#1 - - Ulf Lager:

Tack igen redaktion för en innehållsrik läsbart Löablad

#2 - - Kenth Söderlöf:

GLAD PÅSK ALLA LÖABOR OCH ALLA ANDRA OXÅ!!!!

#3 - - Sara:

Hej! Om det möjligtvis är någon i byn som klipper äppelträd nu i vår så är jag intresserad av att hämta ett gäng grenar till våra kaniner om dom ändå ska slängas på brasan. :) Skriv sms till 0727013699 Tack!

#4 - - Eva Persson:

En cykelnyckel är upphittad på vägen genom V.Löa.
Nilles cykel står det på nyckeln. Trodde att det var Nille Gerdtssons, men så var det inte. Vem mer heter Nille?
Kan hämtas hos Eva och Carl-Eric Persson.

#5 - - Bosse:

Hej,
Undrar om det finns någon ledig hantverkare som kan ta ett renoveringsjobb i ett torp. Gammal el skall bort och det skall gipsas på tak och väggar i ett 20 kvm rum.
Hör av er till Bosse 072 7118172

#6 - - Anonym:

Det vore bra om alla höll avstånd och bar munskydd så vi slipper våg 4 och 5

#7 - - jeff:

Goda nyheter angående vaccination. Krav på en s k "Bank ID" för att registrera sig är nu borta! D v s att vem som helst som kommer in på internet kan boka sig själv med sitt namn och personnummer. Snabb länk ditt är nedan.

Om det är någon utan internet eller möjlighet till mobil telefon uppkoppling till internet, eller veti inte hur man gör, så går det fortfarande bra att ringa till mig för att fä hjälp.

Det kan vara bra att ringa till mig annars, för då kan vi "kollektivt" bevaka tider.

Överraskande samtal på måndag morgon ifrån Alf Bergman och SMS ifrån Carl-Gösta Ardesjö leda till att jag snabbt kunde se till att 6 stycken andra kunde boka sig, eller bli bokad. Det har de Alf och Carl-Gösta att tacka för.

Har jag några bra gissningar om när nästa boknings tider öppnar, så ringa jag till er på min lista. Annars är det någon som plötsligt kommer igenom, så är jag tacksamt att ni hör av er till mig.

Arbeta vi tillsammans, så kommer vi i mål snabbast. Snabba vaccinering betyder snabba återgång till det normala. Folkets allmänna oro är inte heller bra för hälsan.

0724277553

https://www.1177.se/Orebrolan/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/om-vaccin-mot-covid-19/boka-eller-avboka-tid-for-vaccination-mot-covid-19/

#8 - - Jeff Irvine:

Ooooops! d v s "vem som helst som är 65+ i nuläget"

#9 - - Anonym:

På väg åt rätt håll vi 40 till 50 är nog klar a till julafton får se fram mot det

#10 - - LÖA SPORTKLUBB:

MÅNADSMÖTE
MÅNDAGEN DEN 26 APRIL KL 17,30
VID IDROTTSPLATSEN
VÄLKOMNA

#11 - - Corona rådd man 46:

Munskydd är bra även på landet räddar liv

#12 - - Corona rådd man 46:

Munskydd är bra även på landet räddar liv

#13 - - Daniel Gunnarsson :

Har lagt i min båt vid sandåsen. Vill nån som inte har båt låna den går de utmärkt. Bara komma förbi, ringa, smsa så talar jag om hur det ser ut just den dagen. Mvh Daniel Gunnarsson. 073 0306166

#14 - - Jeff:

En uppdatering ang. vaccination: Somliga har märkt att 60+ är nu välkommen.
Tidigare var boknings systemet så krångliga att jag kände mig tvungen att hjälpa till. Jag kunde komma på kvalificerade gissningar om "när" nya tider skulle släppas, och Jag var tillräckligt bekant med boknings systemet att trots att förhållande för bokning ändrades vecka för vecka, kunde Jag på olika sätt tar mig förbi dessa spär för att boka de berättigad.

Mina sätt att ta mig förbi boknings hinder föll inte alltid på god jord hos de "myndighets-aktig" personligheter inom landstinget........ oooooops.🤫

Däremot var det trevligt bemötande, hembakelser, choklad, etc. som Löa bor uppvisad för de personell på vaccinations enhet vars åsikt Jag bry mig om, MYCKET uppskattad.
Nu är lägget så här; bokning via 1177.se är precis som det bör vara. Man bokar med namn och personnummer. Man besvara några enkla hälsa frågor och saken är biff!
Då återstå frågan om NÄR man kan boka sig: I stället för att Jag räkna ut tider ifrån mottagandet av meddelande av vaccine leveranser anländer, tid som schema läggning tar, tills den tid de bör vara inkommen i boknings system, så verka det har infallet, t o l , i ett mönster (under sista tre veckor i a f ).
Boknings tider släpps strax efter midnatt 2 dagar före: Med andra ord, om ni stanna upp till efter midnatt natten mellan fredag/lördag så kan ni boka en tid på Måndag. Emellan Lördag/ Söndag kan ni boka Tisdag (etc).

Det andra möjlighet är att vakna väldigt tidigt morgon därpå och boka innan tider har försvunnit.

Natt uggla eller morgon piggelin. Eran val.
Varför landstinget släpper tider då det minsta antal människor är normalt aktiv är deras sak. Jag skulle tror att det beror på att deras dator system är så bräckligt och under dimensionerad/designad för uppgiften att det skulle brinna ihop till en aska om det var tillgängligt till alla samtidigt.

Som vanligt, är det någon som har ingen internet uppkoppling eller kan inte det med datorn, eller har något annat problem med att boka sig, så är ni välkommen att höra av er till mig.

Jeff 0724277553

(Om ni se en rök pelare åt söder strax efter midnatt, så har vi varit för aktivt 😁)

#15 - - Corona :

Munskydd är bra även på landet

#16 - - Löa Bygdegårdsförening:

På grund av rådande Corona situation så kommer inte Löa Bygdegårdsförening att kunna genomföra Valborgsmässo firandet i år

#17 - - Camilla:

Jeff,du har gjort ett fantastiskt bra jobb där du hjälpt de som har rätt till att vaccinera sig att boka tider osv. Kan inte förstå varför vissa inte tyckee det är rätt......vi är i en pandemi o det är det väl bra att man hjälps åt! Vi i Löa är lyckligt lottade att vi har en egen hjälpsam bydoktor:)
Camilla

#18 - - Anonym:

Välkomna till Bergsgården H&K på ”GASTRONOMISKT GÄSTSPEL”

Med Lena & Lennart Borrwall, från Borrwalls Gastro.

Kvällen bjuder dig på en välkomponerad
4-rätters meny, med tillhörande vinpaket, om så önskas.

Lena & Lennart har varit aktiva med egen verksamhet i branschen i drygt 35 år,
nu senast på ”Borrwall’s Kök” på Södermalm i Stockholm. Under några sköna kvällar i maj, har vi på Bergsgården nöjet att få samarbeta med dem!

Plats:
Bergsgården Hotell & Konferens i Guldsmedshyttan
Fre 21/5 eller Lör 22/5

Bokning/Info via sms/tfn:
070-33 00 928 (Bergsgården H&K)

#19 - - jeff:

En snabb länk till boknings sida för vaccinering.

https://www.1177.se/Orebrolan/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/om-vaccin-mot-covid-19/boka-eller-avboka-tid-for-vaccination-mot-covid-19/?fbclid=IwAR2-V5KDnKE51dDYCONkpiB9NbZmShTxo9W8NWAz0hqMcE87zBJzOVLYADk

1177.se sida inte aldeles klart hur man komma ditt för somliga....... så klicka bara den länk.

#20 - - Peter Gunnarsson:

Hej!

Hittade ett kastspö med en vobbler när jag var ute på Boholmen häromdagen. Det finns hemma hos mig om någon saknar det.

#21 - - Peter Gunnarsson:

Hej!

Hittade ett kastspö med en vobbler när jag var ute på Boholmen häromdagen. Det finns hemma hos mig om någon saknar det.

#22 - - Corona :

Hur tänkte ni nu

#23 - - Anonym:

Hej. Efter 10 år med fiskeligan i löa har jag Daniel Gunnarsson och Roger welamsson bestämt oss för att lägga av. Så om nån vill ta över får ni höra av er till mig. Har allt som behövs. Mvh Daniel Gunnarsson 073 0306166. 😁

#24 - - LÖA SPORTKLUBB:

VINTERN ÅR SLUT
DAX ATT TA NER SARGEN OCH SÄTTA UPP TENNISNÄTEN
KOM OCH HJÄLP TILL SÖNDAGEN DEN 9 MAJ KL 10




Till top