#1 - - Peter Gunnarsson:

Nu finns det ett plogat spår på sjön för fortsatt jättefin skridsko/långfärdsskridskoåkning. Spåret sträcker sig från Susannes badland till Braxudden. Om någon har en spårsläde/spårdragare så går det kanske att också få till skidspår i snön som finns i den lilla plogvallen. Vem kan ha?

Det går även helt okej att långfärdsskridskor utanför det plogade spåret men se upp då för sprickorna.
Ut på isen med er och njut av det fina vädret!

#2 - - Peter:

Har plogat skridskobanan på Norrsjön idag tisdag samt gjort banan lite längre. Går att kliva på vid den allmänna badplatsen numera.

#3 - - Rolf Elmström:

Johnny! Ser ditt inlägg från förra månaden, ” Hej Idag åkte jag förbi en skoj grej o Hjortkvar En container med matvaror Se mer på www.lifvs.se”?! Berätta lite mer vad du menar. Är du sugen på att dra igång en affär i byn? En mötesplats i byn?

#4 - - Anonym:

Ett svårt projekt är nog samma lönsamhet som i by macken

#5 - - Container affär:

Hej Rolf
Tror nog att kunde vara en skoj o bra grej
Den i Hjortkvarn var riktigt fin o bra varor i den
Var väl mer en reflektion men tror att den faktiskt skulle kunna fungera
Men måste nog ha en riktigt bra o säljande plats
Skulle vara intressant o veta hur dessa containrar går rent ekonomiskt i en by likt Löa

#6 - - Anders johansson:

Vilket år försvann affären l löa

#7 - - Ulf Lager:

Affären blev nedlagd 2006

#8 - - Jeff Irvine:

Finns det några 80 plus individer som har inte vaccinerats än, vill gör det, och har haft svårt att komma till?
Kanske kan jag hjälpa till.

Tänk till bland eran släktingar och bekanta i omnejd.

0724277553

#9 - - Jeff Irvine:

Det verkade strula hop sig totalt, men med lite hjälp av Bengt Råstock och Anita Bergström kring detaljerna kunde en ny last med vaccinationer ske idag.
Jag tror att vi har rensad Löa och Rällså nu.
Om någon kommer på nå'n fler, eller i Vasselhyttan är nå'nstans i närheten, så be jag att ni gör följande: Ringa upp dem och säkra att de INTE har blivet vaccinerad än och önska att vara det, och sedan be att de ringa upp mig.
Följa ni detta tåg ordning, spara ni mycket onödigt arbeta.
Och snälla, ringa inte angående någon som är född efter 09/03/1941.
Ni kanske tycker, och Jag kanske tycker att det är befogad med annat, men om det är någon som måste följa reglar så är det Jag. Ni kan läsa själva undantag till "över 80" på 1177.se.

De kan prova på egen hand, och har jag deras telefon no. så kan vi talas vidare då det är aktuellt.

Jag kan inte lova nå't, men jag kan försöka. Saker och ting ändras fort, och rätt som det är finns det tre möjliga utslag då de införa ett nytt system (snart?)
1) Det bli enkelt och logisk och vem som helst kan gör det på egen hand och behöver inte min hjälp längre.
2) Det bli fortsatt krångligt men jag kan klura ut nå't sätt att tar mig förbi det.
3) Varken Ni eller Jag förstå oss på det.😜
I eventualitet av en fortsatt "tvåan", gör Jag vad Jag kan.

0724277553

#10 - - Jeff Irvine:

80+ klart. Jag kan börja samla 75+ redan nu, så vi är beredd då det ålders grupp kommer till (snart, tror jag). Tacksamt för all hjälp som har varit och hjälp som kommer nu att finna dessa. Be dem att ringa mig (07:30 -08:00 mindre uppskattade uppringde tider!)😉
072-4277553

#11 - - Jeff Irvine:

Det går bara smidigare och smidigare. Idag är samtliga 75+ i Löa (inklusivt Rällså, Löa Born) vaccinerad.
Det torde nämnas det STOR hjälp som har kommit till med att hitta folk, ordna körning , etc.

Vid 80+; Nille o Babba (det är nästan ett ord, ä' de' int'?🤫), Anita Bergström, Erik Gunnarsson, och en HEL del av Bengt Råstock!

75+; Nilleobabba (igen) Alf o Britt, och Susanne Forsberg

Riktiga goda grannar och hjältar!

Det ler dröja ett tag innan 70+ kommer till, och det finns vissa tecken på att boknings system börja ordna upp sig, så att ni kanske klara av det själva då.

Det får vi ta se'n.

Om ni komma på någon utanför som hör till, så kan du be dem att kontakta mig om de inte kan komma ditt själva. Vi har redan plockat en del ifrån G-hyttan och Kopparberg.

#12 - - Jeff Irvine:

Det går bara smidigare och smidigare. Idag är samtliga 75+ i Löa (inklusivt Rällså, Löa Born) vaccinerad.
Det torde nämnas det STOR hjälp som har kommit till med att hitta folk, ordna körning , etc.

Vid 80+; Nille o Babba (det är nästan ett ord, ä' de' int'?🤫), Anita Bergström, Erik Gunnarsson, och en HEL del av Bengt Råstock!

75+; Nilleobabba (igen) Alf o Britt, och Susanne Forsberg

Riktiga goda grannar och hjältar!

Det ler dröja ett tag innan 70+ kommer till, och det finns vissa tecken på att boknings system börja ordna upp sig, så att ni kanske klara av det själva då.

Det får vi ta se'n.

Om ni komma på någon utanför som hör till, så kan du be dem att kontakta mig om de inte kan komma ditt själva. Vi har redan plockat en del ifrån G-hyttan och Kopparberg.

#13 - - Jeff Irvine:

Det går bara smidigare och smidigare. Idag är samtliga 75+ i Löa (inklusivt Rällså, Löa Born) vaccinerad.
Det torde nämnas det STOR hjälp som har kommit till med att hitta folk, ordna körning , etc.

Vid 80+; Nille o Babba (det är nästan ett ord, ä' de' int'?🤫), Anita Bergström, Erik Gunnarsson, och en HEL del av Bengt Råstock!

75+; Nilleobabba (igen) Alf o Britt, och Susanne Forsberg

Riktiga goda grannar och hjältar!

Det ler dröja ett tag innan 70+ kommer till, och det finns vissa tecken på att boknings system börja ordna upp sig, så att ni kanske klara av det själva då.

Det får vi ta se'n.

Om ni komma på någon utanför som hör till, så kan du be dem att kontakta mig om de inte kan komma ditt själva. Vi har redan plockat en del ifrån G-hyttan och Kopparberg.

#14 - - Jeff Irvine:

Det går bara smidigare och smidigare. Idag är samtliga 75+ i Löa (inklusivt Rällså, Löa Born) vaccinerad.
Det torde nämnas det STOR hjälp som har kommit till med att hitta folk, ordna körning , etc.

Vid 80+; Nille o Babba (det är nästan ett ord, ä' de' int'?🤫), Anita Bergström, Erik Gunnarsson, och en HEL del av Bengt Råstock!

75+; Nilleobabba (igen) Alf o Britt, och Susanne Forsberg

Riktiga goda grannar och hjältar!

Det ler dröja ett tag innan 70+ kommer till, och det finns vissa tecken på att boknings system börja ordna upp sig, så att ni kanske klara av det själva då.

Det får vi ta se'n.

Om ni komma på någon utanför som hör till, så kan du be dem att kontakta mig om de inte kan komma ditt själva. Vi har redan plockat en del ifrån G-hyttan och Kopparberg.

#15 - - Jeff Irvine:

Det går bara smidigare och smidigare. Idag är samtliga 75+ i Löa (inklusivt Rällså, Löa Born) vaccinerad.
Det torde nämnas det STOR hjälp som har kommit till med att hitta folk, ordna körning , etc.

Vid 80+; Nille o Babba (det är nästan ett ord, ä' de' int'?), Anita Bergström, Erik Gunnarsson, och en HEL del av Bengt Råstock!

75+; Nilleobabba (igen) Alf o Britt, och Susanne Forsberg

Riktiga goda grannar och hjältar!

Det ler dröja ett tag innan 70+ kommer till, och det finns vissa tecken på att boknings system börja ordna upp sig, så att ni kanske klara av det själva då.

Det får vi ta se'n.

Om ni komma på någon utanför som hör till, så kan du be dem att kontakta mig om de inte kan komma ditt själva. Vi har redan plockat en del ifrån G-hyttan och Kopparberg.

Till top