Klotterplank Feb 07

/ Permalink / 73
  • 77073-180
    Forum för diverse - Byhistorier - Debatt - Skvaller - Beröm
                   Tips: Tryck på länken "trackback" - så hamnar du längst ner på sidan!
#1 - - Klas Gustafsson:

Som ni kanske redan vet arbetar jag deltid som massör sedan 4 år tillbaka, några Löabor är ju sedan länge regelbundna kunder. Jag kommer nu att gå en vidareutbildning under vintern och behöver några frivilliga att massera under praktikdelen av utbildningen. Det innebär att ni får gratis massage, en timme per gång.
De som är intresserade kan slå mig en signal på 0705804310 eller 30120. e-post går också bra:
[email protected]

2007-feb-01 @ 10:29:01

#2 - - eva österberg:

Jag vill tacka alla som kom på skotermötet igår...och kenta som lät oss vara gratis i kafét. Jag, Mats Jonsson, Håkan Bengtsson, Göran Larsson, Erik Gunnarsson, Emil Persson och Robin Elvenäs ska hjälpas åt att göra något bra..har ni några frågor och förslag...så vänligen kontakta någon av oss...tack på förhand

#3 - - Fia & Björn (i Åre):

hej! va är i åre och bor på Fjällgården! det ligger 200 meter upp i backen.. i morrn blir det slalom-åkning och invignigen till VM..

// Björn & Fia

#4 - - madde:

Hej Jenny S! Dans för dom små? Det tror jag i alla fall att våra 3 Små skulle tycka vara kul!! Eller vad vet jag, JAG tyckte det lät kul i alla fall. Tänkte du vid ett tillfälle, eller flera gånger? Om tid o plats passar oss så kommer i alla fall vi!! Det måste väl finnas fler som skulle haka på en sån ide!! Musik & dans för små ben med spring i...Kul Idé!

#5 - - Jenny:

Hej Madde!
Jag hade kanske tänkt att ha det 1 gång i veckan eller något, vid ledig lokal tid villsäga har inte kollat upp sådant ännu! Men jag känner att man kanske behöver vara två som driver det! Du är inte sugen då????

#6 - - Kalle:

Hej på er!
Har hört att det pågår ett resonemang ang. skoteråkning i byn. För det första tycker jag att det är bra av dig Eva, en skoterfarare jag inte visst mycket om:), att ta tag i det hela. Mycket viktigt att samtliga i byn, även de som inte åker får höra vad det hela handlar om..

När det gäller regler så är jag oftast emot dom då det i de flesta fall handlar om sunt förnuft. Om någon har fakta på att det är skadligt att åka på en åker, då är det bara informera åkarna (och åkrarna)..De borde då förstå det, utan att man en "regel" som säger det. Livet är ganska enkelt:)

#7 - - Maddelenius:

Hello again Jenny! Neej, inte att hålla i det, tyvärr.Men jag bidrar gärna med 3 barn..Ingen annan av dina kollegor på skolan/fritis/dagis? Eller nån kompis...eller...kommer inte på nån just nu. Tyckte i alla fall att idén var super!

#8 - - Emma E:

Hej Alla loabor!
Sno, radioprogram, skotermoten, skolbyggen, hastighetskameror, rondellhundar.
Det hander grejer minsann!
Har ar det idag 35 grader varmt, och jag och min kompis Gustav har just bokat en campervan i en vecka med start torsdag. For att aka greatoceanroad till Adeliade. Och sen bar det vidare upp till alicesprings med forhoppningsvis lift av nagon snall backpacker! Ett forbenat stort land det har!
Men nu ska jag ga och saga upp mig fran jobbet..
Ta hand om varandra! Over and out / Australien

#9 - - Undrande.:

Hallå Kalle pojken!

Vi sitter här på jobbet och lusläser tidningen varje dag för att inte missa ett kort från bröllopet eller var det kanske så att du inte fastnade ??


Dina bästa x-arbetskamrater på Cabinova

=)

#10 - - Tina:

HEJ Jenny ,dans för barnen låter jätte roligt,räkna med mina 2 oxå,hälsning Tina

#11 - - jenny:

hej! kul att det var några som nappade!! Ska försöka få tag på någon mer person som kan hjälpa till och prata med anders eriksson mfl. så hör jag av mig till alla som vill vara med om allting går som jag har tänkt!!!

Mvh // jenny

#12 - - Ingela Stark:

Hej Daniel G och Sune T!

Vad bra att ni håller efter rävarna! Tusen tack! Då kan vi släppa ut tuppen Persson (ursäkta alla Perssons)och hans stab (tuppen heter Göran i förnamn) i vår. Pullorna längtar ut.

#13 - - Kalle:

Hej alla som sitter och väntar på ett fint bröllopskort på oss....Det hela handlar om att vi inte har fått rätt erbjudanden än, man vill alltid ha lite till:)

#14 - - Anonym:

Okej vad sägs om att du får ligga ute som förstabild på bloggen i TVÅ veckor då...?
Blogred

#15 - - Iris & Kristine:

Om ni kommer hit så får ni en kram av oss båda ....
Bättre erbjudande kommer ni aldrig att få !!!!!!!

=))

#16 - - Anna o Jonna:

Nu på söndag, 11/2 så sätter vi igång med barngympan i lokalen!.Åldrarna blir 1-4 och 5-7. Håller på mellan tiderna 15.30-16.30. Ses där!

#17 - - "Tanterna" på Cabinova.:

Lite fegt av dej Kalle att smyga dej in här på jobbet när vi inte var här ..... =)

#18 - - Kentha:

Tack alla barn som var med på skridskoskolan, ni var jätteduktiga. Hela 25 st var med, jätteroligt att så många var med. På lördag 10/2 kl 12.00 tänkte vi ha lite iskul och korvgrillning för både barn och vuxna. Så på med skridskorna allihopa och kom. Jag ordnar så grillarna är tända. Förtäring står man för själv.

Mvh Kentha Salming

#19 - - karin:

klajn busråta

#20 - - maja.o:

jag elskar Blom klistermerken är de besta jag vet
men de är inte de aldra besta min farmor äd besta
mit liv är inte så bra i bland.
men på sportlåve ett åker jag till mormor då jag
karnse ska cöpa winx film de cäns så hälit
mormor är så snäll jag lenktar.
hej då.

#21 - - Sofia:

Hoho, tror det är några busungar som har lärt sig blogga här minsann!

#22 - - Ingela Stark:

Tänk, det är bara sju veckor kvar tills vi får ställa om klockan till SOMMARTID!

#23 - - Maria L:

Hej! Mig kan man istället nå på [email protected] Jag når den e-postlådan även hemifrån (även om det är mitt jobb-mejl-adress). Till min hotmail-adress är det inte stor idé att skicka något, eftersom jag har ett sådant virusskydd att ingen okänd adress kan skicka något till mig.

#24 - - Löa Bygdegårdsförening:

Har den stora äran ATT inbjuda till en Torsdagskväll tillsammans med Lars Åby som pratar och berättar om och omkring Löafilmerna "Barn i by".
TORSDAGEN DEN 8 MARS KL. 18.30 I BYGDEGÅRDEN
Entrè 60 kr vuxen 30 kr barn (då bjuds det på kaffe,the,saft och smörgås.
Behållningen går oavkortat till taköverdansbanan och pelletsinköp.

#25 - - Simon Åhrlin:

Hej Stina och Maria.Ni ville ha in NYHETER till löabladet,jag har en nyhet.Jag har i dag fått en förfrågan om att delta i lilla melodifestivalen. Efter en heldags funderande har jag nu bestämt mig för att anmäla mig till tävlingen. Jag ska skriva en egen låt,Och jag tar gärna emot tips från er som är musiker,Det kan ju finnas något ni kan tillföra.

MvH: Simon "gessle" Åhrlin =)

#26 - - Anonym:

Nämen Grattis Simon - hur gick det till? Berätta mer... Hoppas att hockey o musik går att kombinera!
/Lillemor

#27 - - Stina Gottliebsson:

Nej, Simon,
berätta inte mer på bloggen nu! Låt folket med spänning vänta på Löa-Bladet istället. Maria tar kontakt med dig.
Stina

#28 - - Lisa:

Klart att hockey och musik går att kombinera. Emil, kusinen, har ju bevisat det.
stolta mostern FåröLisa

#29 - - Anonym:

heehe.. kul att du ska vara med simon!!

#30 - - Simon Åhrlin:

Okej.. men nu sitter jag och skriver låtar hela dagarna.Ni kan ju ringa om ni kommer på förslag om vad den ska handla om..
Tel: 0580-10449 eller 073-0830306

MvH: Simon..

#31 - - stas:

aa men det är ganksa svårt att bara hitta på en låt så där-->

#32 - - Anonym:

Skriv om Löa vetja... Nej jag bara skoja, det slår nog inte på festivaler.. men det kan hjälpa att skriva om något som man tycker mycket om, känner starkt för och som man ofta tänker på..
/Lillemor

#33 - - Ingela Stark:

Maria L!

Har du fler sådana där roliga exempel? Den sista var det knorr på.

#34 - - Simon Åhrlin:

Tack för tipset lillemor.Jag har faktist börjat skriva på en låt med hjärta och smärta=)

#35 - - Simon Åhrlin:

Men du stas det är inge svårt om man är proffs=) Det här är en baggis=) Vi hörs!! Låten om löa blev ju succe!! För vi älskar ju löa!!

#36 - - stas:

haha jo visst

#37 - - Christian:

Hallå alla Löa bor! Det är så att jag och Astrid lirar ju en massa ihop och det vill vi fortsätta med. Nu är det tyvärr så att Astrids gitarr har blivit sjuk och behöver åka till sjukan. Detta sjukbesök kostar en slant och för att kunna pröjsa tänkte jag att vi kan väl hjälpa till med lite klirr! Vi kan väl ordna en kväll då Astrid och jag och säkert Zacharias(om vi frågar snällt)spelar lite och på samma gång har lite kul, och så låter vi hatten gå runt och vipps så får Astrid sin gura fixad! Som tur är har Astrid fått låna Evas gura tillsvidare men det är ju något speciellt att få lira med sitt eget instument. Så vad tycker ni? Några förslag? Vad vore Löa utan Astrids gura? En massa folk med miner sura!

#38 - - Kentha:

Ni kan få låna kaféet en kväll om ni vill. Det är lite rörigt där just nu. Men med lite hjälp att plocka undan, så är det bara köra.
Hör av er på 30032 el 070-6846444.

Mvh Ljungbergs Kafé

#39 - - Eva Österberg:

Jag och barnen tänkte åka till Romme Alpin nästa vecka (sportlovet) månd,tisd,onsd, eller torsd, vi vill gärna ha sällskap vi har ju haft så trevligt förr när vi har varit ett stort gäng som åkt, hör av er hem eller hit på bloggen.

#40 - - Eva Österberg:

Jag och barnen tänkte åka till Romme Alpin nästa vecka (sportlovet) månd,tisd,onsd, eller torsd, vi vill gärna ha sällskap vi har ju haft så trevligt förr när vi har varit ett stort gäng som åkt, hör av er hem eller hit på bloggen.

#41 - - Eva österberg:

Jag vill så gärna ha sällskap att frågan fördubblade sig, eller hakade fingret upp sig.

#42 - - Stina Gottliebsson:

Alla hembygdsintresserade bör boka in söndagen 25 mars kl 18. Då är det Hembygdsföreningens årsmöte. Eftersom det är våffeldagen planerar vi att bjuda på våfflor till fikat. Och så blir det film från sommarens teater på Trollstigen.
Kallelse till årsmötet kommer i Löa-Bladet sedan också. Välkomna
Styrelsen/Stina G

#43 - - Christian:

Kenta du är ju en kille att lita på! Självklart så hjälper vi till och röjer undan lite don så kan vi prata om ett bra datum som passar alla. Vi hör av oss. Är du hemma under sportlovsveckan tro?

#44 - - Lotta:

Hej alla löa bor... nu vill jag gärna tala om att vi är många som varit nere och dansat klackarna i taket hos er! Nu är ni välkomna till Stråssa navet lördag 24/2 kl 21.30. Tjohej...

#45 - - Gunilla Åhrlin:

Hej eva vi följer gärna med till romme-alpin om ni ska upp på onsdag eller torsdag.

Vi hör av oss.!

#46 - - Elisabet Elvenäs:

Kommer just hem från en skridskotur på Ljusnaren. Det finns en plogad bana från Skäret till Djäkens. En tur på ca: 7 km, lite knöggligt här o där men fullt åkbart. Nybildade föreningen Ljusnarens Vänner står för skötsel och korvgrillning. Ta matsäck med och åk dit, det skall jag göra fler gånger!

#47 - - Anonym:

Hej
Under sportlovsveckan är lilla bloggredaktionen på annan ort - bara internetguden vet om det finns NÅGOT som kan vara uppkopplat där i snömarkerna... Därför ber jag om överseende för eventuella tokfel, stoppade/filtrerade kommentarer, dubbelkommentarer, oscencurerade spam och annat jox på bloggen...
För övrigt får ni väl roa er bäst ni kan... musik, partyn, skridskoåkning, rommeslalom... låter HELT OKEJ - vi blir med sen!
Hade/Lillemor

#48 - - Kentha:

Det är inte sportlov än

#49 - - Lillemor:

:-)

#50 - - Emma:

Fina vinterbilder! Ser mysigt ut med korvgrillning och grejer tycker jag allt..
sjalv sitter jag och toksvettas i 43 gradiga varmen. Och varre blir det, 50 grader ar det just nu i stallet som jag aker till imorgon! phuu.. Absoluttorr nagon?

#51 - - Stina Gottliebsson:

Ber att få påminna denna månad också:

KULTURSTIPENDIER TILL LÖAUNGDOMAR
Förra året delades det sista stipendiet ur Erik Ardesjös Minnesfond ut. Hembygdsföreningen har därför beslutat att fortsätta stipendieutdelningen av egna medel till ungdomar mellan 7 och 18 år, som är födda i Löa, bor här eller har gått i Löa skola. Man kan få stipendium på högst 1000 kr för studier i musik, teater eller annan kulturell verksamhet. Eller för egen "forskning" i hembygdens historia. Fullständiga regler för stipendierna finns på skolan eller kan rekvireras från [email protected] Sista ansökningsdag i år är 10 mars.
Löabygdens Hembygdsförening

#52 - - Löa sk:

Ingen innebandy måndag 19/2 och 26/2. Välkomna igen 4/3

#53 - - Löa sk:

Ni som styrketränar kom ihåg att betala årsavgiften som är 50kr för ungdom upp till 16år,vuxna 100kr eller mer om man vill.Avgiften kan betalas till Lars Arvidsson eller Torbjörn Elvenäs.Det går även bra att använda Löa sportklubbs bankgiro 5406-8861 tack på förhand.

#54 - - Johan Persson:

Tänkte bara meddela att jag blev morbror den 12:e januari.
Syster Karin fick en liten flicka som fått namnet Märta Målefors.

#55 - - Löa Sk:

Ingen skridskoskola onsdagen den 21/2. Välkomna den 28/2 igen.

#56 - - fam Lager:

Någon som har skidor + pjäxor strl.39 att låna ut till Romme-skidresa på torsdag,22/2? ring snarast 30124!

#57 - - Eva Österberg:

Vi är några stycken som ska åka till romme alpin på torsdag om det är fler som blir sugna att följa med är det öppet mellan 9-16 jag skulle tänka mig att vi åker vid åtta snåret ni kan gå in på www.rommealpin.se för att kolla priser etc.För er som aldrig varit där är det fina backar och lite fjällkänsla över det hela väl mött i backen.

#58 - - Anonym:

Ett tips Till Familjen lager det finns pjäxor och skidor att hyra i romme

#59 - - Ferida Besic:

hejsan! Jag har suttit och läst igenom Löabloggen och nåt säger mig att jag har hittat min gamla svenskalärare Irene Lindh. hade vart jättekul att höras med Irene efter alla dessa år, därför undrar jag ifall någon har hennes email. eller om du Irene ser detta inlägg, hör av dig. [email protected] tack på förhand kram / Ferida Besic

#60 - - Daniel:

inomhus fotboll i kbg onsdagar kl 21 istället för fredagar. välkommna vi börjar ikväll.

#61 - - Björkman:

Eva.Åkte förbi Romme alpin på färd mot Falun i dag,det yrde snö i backarna trodde du var där i dag.Såg sedan att ni skulle dit på Torsdag.Jättebra vägföre,ha det så kuuul.

#62 - - Jonna och Anna:

Ingen barngympa på söndag den 25 februari. Men vi drar igång igen söndagen den 4 mars. VäLkOmNa!

#63 - - mikael:

undrar om det finnes intresse för rinkbandy/hockeyfight v.s skultuna-löa??medans kung bore råder?finns is på rinken?

#64 - - ALF:

någon eller några har kastat glas vid miljöstationen
som låG på backen när jag städade i förrgår morse
dessutom var det sådant glas som ej får kastas där.
tänk på vad som kan hända MED våra små fyrbenta vänner och dess tassar.

SKÄRPNING.

#65 - - Löa Bygdegårdsförening:

Vill bara påminna om årsmöte ikväll 18:30 i lokalen.

Styrelsen

#66 - - Maria L:

Jag såg något skumt i morse. Trodde det först var två rävar, men de var mörka i pälsen. Beskrev dem för en arbetskamrat som sa att det kunde vara mårdhundar. Hur är det, har någon annan sett något? Detta hände torsdag morgon ca kl 7 i Östra Löa.

#67 - - Anonym:

neee

#68 - - Åsa Carlsson:

Finns det någon som har en flickcykel, 16 tum, stående i förrådet? Jag är intresserad av att köpa en. Maila: [email protected], alt ring 019-447141.

#69 - - Eva Ö:

Birgitta och jag, vi såg en mörk rävunge i våras, längst upp på larsbovägen, vi funderade om det var en mårdhund.

#70 - - Lilla Bloggredaktionen:

Stort tack Micke S som varit bloggvakt en vecka!! Vad roligt att Karin fått en bäbis! På tal om ovanliga djur, mårdhundar å sånt - har någon sett storken flyga över Löa?

#71 - - Något större bloggfraktionen:

Det var ett tag sedan men har både sett nån Draken och några Viggen och till och med en Gripen, ja till och med en SuperPuma flyga över byn, men Storken har jag inte sett!? Vad har den för modellbeteckning?

#72 - - Anonym:

LÄGG INTE IN FLER UPPGIFTER HÄR - LETA ISTÄLLET UPP NYTT HUVUDINLÄGG FÖR MARS
Blogredaktionen

#73 - - Tanja Goralsky Söderlöf:

Tjolahopp tjolahej!

Det är kanske ingen nyhet längre, met det känns ändå väldigt angeläget att få ut detta på bloggen, kanske under rubriken "allmänt byskvaller"! Moa har äntligen blivit storasyster och Tony och jag har blivit föräldrar till en underbar liten tjej som ska heta My. Hon anlände den 22/2 i raketfart och vid födseln vagde hon 3310 g och var 48 cm lång. Vi är sååååå lyckliga och vi ser fram emot alla andra bebisar som snart är på gång!

Tjohej

Tanja

Till top