Klotterplank Dec 06

/ Permalink / 97
  •  77073-124Forum för diverse - Byhistorier - Debatt - Skvaller - Beröm

    Tips: Tryck på länken "trackback" - så hamnar du längst ner på sidan - Syns inte "trackback" så tryck på "kommentarer" så dyker det upp!
#1 - - Eva Åberg:

Precis som Lillemor skriver så är det "nya" huset vid Tallåsvägen egentligen en gammal husruin, som kommit fram sedan vi avverkat skogen runt om.

Kul att läsa om Löa på bloggen under den del av året jag sitter nere i Linköping och längtar upp.

// Hälsar Eva från rondellhundarnas ursprungsort

#2 - - Sofia Elvenäs:

Äntligen, nu är det långa väntan över..Löas första rondellhund är på plats! Vem är ägaren, måntro?

#3 - - Anonym:

Angående "helgonet" i november:-Vad snygg du är!!! Hälsningar från Svägerskan i Falkenberg!

#4 - - Ulf lager:

Ett förtydligande.
Då det inte har framkommit till alla så gäller följande.
Intäkterna från lucia firandet går till föräldragruppens kassa.
Denna kassa är till för alla barnen i Löa skola.
Kassan skall gå till aktivitetsutrustning(uteleksaker,idrottsartiklarm.mm.
Intäkterna vid Julmarknaden de som skolbarnen säljer och lotteriinkomster går till 5-6:ans kompisresa.

#5 - - Loisan:

Hej!Efterlyser mer priser till lotteriet till Lucia ni som vill skänka något så som hembakat,
saft, sylt, alster, köpta saker hör av er till mig snarast. Pengarna går till barnen som ni ser i föregående inlägg. Ring mig på 30149 senast onsdag den 6/12 Mvh Loisan

#6 - - Anonym:

Ungdomshuset är TYVÄRR inställt v.49,50 och 51 - fram till jul, först pga lokalbrist och sen pga julfirande. Nästa gång är planerad först vecka 52. Hoppas att vi ses då! Ha det bra så länge och sprid ut detta till alla är ni snälla!

/Lillemor

#7 - - BOBEN:

Hej Löabor!Tror ni som jag att vi är ensamma i länet med med en rondellhäst?

#8 - - Sussie:

Det är synd att vi inte har rondeller här i Löa så att vi kan få rondellhundar. Men vi lider ju inte brist på korsningar. Så gatukorsningshundar kanske vore en tanke.

#9 - - BOBEN:

Men Sussie, gå ut på byn lite så får du se en.Rakt neranför Alf i Östanor.

#10 - - boben:

Åkte förbi Alfrondellen tro mej eller ej men det såg ut som hästen lyfte ett bakben mot trädet.

#11 - - Sussie:

Hästen i Alfrondellen är helt underbar och ett kanonbra inslag i Löa.
Hörde att det var en man som hade åtagit sig att vakta rondellhundarna i sin stad där han bor. Morgenen därpå hade han vaknat och funnit en skylt som var två meter hög uppsat på hans villatomt med texten RONDELLHUNDSDAGIS.

#12 - - Britt:

Niklas kommer att sälja julgranar vid Östannor under julveckan. Beställ gärna på tel:30140 el 30340. Jag har inte hört något pris än, men jag tror att det blir överkomligt.
Hälsningar farmor Britt

#13 - - Löa Bygdegårdsförening:

Nu är årets skrotinsamling avslutad. Vi fick ihop ca 40 ton skrot plus 1,5 ton batterier, elmotorer, kablar och koppar.

Tack Alla ni som bidragit och hjälpt till. Speciellt tack till ni som varit med när vi hämtat skrot, det var "tungt" av er att ställa upp.
Vi återkommer med mer exakt information om vikt och hur mycket pengar det ger.

Vi kör en insamling till i vår, det finns lite kvar. Så släng inget skrot om ni hittar något i gömmorna eller renoverar (t ex kopparrör, kranar, badkar och kablar).

Micke S. & Lasse E.

#14 - - Camilla Söderlöf:

Lasse Åby,jag undrar om du skulle vilja anordna nån föredragskväll i skolan eller lokalen o berätta om alla dina resor o äventyr,kanske visa lite film osv?Jag har funderat på det länge o tycker att det skulle vara väldigt intressant o tror att många med mig instämmer.Skulle det vara nåt? Hälsn.Camilla

#15 - - LUM:

Såhär innan julefriden sätter in vill LUM passa på att informera om en efterjulenaktivitet.

Årets julgransplundring blir söndagen den 14 januari kl. 15-17 i bygdegården. Dans kring granen, godispåsar och fikaförsäljning utlovas.

Välkomna !

#16 - - Anonym:

Ingen sno har heller... I Mexico alltso. Lite regnigt har det varit, mest pa natterna, och da sover ju vi... Inget rumlande for oss inte! En spricka i hotellets mur som skyddar oss fran havet oroade en del i dag. Mest hotelldirektoren som inte vill se sin inkomstkalla glida ned i havet... Annars ar det bra., Vi halsar till alla i Loa och alla andra som vi kanner som halsar pa i Bloggrummet. Kramar fran Lindstedtarna som kommer hem som pepparkakor pa Lucia (nafsa inte pa oss for det!).

#17 - - Anonym:

Ingen sno har heller, 38 grader. Tokvarmt med andra ord. Kanner ingen som helst julstamming! Jultomtar och julsanger overallt.. mitt i smallheta sommar'n. Sager da det, dom ar da inte riktigt kloka har nere:)

God jul iallafall, Emma

#18 - - [email protected]:

Luciafesten vid Bygdegården blev ett bra tillskott i föräldragruppkassan.Ca. 4700:-.Det var trångt,varmt men stämningen var på topp.
Antalmässigt så var det nog rekord inne i Bygdegården.Det ser ut som vi får börja bygga ut bygdegården också.

Tack alla vuxna,barn och paketsponsorer.
Tack Loisan för ditt engagemang för att få in gåvor till lotterierna.
Hälsningar föräldragruppen.gm Ulf L.

#19 - - Kenth Söderlöf:

Hej Löabor!!!!!
Vill ni ha färska kantareller och trattisar, så ut och plocka. När vi var ute och red idag såg vi små godingar titta upp ur den fuktiga marken.
Detta är väl otroligt två veckor före jul.

Hälsningar Kenth

#20 - - lasse åby:

Hej Camilla,
Om Du tror att det finns intresse så är det helt okay för mig.
Vi kan ta kontakt på det nya året.
Jag har några nya filmer (ombearbetning av gamla)
som ingen i Sverige har sett. De säljs bara internationellt.
Dessutom så har Kulturföreningen en DVD-projektor som är perfekt till visningar.
Jag planerar också att överföra "Barn i by" till DVD
hälsningar lasse

#21 - - Camilla Söderlöf:

Hej Lasse!Jag tror verkligen att det finns ett stort intresse av att se filmer o höra föredrag av dig.Vi kan höras på nya året om hur man kan gå tillväga.Vore jätteskoj o intressant!
Hälsn.Camilla

#22 - - ulla ardesjö hesslow:

Hej alla Löabor!
Som min dotter påpekade var vi inte i Australien vintern 79-80 utan 89-90, Ida var 9 och fyllde 10 under resans gång. Hej Kenth föresten, kul mötesplats det här! Jo, det är bra med oss och hästarna. Majs gamla April/Prillan gick ur tiden förra hösten - 19 år och en återkommande hälta avgjorde hennes öde. (men hon såg ut och betedde sig som tre, åkte av minst tre gånger..) Idag har vi Bleika f.00, borkfärgad bruksnordis och hennes svarta föl Kraka f.06, 9 tackor och baggen herr Larsson sällskapar dem i hagen. Vi har en pyttegård, hus, gäststuga och stall och är ni på resande fot så VÄLKOMMNA IN - vi bor på vägen till Kungsberget, vårt lokala skidparadis.
Passar på att önska er alla
EN UNDERBAR JUL O NYÅRSHELG - OCH ETT HÄFTIGT 2007
varma hälsningar Ulla med familj.

#23 - - ulla ardesjö hesslow:

Hej alla Löabor!
Som min dotter påpekade var vi inte i Australien vintern 79-80 utan 89-90, Ida var 9 och fyllde 10 under resans gång. Hej Kenth föresten, kul mötesplats det här! Jo, det är bra med oss och hästarna. Majs gamla April/Prillan gick ur tiden förra hösten - 19 år och en återkommande hälta avgjorde hennes öde. (men hon såg ut och betedde sig som tre, åkte av minst tre gånger..) Idag har vi Bleika f.00, borkfärgad bruksnordis och hennes svarta föl Kraka f.06, 9 tackor och baggen herr Larsson sällskapar dem i hagen. Vi har en pyttegård, hus, gäststuga och stall och är ni på resande fot så VÄLKOMMNA IN - vi bor på vägen till Kungsberget, vårt lokala skidparadis.
Passar på att önska er alla
EN UNDERBAR JUL O NYÅRSHELG - OCH ETT HÄFTIGT 2007
varma hälsningar Ulla med familj.

#24 - - Loisan:

Ett stort tack till alla er som skänkte priser till lucialotteriet för Löa Friskola i Lokalen.
Dalviks Kvarn, Trivselköp,All Ting, Mejk,
Annika Östberg, Sussie, Fam Nielsen,Fam Elvenäs,
Fam Sjöbacka, Fam Bengtsson, Fam Ahlen, Lillemor,
Gun o Klas, Per o Päivi, Fam Lehtimäki, Fam Rask,
Fam Alexandre

#25 - - Loisan:

Tack alla ni som sponsrade med priser till löa skola lucialotterier. Dalviks Kvarn,Trivselköp,All Ting, Mejk,Anna o Kentha,Annika Östberg, Sussie,
Per o Päivi, Lillemor, Gun o Klas, Fam Nielsen, Fam Alexandre, Fam Sjöbacka, Fam Bengtsson, Fam Elvenäs, Fam Ahlen, Fam Bergström, Fam Lehtimäki, Fam Rask

#26 - - Lilla Bloggredaktionen:

Allt krångel kring publicering av kommentarer (inläggen syns inte tex) beror på att "blogsoft" som löabloggens värd heter, just i dagarna bygger ut sin server med mer minne... så felet är alltså bara tillfälligt!

#27 - - Jonna och Katarina:

Välkomna
Försäljning av julgodis, matbröd, granar mm.
Lördagen den 16 december, klockan 10:00-13:00.
Plats: Dalviks kvarn

Alla pengar går till vår språkresa till Jersey i sommar
Så om ni inte har något för er kan ni ju ta en titt!

#28 - - Anna och Jonna:

Hej! Vi hade tänkt sätta igång med barngymnastiken nu efter jul. Tänkta åldrar är 2-6 år, och vi vill gärna vet om det är några som är intresserade?, vilken dag skulle passa bäst m.m?

#29 - - Anonym:

ps.
Tel nr är,
Jonna: 070-9494211, 0580-30112
Anna: 073-5763027, 0580-30124

#30 - - Stina:

Minns när jag blev vald till lucia i Löa skola Det var nog 1960 eller -61. Någon var rar nog att lägga häftstift på stor del av golvet som jag skulle skrida fram på. Undrar om den skyldige finns kvar i Löa??????

#31 - - Anonym:

VI TÄNKER SÄTTA UPP EN NYNEDTAGEN HASTIGHETSKAMERA
VID RONDELLEN I LÖA. HAR NI ANDRA FÖRSLAG PÅ PLATS
SÅ HÖR AV ER.

#32 - - Anonym:

Det finns en färdig plats med fundament och allt vid Råsshallen, sätt den där istället.

#33 - - Tomas Eriksson Fd. bonde Larsbo:

Hej! Jag bor och verkar i Sundsvallstrakten, mår mot förmodan bra. Hoppas Ni Löabor har hälsan och sköter om varandra.

Hälsn. Tomas.

#34 - - beighbor Jeff:

Hey På dig och god jul, Tomas.

#35 - - That was "NEIGHBOR".:

gamla ögon, litet skärm

#36 - - lasse åby:

Hej Tomas,
Mycket trevligt att få en hälsning från Dig på Löabloggen. Vi saknar Dig här i Löa. Men samtidigt hoppas jag att Du har det bra nu när Du har hittad Din släkt. Du vet att Du alltid är välkommen på besök här. Moa och Lars Öivind kommer att ta väl hand om Larsbo.
Jag kan tala om att Erling och hans Lina har börjat med att rusta Gamla Åby. Line och hennes Zacharias har tagit över Norra Gården. Massor av barn i skolan och nya byggnader. Löa står inte stilla för att vi blir äldre. En ny generation stormar fram. Jag är stolt över min "gamla" by.
Nu önskar jag Dig och säkert många med mig, en
Riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.
Många varma hälsningar
från lasse

#37 - - Lars Øivind:

Hej Thomas
Moa och jag istämmer Lasses hälsning! Fint att höre att du mår bra i Sundsvall. Det går ganska långsamt framöver med rustningen av Larsbo. Fasaden är klar bortsätt från glasvarandan som vi kommer att ta till våren. Kanske går vi även över taket då. Invändigt finns nästan alt kvar att göra. Vi skall tapetsera och måla flera av rummen. Vi kommer även att göra ändringar i båda badrummen och i köket. Just nu har vi problem med hur vi skall möblera köket. Efter många runder verkar det som vi änder upp med en lösning nästan identisk med din. Vi hoppas att flytta in i mai/juni och kommer då att hyra ut vårat gamla hus. Hoppas att se dig snart. God Jul och ett riktigt gott nyår önskas från oss till dig och din familj.

Lars Øivind

#38 - - Stina:

Hej Tomas
minns dej som liten pojk Min mor och din umgicks en hel del Hoppas du har det gott! Mor hette Aina Råberg och vi bodde i Torpa. jag bor nu i västergötland. Du var nog kanske jämngammal med min syster Gunilla.
Allt gott
Stina

#39 - - Tomas Eriksson Fd. bonde Larsbo:

Tack alla för era svar, ja jag trivs här i halvnorrland, fin natur och trevliga människor.
Jag önskar er alla EN RIKTIG GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR.

#40 - - ulla ardesjö hesslow:

Hej igen!
Det händer så mycket i byn - om Line tagit över Norra gården, var är du Nina?...och Tomas E. är f.51 -jämnårig med Lars på Österby (var bor han idag?)och min syster "Inger" Hanna. Trevlig helg & lycka till Tomas, hälsar Ulla

#41 - - Anonym:

Grattis till Herr och Fru Söderlund i Löa. Hoppas ni fick en underbar bröllopsdag. Fyrverkeriet var jättefint. Kramar från röd poker med fru

#42 - - Johan & Gunilla:

Stort grattis till Maria & Kalle Söderlund! Tack så mycket för att vi fick vara med och dela glädjen med er. Vi övernattade på Bångbro Herrgård och vaknade för första gången denna "vinter" upp till ett vinterlikt, kristallklart landskap. Kram Alice, Gunilla och Johan

#43 - - Camilla:

Skulle vilja tacka Sussi för ett så bra initiativ till en mysig,rolig o "julig" kväll i cafeet!Barnen var väldigt nöjda o glada med kvällen,synd att jag ej kunde vara med själv men jag hoppas att det blir en "favorit i repris"..
Camilla

#44 - - Suusie:

Självklart blir det en repris Camilla. Jag tycer att det är så skönt att ta en paus i all julhysteri och julstämmning blir det när man julpysslar lite med barnen. Samtidigt vill jag tacka alla som hjälpte till. Lars-Öjvind och Kenta som kopplade utrustningen så att alla kunde titta på film. Tony som tog med sig alla musikanter, Moa för allt possitivt stöd och goda idéer. Men framför allt Kenta och Anna för att vi fick vara i Caféet, ett perfekt lokal för att förhöja julkänslan.
Jag vill tillslut bara önska alla Löabor
en riktigt God Jul....

#45 - - Anne-Marie Lie:

Roligt att gå in och titta på Löabloggen ibland det är visserligen ett tag sen jag bodde i Löa men en del ansikten känner jag igen på bilderna. Själv bor jag i Trosa sen några år och halva året på Teneriffa. Jag önskar er alla en riktig fin jul och hoppas att snön kommer lagom till jul. Det skulle ju vara trist om tomten kommer i regnställ och tomten finns fråga Tobbelie han vet.
Anne-Marie Lie

#46 - - Sofia Elvenäs:

Grattis till herr och fru Söderlund! Tack för att jag fick dela eran bröllopsfest, det var toppen! All lycka till er

#47 - - Loisan:

Vill bara önska alla som vi känner och inte känner en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År
En stor julkram till er alla från Lasse Loisan Robin Simon Cassandra

#48 - - Lisa:

Hej alla Löabor! Här på Fårö är gräsmattan vit - av tusenskönor, och vårfåglarna kvittrar för full hals. Kanske Löa har något kallare?
Jag och Emil kommer att vistas i Löa med omnejd under mellandagarna och några dagar in på det nya året. God jul och Gott nytt år (om vi inte ses tänkte jag skriva, men det önskar jag ju även i fall vi råkas)
Lisa

#49 - - Löa Sk:

Hej vi tar nu juluppehåll på innebandyn. Vi kör igång igen måndag den 15/1.
Tider som förut.

välkomna!!

#50 - - Micke & Ingela, Gunnar & Gerd:

Ett stort tack till Julia A., Sofia E., Ebba N. och Elsa N. från oss som fixade Kalle och Marias bröllopsfest. Ni var en viktig anledning till att alla var nöjda. Tack Anders på Älgen för kanongod mat.
Ska någon ha ett kalas så rekommenderar vi dom varmt.
God Jul och Gott Nytt år allesammans.

#51 - - tina:

hej, glöm inte att titta på tvärsnytt ikväll kl 19,10,då sänder dom från löaskola,god jul till alla i byn

#52 - - Anki Östberg.:

God Jul och Gott Nytt År .

#53 - - Jonna, Alexandra & Katarina:

Hej och Välkomna till Dalviks Kvarn FredagEFTERMIDDAG ( 22 DEC ) och på lördag ( 23 DEC ) mellan 10 - 13 där vi har försäljning av julgodis, matbröd, krukor, granar mm.

Pengarna kommer att gå till våran språkresa till Jersey i sommar.

#54 - - Lina / Mattias:

Hej,
Reportaget på Tvärsnytt om skolan syntes hela vägen till Stockholm.
Lina tyckte det var trevligt och började längta hem och det gör även jag eftersom Kenta har lovat att fortsätta rulla negerbollar "on demand".

/ Mattias & Lina

#55 - - emmaelvenas:

God Jul alla dar hemma!
Snon har antligen kommit till byn har jag hort det ryktas om, skont!
Jag har idag 43grader varmt och stralande sol, i varmaste laget tycker jag allt. Men klagar inte. Just vart och simmat, sa skont. Nu ska jag ner pa stan en svang och fika med en kompis!
Vad var det for repotage om Loaskolan pa tvarsnytt? Beratta ni som vet! Fler bilder pa skolbygget vore skoj med..
Stor jul kram Emma

#56 - - Mattias E:

Hej Emma,
43gr låter varmt så här års. Hoppas du har nära till vatten.
Om du har tillgång till I-net kan du gå in på Tvärsnytts hemsida. Där finns bla ett videoklipp med reportaget från skolan.

/ Mattias

#57 - - Maria L:

Klass 5-6 ska sova i skolan i kväll. "Fröken" Anette U kan inte vara med, så det behövdes en förälders medverkan. Vad händer? Jo, Lars Folkeson ställer upp trots att Algot är sjuk och troligtvis inte ska vara med. "Det är ju synd om det inte blir något. Barnen blir ju besvikna" var Lars motivering. Jag blev helt stum! Lars är värd en hel bukett med rosor! Nä, ge honom en julpuss istället, alla som ser honom! Å förresten, när jag ändå är igång: Lina och Mattias i Stöckhölm: KOM! Vi saknar er! Flytta hit!!! Ni behövs här! God Jul!

#58 - - Johan Persson:

I vill garna thanka KentHa for a jatte smaskig Jullunch in skolan today .....mmmmmmm jummy.

Jäs, I löv sprechen Svenglich.

Happy Christmas everyhopa!!

#59 - - Mattias (2ts as in T2):

Tack Maria, det kommer på tal så gott som dagligen men det finns en del om och men att klura på först.

Wholy smoke, Johan die Weinactseater hav äti finito of
de arma kidsens christmasboard. KentHa rolls mer köttballs not nigga-bollar in the kûche.

Happy semester alle !

#60 - - Kalle & Maria Söderlund:

Äntligen har vi landat efter helgens fest!

Vi vill ge de som serverade, Anders på älgen, Toastmastern Pelle och givetvis värdparen Micke och Ingela och Gerd och Gunnar en stor kram och tack för all hjälp. Det blev till en kväll att minnas för livet!

God jul alla i Löa!

#61 - - Elisabet Elvenäs:

Jag bara frågar...vems är den jättefina svarta cykel som står vid anslagstavlan vid Ljungbergs??
Den har stått där och frusit nu sedan sommaren ,visserligen är den låst och har säkert en ägare, har någon helt enkelt glömt bort den?? den fryser och vill komma hem!

#62 - - Emma:

Jatte fint repotage om Loa och om skolan!

#63 - - Sussie:

Änglar Finns!!
Dagens Ros måste gå till Alf som lagade min dammsugare. I går morse skulle jag dammsuga huset och på vägen till dammsugaren så möter jag våran valp som kommer (mycket solt) med något i munnen. Det visade sig att hon hade gnagit av kontakten på dammsugarsladden. Jag lassade dammsugaren i bilen och på vägen möter jag Alf som säger att han kan laga sladden. Tack snälla Alf och en riktigt GOD JUL!!!

#64 - - Lilla Bloggredaktionen:

Till makarna Söderlund!
Det skulle vara väldigt kul att få publicera en bild på de unga tu... så snälla, vem som helst - skicka bilder till mig NU!
Lillemor
[email protected]

#65 - - Eva Norwald:

God Jul och Gott Nytt År alla Löabor och alla andra vi känner.Det är så tråkigt att man så sällan träffar Er nu för tiden.

#66 - - Anonym:

ja good jul o gott nytt år Eva!!
från Lina

#67 - - Eva ö har fått internet:

nu har jag fåt internet sisst i löa.
god jul på söndag alla i löa och utelande.

#68 - - niklas:

jag stava fel niklas

#69 - - Anonym:

Tack Carl-Ola för att du alltid ställer upp för oss i skolan och är så positiv. Särskilt tack för att du var så snäll och spelade Julsånger så att vi kunde dansa i Lokalen.

God Jul och Gott nytt år önskar:
Barnen och personalen i skolan

#70 - - Anonym:

Tusen tack Johnny Nielsen för all glass du skänkte till oss i skolan. Det smakade jättegott!

God Jul och Gott Nytt År önskar:
Barn och personal

#71 - - Lina i StÖckhÖlm:

Maria. God jul på er alla. Vi kommer hem( efter 11 år är det ändå hem) i morgon, lördag för att fira jul och nyår. Ni behöver oss skriver du. Hur då? Har ni kontaktproblem, brist på spänning eller nåt annat en elingenjör kan fixa. Eller kan det vara så att Snikhild och Tarvgerd behöver en "lita finsk säring" att hacka på? Annars är Mattias en språkbegåvning som ni sett i tidigare inlägg. Om invandringen ökar i byn kan han extraknäcka som tolk. Själv tror jag att jag sa söka tjänst som sån där korsningshund. Jag har rätt frilla för ändamålet. Undrar just vem jag ska korsa mig med? Gläfs!

#72 - - Solgläntan:

Eva Du Eva du har varit en katt bland Hermelinerna, men nu är du en Hermelin bland Hermelinerna.
Vi Önskar dej och de dina en God Jul och Gott Nytt År.

#73 - - Anonym:

Bredband du vet

#74 - - Jonna :):

God Jul alla löabor och icke löabor...

#75 - - Kentha:

Är det någon som vet när Tomten kommer idag?

P.s Tomten jag har varit jättejättesnäll i år.

Mvh Kentha

#76 - - niklas:

god jul alla önskar niklas

#77 - - ulla ardesjö hesslow:

Välkommen ut på Internet Eva Ö m. fam. Ett utmärkt sätt att hålla koll på allt som händer..o god jul, gamla vän. Hade vetrinären här i veckan - och det verkar som om det blir en fölunge till våren (hon var "lite osäker", hon hade så korta armar) så är det någon som planera inköp av en bruksnordis så finns det nog en till salu...nästa jul, vi har en helsyster som är svart o urtrevlig..
och så här på julaftons morgon- Ha en underbar dag och trevlig fortsättning alla Löa-iter och övriga nordbor och svensk-australiensare...Ulla i Jäderfors med familj.

#78 - - Skogalund, "5 x P":

God Jul till er alla från oss alla på Skogalund, och särskilt till den "gamla" fina tomten som hittade hem till oss...

#79 - - gunilla råberg:

Hej Elisabeth Elvenäs och andra löa-bor som kanske minns mig, den lilla blyga försagda flickan från Torpa... Gott Nytt År allesammans! Bra idé med ett sånt här forum.
Hälsningar Gunilla R

#80 - - Anonym:

Tack Tack Tack Maria
...fast det var allt lite konstigt att godkänna ett sådant inlägg... Får väl passa på att ge alla er som skriver en stoooor eloge, inklusive Maria (som f ö skriver i Löabladet sen flera år tillbaka), eftersom det är NI som gör löabloggen LEVANDE...
Det finns så många i den här byn som gör saker för andra, utan att ens fundera över att den egna tiden blir lidande... Det vore faktiskt kul att rabbla namnen på alla dessa någon gång - vi börjar väl med A som i Anders...
Gott Slut/Lillemor

#81 - - Camilla ( Roth ) Corcoran:

Vill önska alla gamla bekantingar i Löa en riktigt go´fortsättning på julen och ett gott nytt år. Jisses vad det händer saker i Löa, man ser nånting nytt varje gång man åker hem ( ja, löa är fortfarande hem). Kul att se att skolan och dagis lever vidare( gammal fröken som man är), tyvärr tror jag inte att jag känner igen barnen som går där nu, var ju ett x antal år sedan man jobbade där. Hur som helst är det riktigt roligt att se att byn blommar och är sig lik. Längtar redan till sommarn när man får ta med sig familjen hem hit igen och spendera lata dagar vid badlandet.

Juliga hälsningar Camilla ( Roth) Corcoran

#82 - - Maria L:

...ja, Lillemor, visst är det många som gör bra saker i Löa. Absolut! Vi kan väl ha som nyårslöfte att ge beröm!?

#83 - - Kentha:

Då skulle jag vilja berömma ismakarna i Löa. GunnarssonArvidssonklanen som spolar isen varje år så fort det är minusgrader. Morron som kväll. Bra jobbat.Förresten, när får man ta första åket?
Mvh Kentha

P.s Tomas jag förstår att du inte är inblandad, du har ju fullt upp med Ludde.D.s

#84 - - Löa Bygdegårds förening:

Höstens resultat av skrotinsamlingen till förmån för tak över dansbanan blev 44 978 kr Inte dåligt va? Men fortfarande har vi en bra bit kvar vi räknar med att det kostar ca 200 000 . Men nu får vi glädas åt en bra start

Lasse Elvenäs Micke Stark

#85 - - madde:

Kentha, såg din förfrågan om första åket...såg idag, torsdag em, att det var någon som åkte, så det borde väl vara fritt fram! He´bar å åk...

#86 - - Jonna.C:

Har du hittat hit än morbror?? Så att du ser va vi hålls med här i Löa..eller Loa...:)

#87 - - niklas carlsson:

vill nån köpa en hockey klubba 52 flex en koho
pris:400kr ny pris:1300kr
mob nr :0738057949 hem nr:0580-30112
lite andvänd jag köpte den i våras hade växt ur den i höstas

#88 - - Elisabet Elvenäs:

På tal om att göra saker för andra!!
L=Lasse
M=Micke
som på helger och alla lediga stunder, släpat och dragit, lyft och kånkat,svettats och frusit, svurit och skrattat.
Och tillsammans lyckats berika bygdegårdsföreningen med pengar till takbygget!!
Dom har även bidragit till att Löa`s gårdar blivit av med en massa skrot. Duktigare karlar får man leta efter eller??

#89 - - Susanne:

Nog är dom duktiga men skrotet på min gård forslades bort av Göran så han är nog oxå värd att ödsla lite beröm över..

#90 - - Ingela Stark:

Hej Stina Råberg!
Visst minns jag dig och inte var du väl försagd, inte utanför skolan i alla fall. Jag borde ha lärt av dig. Då kanske blåsvädren inte blivit så många...

#91 - - Elisabet:

Ja! Susanne vad bra att du uppmärksammade det, vad skulle man Göra utan Göran??
Det är nog så att det är många som drar sitt strå till stacken så.. ingen nämd ingen glömd!

#92 - - Emma.E:

Gott nytt ar ALLA Loabor!

#93 - - Anonym:

gott nytt år Emma,o alla andra semasterfirare o naturligtvis ett riktigt GOTT NYTT ÅR till alla hemma i löa o runt sjöarna. ÖNSKAR TINA JOHAN KASPER O LINNEA

#94 - - Mormor & Morfar.:

Hej Emma ! Vi önskar dej ett Gott slut och ett riktigt Gott 2007,Nu när det är snart bara en timme kvar av 2006 där du är.

#95 - - ulla ardesjö hesslow:

en lite morgontrött Lillemor har inte dragit igång en blogg för januari 2007....så det får bli en nyårshälsning så här i slutet på dec....
GOTT NYTT ÅR & GOD FORTSÄTTNING - LÖA OCH VÄRLDEN, Var rädda om er, lev väl & njut av allt det underbara som finns, med ödmjukhet och omsorg.
hälsar Ulla

#96 - - Anonym:

LÄGG INTE IN FLER UPPGIFTER HÄR - LETA ISTÄLLET UPP NYTT HUVUDINLÄGG FÖR JANUARI
Blogredaktionen

#97 - - Tomas:

Hej!!!! Gott nytt år och god fortsättning på er.
I dag så snöar det, förhoppningsvis blir det lite ljusare nu efter allt detta mörker.
Ha de bra!!!!! Tomas.

Till top