#1 - - Eva Dam:

God Förmiddag!
Undrar om det är någon som saknar en helsvart katt? Har sett den sen tidigt i våras, ganska smal finns runt mitt hus runt omkring dunderbacken o runt skogen väldigt skygg. Det är inte sotis han har kommit hem. Det blir tufft för katten när vintern kommer, dricker vatten ur fågelbadet nästan varje kväll.
Eva Dam.



#2 - - Löa FVO:

Datum för årets provfiske är: 30/7-1/8 13-15/8 , 27-29/8. Iläggning tidigast 17.00 på fredagen och upptagning senast 10.00 på söndagen. Max 25 burar oavsett antal fiskerätter. Minimimått 10 cm. Anmäl antal uppfångade kräftor till : [email protected]. Fisketillsyningsmännen äger rätt att beslagta omärkta burar, burar som ligger i vid fel tid och även de burar som överstiger 25. Ta hänsyn till varandra och ha en trevlig fiskehelg! / Löa fiskevårdsområde

#3 - - Undrande:

Är det verkligen rätt helg för fiske?

#4 - - Lars Larsson:

Angående årets kräftfiskedatum
Det blev nog en miss vid årsmötet i slutet av maj
där datumen klubbades igenom.
Vi har pratat om det i styrelsen och kommer i framtiden att lägga premiären mer runt det traditionella 8:e augusti.
Årets datum får dock kvarstå eftersom det kan finnas folk som redan har planerat sitt fiske.
Själv kommer jag att vänta till om 14 dagar eftersom sommaren och vattentemperaturen har varit som den varit och kräftorna troligen inte har ömsat skal färdigt redan nu.
Vi uppmanar samtidigt till en större närvaro på årsmötet eftersom fisket är en naturresurs som jag tycker att fler bör ha intresse av- även vår anonyme ”undrande”
Lars Larsson
Ordf. Löa FVO

#5 - - Undrande:

Absolut även om jag nu tror att många trott att det faktiskt är nästa helg som är fiske helgen då det kom ut på bloggen endast 5 dagar innan fiske..
Men då är det helgen som gäller trodde det blivit tryckfel..

#6 - - Elisabet Elvenäs:

Borttappat:)

Min favorittröja är borta, möjligen tappad på vår barnvagn och cykelpromenad i fredags em. runt vita stigen.
En roströd tunn merinoull tröja med dragkedja i halsen fram av märket Pierre Robert.
Har någon hittat den så är den min, ring mig 073-0330763
Vänligen Elisabet Elvenäs

Till top