att lasta ut mina verktyg vid ett bygge.
Röd Audi A6. Så håll ögonen öppna. De är polisanmälda.

#21 - - malin w:

Är det någon som har en lokal på 20kvm att hyra ut för en billigare peng? Ska användas till fotostudio. Skicka ett mail om ni har något att erbjuda: [email protected]

#22 - - Helena Wallin:

Hej! Nu har vi tröttnat på att pendla till Löa så söker nu ett hus att köpa eller hyra. Vi önskar gång/cykelavstånd till dagis (där jag jobbar och barnen går.) Allt av intresse! Vet du något eller har något själv ring eller smsa till Helena 070-2582080.
Hälsningar Helena, Magnus, Ella och Agnes.

#23 - - Blogred:

Se artikel Na om utbyggnad av Trollebo
/Blogred

#24 - - Fiskeligan:

Prisutdelning för årets fiskeliga sker vid kvarndammen nu på lördag 21 sep. Tid 10.00. Välkommna alla storfiskare. Daniel / Roger.

#25 - - Sofia:

Har liksom gått och blivit lägenhetsägare här i Stockholm och är nu på jakt efter sockerbitslådor eller liknande, samt en träbyrå i gammal stil, gärna av storleken större. Har du något som bara står och tar plats, hör av dig till mig! Jag kommer till Löa nästa helg och kan isåfall hämta grejerna då!
073-847 20 99
/ Sofia

#26 - - Helena Wallin:

Förtydligande gällande bytardagen/loppisen den 5 oktober. Det är kostnaden 100 kr per bord som vi skänker till Trollebo förskola. Vill du boka ett bord skicka ett sms med ditt namn till mig; 070-2582080. Ni får sälja precis vad ni vill! Barn- och vuxenkläder, leksaker, vintersportsutrustning, hantverk och helt vanliga loppisgrejor. :)

#27 - - Kalle & Maria Söderlund:

PINGIS!
Nu drar vi igång och spelar lite pingis!
I lokalen på måndagar med start nu på måndag 23/9
Klockan 18.00-18.45 för årskurs 4-6 och 18.45-19.30 för årskurs 7 och uppåt.
Några rack finns att låna men tag gärna med eget om du har.
Välkommen!
/Kalle & Maria

#28 - - Vi unga i Löa:

Hej! Nu kör ungdomsgården igång igen!

Alla barn ifrån åk 3 och uppåt är välkomna. Vi brukar hålla till i bygdegården (lokalen) i Löa, men just den här fredagen 20/9 är det bokat där. Vi ses därför på Trollebo förskola (dagis i Löa)kl. 18-21. Vi säljer godis och dricka som vanligt.

Vi kommer även att ha ungdomsgård 18/10 och 15/11.
Medlemsavgift 100 kr/familj.
Välkomna!

#29 - - LÖA SPORTKLUBB:

MÅNADSMÖTE
I KLUBBSTUGAN
TORSDAGEN DEN 26 SEPT KL 18.30
PLANERING, HÖST O VINTERAKTIVITETER
VÄLKOMNA

#30 - - Christian Dam:

Någon i Löa som har en gammal levin som ni kan tänka er att bli av med? Alltså en riktigt gammal, och skicket spelar ingen roll, får gärna vara ett vrak! Det är alltså de gamla parlor gitarrerna jag tänker på, typ som denna: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ9_w4YpCzdrNfhgVfD2d5DzPvxScDo3ZhJbDOHhmzmsnXNodRtBA

#31 - - Alex:

Träningen ikväll är inställd då jag har ett kvällspass på jobbet och ingen ersättare finns. Sattsar på en stenhård träning nästa vecka med träningsvärk dagen efter :)

#32 - - Rosendalstorp:

Vi har fått en lillstinta! Hon fyller en vecka idag:) Och Arvid har alltså blivit storebror. Är det någon som har en tripp-trapp-stol till salu till denne store lille pojk? Stefan 070-4007346 Emma 073-6286817

#33 - - alex:

Hej! om det är någon som är tränings sugen så har vi flyttat kvällens pass till på onsdag. så alltså onsdag den 25/9 kör vi ett pass mellan 18.00 till ca 19.15. välkomna!

#34 - - Sofia:

Jag är även på jakt efter en gammal spegeldörr som jag ska göra till en sänggavel till en 180cm-säng. Har du någon står ute i lagårn, eller uppe på vinn' ? Ring mig !! 0738472099

/ Sofia

#35 - - Sara Shumilov:

Hej!

Jag är ju rätt så ny i byn (sambo med Christopher Söderlund)så jag har inte så bra koll på alla gårdar i Löa. Jag går lite i hästköpartankar och skulle isf behöva en stallplats till den. Har du/ni plats eller tips på vem som kan tänkas ha så ring mig gärna.

Telefon: 0735122003

// Sara

#36 - - Julia & Moa:

Nu kör vi igång igen med barngymnastiken!
Tisdagen den 8/10 mellan 17:00-18:00
Åldrarna 5-7
mejla oss om ni har frågor!:)

[email protected]

Mvh oss!

#37 - - Elisabet Elvenäs:

Jag har två stycken fina sängar från Jysk som jag tänkte försöka att bli av med.
1 st 80 cm och 1 st 90 cm säljes inkl. bäddmadrass.
Mkt rena och fina. 600 kr st.
Ring 30172 eller 073-0330763

#38 - - Stina Gottliebsson:

Hej, Lillstintan i Rosendalstorp! Jag har tyvärr ingen tripp-trapp-stol till din storebror, men jag vill hälsa dig välkommen till världen och Löa i alla fall. Hoppas du är snäll och ger mamma mycket tid att skriva för Löa-Bladet. Eller kanske hittar du på trevliga hyss, som hon kan berätta om där. Annars finns det ju hur mycket som helst att skriva om. Bara någon gitter göra det. Fy usch, jag börjar bli gammal och viljelös. Just nu i alla fall. Tant Stina.

#39 - - diggare:

Stina du vet inte hur mycket vi uppskattar ditt jobb du lägger ner på Löa Bladet,det är en fröjd att få den i brevlådan. Hoppas du orkar hålla i länge än.

#40 - - Lillemor Wiker:

Måste hålla med "diggare"! Tor och Stina Ni är fantastiska! Vad mycket Ni har gjort för Löa och fortfarande gör! Ni är trevliga, gulliga och riktiga djurvänner! Kramar till Er!

#41 - - Stina Gottliebsson:

EN BLÅ CYKEL
upphittades under morgonens hundpromenad runt Kanaan. Det står - om jag såg rätt - Yosemite på ramen och den ser mycket fin ut med växlar och grejer. I något mindre modell. Något tillhörande barn hittade jag som tur var inte. Jag hoppas verkligen att ingen satt på när cykeln hamnade där den nu ligger i slänten ner mot Kanaan mitt emot Åmundhagen. Jag var för lat för att försöka dra upp cykeln och eftersom jag ändå inte visste var jag skulle göra av den fick den ligga kvar. Jag hoppas att någon rättmätig ägare kan ta hand om den.
PS
Tack för snälla ord om Löa-Bladet. Vi får väl se, Emma, Susanne och jag om det kan bli något framåt jul. Hoppas bara att STÖLDVÅG ÖVER LÖA! inte blir någon rubrik då. Men det tycks ju tyvärr som såväl ett som annat försvinner när man läser bloggen. Nej, trevligare saker vill vi skriva om i Bladet. Sedan, någon gång, när lusten faller på.

#42 - - Sofia:

På grund av flytt så måste jag sälja min nästintill nya 120 cm säng från Jysk inkl. bäddmadrass. Sängen är köpt för ca 10 månader sedan, alltså i nyskick. Bäddmadrassen är ca 7 cm tjock och i "tempur", den formar sig efter kroppen. Ben, medar i björk, ingår samt ett madrasskydd.
3000:-
Kan fraktas hem till Bergslagen fr. Stockholm när jag & Jimmy kommer med släp för att hämta andra saker...
/ Sofia , 073-847 20 99

#43 - - Alex:

Träningen i morgon måndag den 30/9 är inställt pga kvällsjobb

#44 - - Babba:

Vinjettbilden är en rökkur där man rökte skinkor o korv o dyl. Om man tittar in på baksidan kan man känna den goa röklukten.Huset står alldeles nära vägen in till Lugnet.

#45 - - Moa och Julia:

Hej!
Vi måste tyvärr meddela att vi inte kan ha någon barngymnastik i år. Vi har alldeles för mycket i skolan fram till jul, men vi hoppas verkligen att vi kan ha det till våren igen!

Mvh: oss!

#46 - - Moa och Julia:

Hej!
Vi måste tyvärr meddela att vi inte kan ha någon barngymnastik i år. Vi har alldeles för mycket i skolan fram till jul, men vi hoppas verkligen att vi kan ha det till våren igen!

Mvh: oss!

Till top