#1 - - Loa Bloggen:

- 2018-11-01 @ 10:24:49 - Löa Hembygdsförening:
Biokväll på Bygdegården fredag 9 november kl 18.00!
Hembygdsföreningen visar Nina Hedenius film "Nära jorden. Nära skogen" från 1983. Med miljöer och personer i Löa för 50 år sedan.
Klass 6 i Löa skola serverar och säljer fika under kvällen. Mysigt tillfälle att umgås vi löabor emellan. Inget inträde. Välkomna!!

#2 - - Anonym:

- 2018-11-01 @ 11:15:10 - Löa Hembygdsförening:
NY HEMSIDA FÖR OCH OM LÖA! WWW.LOABY.SE
Nu finns en ny, eller rättare sagt uppgraderad, hemsida om Löa som hembygdsföreningen arbetat fram. Den nya sidan ersätter den tidigare www.bergslagen.com som länge fungerat som en värdefull informationssida för besökare till Löa. Loaby.se innehåller förutom det även mer riktad info för oss som bor i Löa med omnejd. Några nyheter är:

- Löakalendern, en översikt av kommande aktiviteterna i byn
- Löabladen som pdf'er sedan 1986
- Tydlig länk till Löabloggen
- Och en del annat...

Än finns det en del som inte är klart och som behövs justeras, läggas till eller tas bort (bl.a. vet vi att företagarregistret är inaktuellt men vi jobbar på en uppdatering). Säkert en del felaktigheter också. Vi välkomnar därför dina synpunkter, tillägg och önskningar. Mejla till [email protected]. Tack!

#3 - - Anonym:

2018-11-01 @ 17:34:24 - Anonym:
Upphittad katt på riksvägen i höjd med missionshuset.Svårt att se men troligtvis helsvart.
Ring Helena Fallkvist för mer info. Telenr 0730408105

#4 - - Barbro:

Föreläsning med Jens Frank om användningen av hundar i rovdjursförvaltningen. Kopparbergs Tingshus den 27 november klockan 18:00. Se mer information på www.kopparbergsbk.se Mycket välkomna! Kopparbergs Brukshundklubb

#5 - - Maria Lindstedt:

Tips inför Fars dag, kanske? Besök Nora och lyssna till Magnus Wetterholm, Stadra Teaters konstnärlige ledare, som ger två föreställning med fantastiska musiker den 17/11 och 18/11. Johan Graden och Niklas Sundén spelade ihop med Rikard Wolff i flera år. Det blir roligt, smeksamt, oroande och storslaget!
Biljetter och mer information hittar du på https://stadrateater.se/forestallningar-2018/

#6 - - Löa friskola:

Ikväll mellan 17.30 och 20.00 är vägen förbi Evensson och elvenäs vid kanan avstängd pga mörkerkväll på skolan.
Mvh löa friskola

#7 - - Perssons Magasin:

Vi serverar jultallrik på Perssons Magasin så länge maten räcker, den 24-25/11 och 1-2/12 kl. 12-17.
Beställ gärna i förväg på 070-6271494.

Välkomna på JULMARKNAD!
önskar
Eva & Carl-Eric

#8 - - Klas Gustafsson:

Regeringen har anmodat MSB (Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap) att höja beredskapen hos Sveriges invånare vad gäller incidenter som kan påverka våra grundbehov såsom tillgång till mat, vatten, drivmedel och information. Civilförsvaret, som ingår i MSB, kommer därför att ha en informationsdag söndagen den 9/12 kl 15.00 i lokalen. Vi kommer att prata om vad kommunen har för ansvar och vad vi som enskild medborgare ansvarar för. Vi delar ut en folder till alla som är en liten handbok om kommunens och den enskildes ansvar.
Välkomna!

#9 - - LÖA SPORTKLUBB:

MÅNADSMÖTE
TORSDAGEN DEN 22 NOVEMBER
KL 17.30 I KLUBBSTUGAN
VÄLKOMNA

#10 - - Mr X :

Bara så ni vet fyller byreparatören Alf Bergman endast den ungdomliga åldern av 70 år i morgon 16/11 😉😉 Hurra för AFFE

#11 - - Sofia:

När jag var liten hade jag en riktigt bra kompis. Jag skulle vilja påstå att han var min bästa kompis till och med. Det var till honom jag gick när mamma o pappa inte gjorde som jag ville, för jag visste att hemma hos honom fick jag alltid min vilja igenom. Oavsett om det handlade om att bygga träsvärd, vattenkanoner, fika hur mycket jag ville eller något annat orimligt krav från en knapp 5-åring. Jag åkte ibland på semester dit också, packade en väska och gick hemifrån själv. Genom Sågen, där pappa sa att gubbarna utan tummar bodde. Det skrämde inte mig och min ficklampa, om man pratade och sjöng högt när man passerade sågklingan gick det bra. På hemvägen likadant, och när jag såg över åkern stod min bästa kompis på andra sidan och vi skickade ljussignaler med ficklampor åt varann och han var trygg med att jag kommit hem till Hyttnäs hel och välbehållen. När jag blev äldre hade (och har fortfarande) jag alltid en chaufför jag kunde ringa när som helst...Örebro kl. 01.43 eller Linde 00.36 eller Kopparbergsmarken framåt småtimmarna. Alltid kom han, körde hem en i tryggt förvar och ville och vill aldrig ha bensinpengar. Han är också min (och övriga byns) fixare. Cykelpunka, batteritorsk i bilen, you name it - han fixar allt! Och vill aldrig ha betalt för besväret. Jag tvingade på honom ett gäng lotter och några påsar godis när han fixade min bil senast. För en godisråtta det är han. Och en hejare på att baka petit choux dessutom!
Kontentan är att han är en av de snällaste och bästa personerna jag vet, han kommer alltid vara min nummer 1 till kompis som alltid ställer upp i vått och torrt. Han drömmer om en ny BMW och om jag någonsin skulle vinna pengar på lotto är det en sak som är säker. Han ska få sin BMW.
Stort grattis till dig min bästa Affe! Vi syns och jag ringer dig under dagen! Många kramar Sofia

#12 - - Linn:

Är det någon som känner någon som har ett litet hus eller lägenhet med markkontakt att hyra ut eller sälja i Löa, Storå eller Löaborn? Ska det köpas så helst inte supermycket jobb på huset. Jag letar för min mors räkning och ni kan vara lugna hon är både ordningsam och har koll på ekonomin.

#13 - - affe:

Tack Sofia du är bara bäst och kommer alltid att vara så. hoppas vi hörs och syns många gånger än trots att man nu är så oootroligt gammal.

stort tack till övrig släkt vänner och gratulanter.
kramar från Affe.

PS ser fram mot BMWn.

#14 - - Camilla S, Löa:

Vinterdäck(dubb) 195/65 R15 använda endast en säsong säljes för 1000kr.

Camilla Söderlöf 073-227227

#15 - - Klas Gustafsson:

Vi skjuter på informationen med civilförsvaret i lokalen den 9/12 till början på nästa år, eftersom det krockar med julkonserten i Ramsbergs kyrka. Nytt datum meddelas senare.
Klas Gustafsson

#16 - - Klas Gustafsson:

Vi skjuter på informationen med civilförsvaret i lokalen den 9/12 till början på nästa år, eftersom det krockar med julkonserten i Ramsbergs kyrka. Nytt datum meddelas senare.
Klas Gustafsson

#17 - - anders persson:

Hej Löa bor! på söndag 25/11 kl 17.00 är det möte i Ramsbergs skola ang skolans framtid. Personligen så anser jag att vi bör gå dit och ställa frågor till politikerna som är inbjudna däribland jag själv för LPo,s räkning. det handlar om så mycket mer än bara småskolornas vara eller icke vara. vi måste försöka få dom styrande i kommunen att förstå att vi på landet också vill få del av dom jättelika investeringar som man just nu gör. hälsningar Anders Persson LPo

#18 - - Anonym:

Min fina Polaris sportsman 1000 är fortfarande till salu. Bara att höra av sig!
/Christian

#19 - - Sara:

Hej! Fritids på skolan skulle bli jätteglada om någon har garn över som den vill bli av med. Allt av intresse, gärna i julfärger eller med glitter, men det spelar inte så stor roll. :) Det är bara lämna in på skolan eller höra av sig till mig på 0727013699. Mvh Sara

#20 - - Sara:

Hej! Fritids på skolan skulle bli jätteglada om någon har garn över som den vill bli av med. Allt av intresse, gärna i julfärger eller med glitter, men det spelar inte så stor roll. :) Det är bara lämna in på skolan eller höra av sig till mig på 0727013699. Mvh Sara

#21 - - Gröna Ånäs:

Halvdags-workshop: TACKA AV 2018 -VÄLKOMNA DITT 2019!
Söndag 30 dec, kl 12-18 på Gröna Ånäs i Löa.

Dags att göra ditt personliga bokslut för 2018. Framgångar, misslyckanden och lärdomar. Vad lämnar du kvar i det gångna året och vad tar du med dig till det kommande. Och hur vill du att 2019 ska bli? Drömmar, mål och riktning!

Läs mer genom att klicka på länken "Gröna Ånäs" ovan eller gå in på Gröna Ånäs hemsida eller facebook. Föranmälan krävs.

Välkommen:-)
/Rolf & Irene

Till top